Česká školní inspekce jako klíčový úřad státní správy ve školství Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky, Ústav regionálního.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konference Asociace aktivních škol
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
PISA 2012 – oblast řešení problémů
Nástroje územního plánování
Hodnocení škol a školských zařízení
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Inspekce kvality sociálních služeb
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
vlastní hodnocení školy
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
Systém kontrolní činnosti SEI
SOUČASNÁ SITUACE V ČR, MOŽNOSTI A ZMĚNY DO BUDOUCNA
Systém kontrolní činnosti SEI
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Financování regionálního školství
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
Veřejná správa ve školství
Kontrola veřejné správy - Nejvyšším kontrolním úřadem - orgány státního zastupitelství - soudy (přehled) Olga Pouperová.
Individuální vzdělávací plán
1 Asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
KVALITA REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ JAKO PODMÍNKA ROZVOJE REGIONU Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky, Ústav regionálního rozvoje,
1 Postup při provádění inspekce v místě poskytování sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví Magistrát hlavního města Prahy.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Mgr. Karel Bárta ředitel Libereckého inspektorátu ČŠI Masarykova 28, Liberec tel.:
Mezinárodní šetření a jejich místo v činnostech České školní inspekce Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Závěrečná konference projektu Kompetence.
Změny v průběhu kontrol (kontrolní řád) kpt. Mgr. Blanka Kliková Oddělení stavební prevence, kontrolních činností a ZPP HZS Karlovarského kraje kpt. Mgr.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Ekonomické a organizační problémy ve školství Pk v 1. Q 2009 Ing. Ladislav Forman vedoucí odboru školství, kultury, památkové péče a tělovýchovy
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
2007 Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol ve dnech 17. – 19. října 2007  Hlavní úkoly ČŠI ve školním roce 2007/2008  Dotazy k ISO,
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Problematika Úřadu práce v kontextu poskytovatelů sociálních služeb 18. února 2014 Mgr. Jana Marie Landová.
Zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon) vyjmenovává pravomoci zřizovatele, ředitele a školské rady Zřizovatel vydává zřizovací listinu školy; rozhoduje o.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
1. Systém vzdělávání v České republice
Kvalita a efektivita počátečního vzdělávání ve školním roce 2015/2016
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Výzva OP VVV 02_16_032 Budování kapacit pro rozvoj škol II.
Individuální projekt OP VVV
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Liberecký inspektorát ČŠI
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
Výzva k předkládání žádostí
Komplexní systém hodnocení
Porada s pracovníky školství obcí s rozšířenou působností
Normativní financování vztahy a souvislosti
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Informace k povinnému předškolnímu vzdělávání Mgr. et Mgr
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Národní rozvojový program mobility pro všechny 8
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
Návrh rozpočtu kapitoly MŠMT na rok 2019 v Kč ve stavu projednaném vládou dne bez podílu výdajů od EU   Vládní návrh rozpočtu MŠMT na rok.
Novinky v předškolním vzdělávání
Rozpis rozpočtu a normativy
Transkript prezentace:

Česká školní inspekce jako klíčový úřad státní správy ve školství Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky, Ústav regionálního rozvoje, veřejné správy a práva, Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/ PhDr. Ondřej Andrys, MAE 1. náměstek ústředního školního inspektora Česká školní inspekce České republiky

Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/  Základní informace o struktuře regionálního školství  Řízení regionálního školství  Právní předpisy  Postavení ČŠI  Kompetence ČŠI  Procesní úprava  Výstupy inspekční činnosti  Klíčové oblasti inspekčního hodnocení  Mezinárodní aktivity  Projektové aktivity  Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice (NIQES)  PISA 2012

Základní informace o struktuře regionálního školství Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/

Počty škol v regionálním členění Mateřské školy Česká republika Praha Středočeský kraj Jihočeský kraj Plzeňský kraj Karlovarský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Královéhradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Zlínský kraj Moravskoslezský kraj

Počty škol v regionálním členění Základní školy Česká republika Praha Středočeský kraj Jihočeský kraj Plzeňský kraj Karlovarský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Královéhradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Zlínský kraj Moravskoslezský kraj

Počty škol v regionálním členění Střední školy Česká republika Praha Středočeský kraj Jihočeský kraj Plzeňský kraj Karlovarský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Královéhradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Zlínský kraj Moravskoslezský kraj

Počty škol v regionálním členění Vyšší odborné školy Česká republika Praha Středočeský kraj Jihočeský kraj17 16 Plzeňský kraj Karlovarský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Královéhradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Zlínský kraj Moravskoslezský kraj

