F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
M AGNETICKÉ POLE ELEKTRICKÉHO PROUDU Ing. Jan Havel.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
V ÝŠKA TÓNU, REZONANCE Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Z DROJ A ŠÍŘENÍ ZVUKU Ing. Jan Havel Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53 Jméno autora: Mgr. Roman.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Teplota a její měření.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_01 Název materiáluTeplota.
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
T EPELNÁ VÝMĚNA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
P RÁCE A VÝKON Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 2. Teplotní stupnice - převody, teplo a 1. termodynamický zákon Název.
Z MĚNY SKUPENSTVÍ Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
H YDROSTATIKA Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
MECHANICKÁ PRÁCE A MECHANICKÁ ENERGIE Mgr. Kamil Kučera.
S TRUKTURA LÁTKY Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
R OVNOMĚRNÉ A NEROVNOMĚRNÉ POHYBY Mgr. Kamil Kučera.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Blanka Krejsová Název : VY_52_INOVACE_35_Teplota.
V LASTNOSTI PLYNŮ Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
V LASTNOSTI KAPALIN Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Deformace tělesa Mgr. Kamil Kučera.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Číselné množiny - přehled
1. Popiš co vidíš a odhadni teplotu na obrázku?
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53
Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET 2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
Zatmění měsíce Ing. Jan Havel.
TEPLOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_12_29.
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
SKUPENSTVÍ LÁTKY Mgr. Kamil Kučera.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Teplota – souhrnná cvičení II.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Elektrický náboj Ing. Jan Havel.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
VY_32_INOVACE_
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
WORD Tabulky - ohraničení
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
VY_32_INOVACE_ZE6-15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. ANOTACE 1.Kód EVM: K_INOVACE_2.FY.06 2.Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.28/ Vytvořeno: září Ročník: 1. ročník – osmileté gymnázium (RVP-G), 5.Anotace: Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika Tematický okruhMěření fyzikálních veličin Materiál slouží k výkladu vlastností fyzikální veličiny- teploty. V prezentaci jsou popsány jednotky, různé teplotní stupnice a měřidla teploty. Učivo je ověřeno závěrečnými otázkami a příklady. Materiál se využije v průběhu hodiny. Pomůcky: interaktivní tabule.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Teplota Fyzikální veličina, popisuje stav tělesa Přímo úměrná rychlosti pohybu částic tělesa Běžně se užíváZákladní dle SI Značka tT Jednotka °C (stupeň Celsia) K Kelvin

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Teplotní stupnice V běžném životě Celsiova 0°C  teplota tání ledu 100°C  teplota varu vody Ve fyzice Kelvinova 1 dílek má stejnou velikost jako u Celsiovy stupnice, ale stupnice je posunutá: 0K  teplota absolutní nuly(= - 273,15°C) 273,15K  teplota tání ledu(= 0°C) 373,15K  teplota varu vody(= 100°C)

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Orientace v teplotách Některé zajímavé teploty pro lepší orientaci: Nejvyšší teplota vzduchu (Libye 1922) 58°C Nejnižší teplota vzduchu (Antarktida, 1983) -89°C Průměrná teplota lidského těla 36,8°C Teplota povrchu sluncePřibližně 5500°C Teplota ledovců a kerPřibližně -10°C V kráteru sopkyPřibližně 1000°C Na Marsu v rovníkové oblasti -63°C

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Měřidla teploty Měříme teploměrem Založeny na změně vlastností objektu s teplotou Např. změn objemu (rtuti, lihu…): o Kapalinový teploměr [1]

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Měřidla teploty Měříme teploměrem Založeny na změně vlastností objektu s teplotou: Změna délky s teplotou: bimetalový teploměr [2] [3]

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Měřidla teploty Bezkontaktní – měří úroveň vyzařovaného infračerveného záření (roste s teplotou) Přímo měřící  pyrometr: Zobrazovací  termovize: [4] [5]

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Měřidla teploty Změna elektrických vlastností – digitální teploměry Nástěnný – měření teploty místnosti:digitální lékařský: [6] [7]

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Opakování Mohla by pracovní látkou v kapalinovém teploměru být voda? Jaká by byla nevýhoda takového řešení? Jaká je značka a jednotka dvou nejpoužívanějších teplotních stupnic? Jaké další teplotní stupnice znáš? Odhadni správnou (příjemnou teplotu v následujících situacích: LyžováníKoupánípěší výlet

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Opakování teplota Zakresli do obrázku následující teploty: Odečti z obrázku a zapiš následující teploty:

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Opakování teplota z grafu urči následující: o V kolik hodin byla teplota 15°C? o v kolik hodin byla teplota nejvyšší a kolik to bylo? o urči průměrnou teplotu v měřené době a zakresli jí do grafu

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Zdroje a použitá literatura [1] NEZNÁMÝ. wikipedia [online]. [cit ]. [2] NEZNÁMÝ. wikipedia [online]. [cit ]. ttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor: _1315_2558-Bimetall-Zeigerthermometer.jpg [3] NEZNÁMÝ. wikipedia [online]. [cit ]. [4] NEZNÁMÝ. wikipedia [online]. [cit ]. [5] NEZNÁMÝ. wikipedia [online]. [cit ]. [6] NEZNÁMÝ. wikipedia [online]. [cit ]. [7] NEZNÁMÝ. wikipedia [online]. [cit ]. Karásková, V., Mandíková, D., Kroupová, B.: Fyzikální nápadník 1. Sbírka úloh pro základní školy a víceletá gymnázia. Prometheus, Praha, s. ISBN NEZNÁMÝ. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Není-li uvedeno jinak, jsou obrazové materiály dílem autora, vytvořené v open-source sw Inkscape, případně jde o fotografie pořízené autorem materiálu