Školy v předškolním vzdělávání Sledovaný parametr ČR (statistika MŠMT) Stav ve školním roce Trend 2010/ /2012 Počet MŠ celkem Podíl MŠ soukromých v %2,63,0+ Podíl MŠ církevních0,60,7+

Žáci v základních školách Sledovaný parametr ČR (podle MŠMT) Stav ve školním roce Trend 2010/ /12 Počet žáků v ZV celkem Počet žáků na 1. stupni ZŠ Počet žáků na 2. stupni ZŠ Podíl žáků v programech pro nadané (v %) 14,314,4+

Žáci ve středním vzdělávání Sledovaný parametr ČR2009/ / /2012Trendy Počet žáků v SŠ Podíl žáků v oborech gymnázií (v %)25,926,126,9+ Podíl žáků v oborech s maturitní zkouškou (v %) 71,271,171,4+ Podíl žáků v uměleckých oborech (v %) 1,71,82,0+ Počet cizinců v SŠ

Řízení regionálního školství

Stanovení základních pravidel a cílů Povolení vzdělávání Povolení výjimek a úprav Financování Zajištění vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Společná část maturitní zkoušky Zřizovatelské funkce Další Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky

Stanovení základních pravidel a cílů Povolení vzdělávání Přijímací řízení na střední školy Zajištění vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Zajištění vzdělávání cizinců z EU Ukončování středního a vyššího odborného vzdělávání Součinnost při komisionálním přezkoušení a opravné zkoušce v základní a střední škole Financování Zřizovatelské funkce Další Krajský úřad

Financování Další Zřizovatelské funkce Obecní úřad

Předškolní vzdělávání Sledovaný parametr ČR (podle MŠMT) Stav v roce Trend Veřejné výdaje na PV v mil. Kč15 983, , ,4- Podíl výdajů na PV z celkových veřejných výdajů na školství (v %) 9,969,999,37- Přepočtený počet PP v PV24 584, , ,6+ Průměrný plat PP v PV v Kč Republikový normativ v Kč */ Výdaje na 1 dítě v Kč Průměrný počet dětí na 1 PP12,8 0 Ekonomické předpoklady regionálního školství */ Týká se škol zřizovaných územními samosprávnými celky

Základní vzdělávání Sledovaný parametr ČR (podle MŠMT) Stav v roce Trend Veřejné výdaje na ZV v mil. Kč43 674, , ,4 **/ + Podíl výdajů na ZV z celkových veřejných výdajů na školství (v %) 33,732,131,4- Přepočtený počet PP v ZV58 417, , ,8- Průměrný plat PP v ZV (v Kč) Republikový normativ v Kč */ Výdaje na 1 žáka (v Kč) **/ + Průměrný počet žáků na 1PP13,6 13,7+ Ekonomické předpoklady regionálního školství */ Týká se škol zřizovaných územními samosprávnými celky **/ Počet včetně školních družin a klubů

Střední vzdělávání Sledovaný parametr ČR (podle MŠMT) Stav v roce Trend Veřejné výdaje na SV v mil. Kč , , ,6- Podíl výdajů na SV z celkových veřejných výdajů na školství (v %) 21,721,2 19,6 - Přepočtený počet PP v SV37, 837,743,8+ Průměrný plat PP v SV v Kč Republikový normativ v Kč */ Výdaje na 1 žáka v SV Průměrný počet žáků na 1 PP14,614,111,4- Ekonomické předpoklady regionálního školství */ Týká se škol zřizovaných územními samosprávnými celky

Právní předpisy

zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů zákon č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České republiky, ve znění pozdějších předpisů (kompetenční zákon) zákon č. 552/1991 Sb., o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů vyhláška č. 17/2005 Sb., o podrobnějších podmínkách organizace České školní inspekce a výkonu inspekční činnosti

Postavení ČŠI organizace a zaměstnanci

Ukazatelm. j **) 2013 (předpoklad) Zaměstnanci ČŠI systemizovaná místa kmen včetně ESF kmen včetně ESF kmen včetně ESF 508/458 *) 526/492 *) 516/446 *) 552/474 *) Vysokoškolská kvalifikovanost RI % 65,3 77,779,5 84,883,6 86,9 Rozpočet ČŠI tis. Kč Průměrný plat Kč kmen včetně ESF kmen včetně ESF Průměrný věk rok ,8 Počet pracovišť Vývoj základních ukazatelů v letech 2005 až 2011 *) stanovený limit / skutečnost**) proběhla delimitace ÚIV

Postavení ČŠI § 173 odst. 1 školského zákona, § 7 odst. 3 kompetenčního zákona organizační složka státu zřízená zákonem správní úřad s celostátní působností

Osoby vykonávající inspekční činnost školní inspektoři  § 174 odst. 9 školského zákona  vysokoškolské vzdělání a nejméně 5 let pedagogické nebo pedagogicko-psychologické praxe kontrolní pracovníci  § 174 odst. 10 školského zákona  vysokoškolské vzdělání a nejméně 5 let praxe nebo střední vzdělání s maturitní zkouškou a nejméně 20 let praxe přizvané osoby  § 174 odst. 11 školského zákona  účastní se inspekční činnosti v zájmu odborného posouzení věci  pracuje pod vedením školního inspektora nebo kontrolního pracovníka

Kompetence ČŠI oblasti činnosti

Kompetence ČŠI osoby, u nichž je prováděna inspekční činnost  ČŠI vykonává činnost vůči právnickým osobám vykonávajícím činnost škol a školských zařízení zapsaných do rejstříku škol a školských zařízení  inspekční činnost je vykonávaná v těchto školách a školských zařízeních a na pracovištích osob, kde se uskutečňuje praktické vyučování nebo odborná praxe věcná působnost  kompetence vymezené školským zákonem

Předmět činnosti ČŠI 1. inspekční činnost § 174 odst. 2 školského zákona a)získávání a analyzování informací o vzdělávání, o činnosti škol a školských zařízení, sledování a hodnocení efektivnosti vzdělávací soustavy b)zjišťování a hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání, a to podle příslušných vzdělávacích programů c)zjišťování a hodnocení naplnění ŠVP a jeho soulad s právními předpisy a RVP d)státní kontrola dodržování školské legislativy e)veřejnosprávní kontrola § 174 odst. 5 školského zákona  šetření stížností

2. účast na komisionálním přezkoušení, opravné zkoušce žáka  na žádost krajského úřadu  § 52 odst. 4 a 5, § 53 odst. 4 a § 69 odst. 9 a 10 školského zákona 3. zpracovávání koncepčních a hodnotících dokumentů koncepčních záměrů inspekční činnosti  § 174 odst. 1 školského zákona systémů hodnocení vzdělávací soustavy  § 174 odst. 1 školského zákona výroční zprávy ČŠI  § 174 odst. 13 písm. d) a odst. 16 školského zákona Předmět činnosti ČŠI

4. účast při konkursním řízení na ředitele školy či školského zařízení  vyhláška č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisích  týká se pouze tzv. veřejných škol 5. vede řízení o přestupku  ČŠI je orgánem příslušným k řízení o přestupku podle § 182a školského zákona Předmět činnosti ČŠI

V dalších případech se již jedná pouze o důvody a důsledky využití inspekční činnosti poskytování součinnosti krajskému úřadu v rámci řízení o přezkoumání průběhu a výsledků závěrečné zkoušky, maturitní zkoušky, absolutoria či obhajoby absolventské práce  § 82 odst. 2, § 90 a § 102 školského zákona inspekční činnost vykonávaná  na podnět (§ 174 odst. 5 školského zákona)  na základě petic (§ 174 odst. 5 školského zákona)  pro účely přiznání dotací podle zákona č. 306/1999 Sb. (§ 174 odst. 6 školského zákona) Předmět činnosti ČŠI

ČŠI dále na základě svých zjištění podává návrh na výmaz školy/školského zařízení nebo oboru z rejstříku škol a školských zařízení  § 175 odst. 5 a § 150 školského zákona podává návrh na vyhlášení konkurzu  § 166 odst. 3 a § 176 školského zákona podává návrh na odvolání ředitele  § 166 odst. 5 a § 174 odst. 16 školského zákona dává podněty příslušným státním orgánům Předmět činnosti ČŠI

Plán hlavních úkolů a kritéria hodnocení Plán hlavních úkolů  § 174 odst. 4 školského zákona, § 2 vyhlášky č. 17/2005 Sb.  inspekční činnost se vykonává na základě PHÚ  návrh sestavuje ČŠI s využitím závěrů předchozích školních inspekcí, na základě požadavků MŠMT a s přihlédnutím k podnětům krajských úřadů, zřizovatelů, ředitelů a školských rad  schvaluje ministr školství, mládeže a tělovýchovy  obsahové zaměření inspekční činnosti pro daný školní rok Kritéria hodnocení  § 174 odst. 7 školského zákona, § 2 vyhlášky č. 17/2005 Sb.  specifikuje způsob hodnocení při inspekční činnosti podle ustanovení § 174 odst. 2 písm. b) školského zákona  schvaluje ministr školství, mládeže a tělovýchovy

Procesní úprava činnosti ČŠI

Zahájení inspekční činnosti zahájení inspekční činnost na místě  předložením písemného pověření  náležitosti pověření podle § 174 odst. 8 a 12 školského zákona před samotným zahájením je ředitel (případně jeho zástupce) seznámen mj.  s termínem zahájení a předpokládaným termínem jejího ukončení  s časovým plánem inspekční činnosti  se seznamem požadované dokumentace  s požadavky na zajištění inspekční činnosti

Oprávnění „kontrolovaných osob“ ředitel školy nebo jím pověřený zaměstnanec školy je oprávněn být přítomen výkonu inspekční činnosti  § 2 odst. 3 vyhlášky č. 17/2005 Sb.

Povinnosti „kontrolovaných osob“ § 164 odst. 1 písm. d) a § 175 odst. 4 školského zákona § 14 zákona o státní kontrole vytvoření podmínek pro výkon inspekční činnosti  odpovědný za vytvoření podmínek je ředitel školy/školského zařízení  zejména poskytnutí součinnosti odpovídající oprávněním ČŠI  v nezbytném rozsahu poskytnout technické zabezpečení pro výkon inspekční činnosti přijetí opatření k odstranění zjištěných nedostatků

Oprávnění a povinnosti zřizovatele pověřený zástupce zřizovatele je oprávněn být přítomen výkonu inspekční činnosti  § 2 odst. 3 vyhlášky č. 17/2005 Sb. na základě výsledků inspekční činnosti přijímá zřizovatel opatření ve školách a školských zařízeních, které zřizuje  § 175 odst. 4 školského zákona šetření stížností  § 174 odst. 5 školského zákona  na základě podkladů ČŠI uskuteční další řízení a přijme odpovídající opatření

Výstupy inspekční činnosti

Výstup inspekční činnosti § 174 odst. 13 školského zákona inspekční zpráva  § 174 odst. 14 školského zákona protokol  § 15 a násl. zákona o státní kontrole tematická zpráva  § 174 odst. 15 školského zákona výroční zpráva ČŠI  § 174 odst. 16 školského zákona výsledek šetření stížnosti  není definitivním závěrem, pouze podkladem pro opatření zřizovatele  § 174 odst. 5 školského zákona

Inspekční zpráva § 174 odst. 14 školského zákona v případě hodnotící (nikoli kontrolní) činnosti  tj. činnosti podle § 174 odst. 2 písm. b) a c) školského zákona obsah zprávy projednává inspekční tým s ředitelem připomínky  ředitel může podat ČŠI připomínky k inspekční zprávě  do 14 dnů od převzetí inspekční zprávy  ČŠI zpracovává stanovisko k jejich obsahu ČŠI zašle inspekční zprávu (včetně připomínek a stanoviska)  zřizovateli a školské radě (§ 168 odst. 1 písm. g) školského zákona) inspekční zpráva je veřejná  uložena po dobu 10 let ve škole/školském zařízení a na příslušném inspektorátu ČŠI

Obsah inspekční zprávy identifikace osoby, u níž probíhá inspekční činnost, místo a čas provedení inspekční činnosti vymezení předmětu inspekční činnosti hodnocení zjištěného stavu v jednotlivých oblastech označení dokladů a materiálů, o které se hodnocení opírá stanovení lhůty pro přijetí opatření k odstranění zjištěných nedostatků a stanovení lhůty pro podání písemné zprávy o odstranění zjištěných nedostatků  § 175 odst. 4 školského zákona, § 11 písm. f) zákona o státní kontrole poučení o možnosti podat připomínky jména, příjmení a podpisy členů inspekčního týmu podpis ředitele  případně je vyznačeno, že ředitel odmítl protokol převzít

Protokol § 15 a násl. zákona o státní kontrole v případě státní nebo veřejnosprávní kontroly kontrolovaná osoba je seznámena s obsahem protokolu námitky  ředitel může podat písemné a zdůvodněné námitky proti protokolu  do 5 dnů od seznámení se s protokolem  o námitkách rozhoduje ÚŠI  na řízení o námitkách se správní řád nepoužije (§ 26 zákona o státní kontrole)  proti rozhodnutí o námitkách není opravný prostředek přípustný ČŠI předá své zjištění o nedostatcích orgánům, které ve své působnosti činí opatření k nápravě zjištěného stavu  § 22 zákona o státní kontrole  vždy zřizovateli (§ 175 odst. 4 školského zákona)

Obsah protokolu identifikace kontrolované osoby, místo a čas provedení kontroly vymezení předmětu kontroly kontrolní zjištění v jednotlivých bodech  zda bylo zjištěno porušení právních předpisů, případně v čem je porušení spatřováno odůvodnění označení dokladů a materiálů, o které se zjištění opírá stanovení lhůty pro přijetí opatření k odstranění zjištěných nedostatků  § 175 odst. 4 školského zákona, § 11 písm. f) zákona o státní kontrole poučení o možnosti podat námitky jména, příjmení a podpisy členů inspekčního týmu podpis ředitele  případně je vyznačeno, že ředitel odmítl protokol převzít

Klíčové oblasti inspekčního hodnocení

Kritéria podle školského zákona 12 kritérií pro hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání (národní rámec kvality školy) Rovný přístup ke vzdělávání Školní vzdělávací programy Řízení školy Personální podmínky Materiální předpoklady Finanční předpoklady Efektivní organizace vzdělávání Účinná podpora rozvoje osobnosti dětí a žáků Partnerství Účinná podpora rozvoje funkčních gramotností dětí a žáků Systematické hodnocení individuálních a skupinových výsledků vzdělávání dětí a žáků Systémové hodnocení celkových výsledků vzdělávání školy

6 klíčových oblastí pro celkové hodnocení (výsledky a předpoklady): Nabídka vzdělávání Účinnost podpory rozvoje osobnosti dětí a žáků, celkové výsledky vzdělávání Dopady preventivních a inovačních programů Řízení školy a efektivní strategie vzdělávání Podpora pedagogických pracovníků (personální, materiální a finanční předpoklady škol) Školní systémy vlastního hodnocení a kontroly (dodržování formálních podmínek a vybraných ustanovení školského zákona) Klíčové oblasti inspekčního hodnocení

Mezinárodní aktivity

Mezinárodní aktivity a projekty SICI OECD EQAVET Inspektorát Evropských škol Mezinárodní šetření výsledků vzdělávání – PISA, PIRLS, TIMSS, ICILS, TALIS, Posouzení systému monitoringu a evaluace, Překonávání školního neúspěchu

Projektové aktivity Realizace projektů OP VK Kompetence I Kompetence III NIQES Příprava Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/

Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice (NIQES)

NIQES 4 klíčové aktivity projektu NIQES: Rozvoj systému inspekčního hodnocení v počátečním vzdělávání a vývoj metodologie pro identifikaci úspěšně fungujících škol Podpora rozvoj školních vzdělávacích programů v praxi škol Podpora vzdělávání inspekčních pracovníků Vývoj a ověřování národních šetření pro zjišťování výsledků vzdělávání (nejen v 5. a 9. třídách ZV)

PISA 2012

Programme for International Student Assessment mezinárodní projekt OECD měření výsledků vzdělávání čtenářská, matematická a přírodovědná gramotnost 15letí žáci

Země zúčastněné v roce 2012

55

56 Změny ve výsledcích zemí mezi roky 2003 a 2012 (PISA Matematická gramotnost)

57

58 Změny ve výsledcích zemí mezi roky 2000 a 2012 (PISA Čtenářská gramotnost)

59

60 Změny ve výsledcích zemí mezi roky 2006 a 2012 (PISA Přírodovědná gramotnost)

61

62

63

64

sekundární analýzy výsledků vývoj nových metodik a postupů pro sledování a hodnocení podpory rozvoje a dosažené úrovně žáků v klíčových gramotnostech – využitelnost školami i státem pravidelné sledování podpory rozvoje a dosažené úrovně žáků v jednotlivých gramotnostech (výběrová šetření) využití testovací aplikace s databankou úloh pro průběžné hodnocení žáků v klíčových gramotnostech ve školách Reakce ČŠI

Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/ Děkuji za pozornost PhDr. Ondřej Andrys, MAE 1. náměstek ústředního školního inspektora pro inspekční činnost Česká školní inspekce Fráni Šrámka Praha 5 tel

Prezentace vznikla v rámci projektu „Inovace výuky regionálního rozvoje“ OP VK - CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Inovace výuky regionálního rozvoje CZ.1.07/2.2.00/