SPOLUPRÁCE VÝROBA VELKOOBCHOD Jiří Tesák, obchodní ředitel TZB, Grundfos Sales Czechia and Slovakia s.r.o. Slavkov 13.4.2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TRADIČNÍ TRH VERSUS NOVÉ DISTRIBUČNÍ MODELY
Advertisements

Trh pracovních příležitostí 2011 Mendelova univerzita v Brně.
Popis jednotlivých tržních segmentů českého stavebního trhu prezentace
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Cena v pojetí marketingu
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Distribuční strategie
Strategické aliance Vypracoval: Jiří Slabý. Strategické aliance  Organizační forma, která pomáhá zajišťovat společnou kooperativní podnikatelskou činnost.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE EXPORTNÍ STRATEGIE Exportní konference
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Vliv energetické koncepce na obchodníka s energiemi Dr. Tomáš Křížek Ekonomický ředitel.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Monotematický den prima
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.
TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011 MICHAL ŠUSTR COUNTRY MANAGER pro ČESKO, SLOVENSKO a MAĎARSKO ARISTON THERMO CZ s.r.o.
Požadavky KOMA-Servis na absolventy pro obor hydrauliky Seminář „INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ“ Seminář „INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Právo hospodářské soutěže
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
STAVBy pro obchod a služby
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Klíčem k úspěchu u konečného uživatele není pouze nízká cena díla, nýbrž mnoho dalších velmi důležitých okolností souvisejících s přípravou a dodávkou.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Charakteristika a význam obchodního provozu, činitelé OP.
Marketingový plán podniku
VSTUP NA TRH SOHO TISKÁREN - 1.segment
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Marketingový systém řízení
Distribuční politika klíčová slova
Marketingové strategie
Týmová spolupráce v zájmu dítěte pohledem pracovníka OSPOD Mgr
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

SPOLUPRÁCE VÝROBA VELKOOBCHOD Jiří Tesák, obchodní ředitel TZB, Grundfos Sales Czechia and Slovakia s.r.o. Slavkov

Obsah prezentace a.Teorie a praxe b.Vztah velkoobchod – montážní firma c.Vztah výrobce – montážní firma d.Servisní činnost velkoobchodu e.Elektronický obchod

a. Teorie a praxe Teorie: Spolupráce neboli kooperace je druh sociální interakce. Jedná se o základní formu sociálního chování. Spolupráce znamená společné úsilí zaměřené na dosažení prospěchu všech, kteří se na něm podílejí. Opakem spolupráce je konkurence nebo dokonce přímo soupeření. Velkoobchod: Velkoobchod je obchod prováděný ve velkém či větším měřítku, který není primárně určen pro koncového spotřebitele (domácnosti, jednotlivé osoby). Může jít o obchod mezi přímými výrobci a dalšími obchodníky nebo o obchod mezi specializovanými obchody konkrétního sortimentu (elektro, nápoje, stavebniny) a maloobchodníky. Velkoobchodní prodejní jednotky pak nejčastěji zásobují jiná velkoobchodní zařízení nebo maloobchodní síť. Praxe: -Kdo kam patří? -Dlouhodobá spolupráce? -Kdo má jaká očekávání a jak jich chce dosáhnout… -Rozdíl mezi TZB u nás a jinde – informační zázemí -Logistika! -Komoditizace!

b. Vztah velkoobchod – montážní firma(MF) Vzájemná symbióza a vzájemná znalost chování subjektů Pro některé velkoobchody je tato vazba - zásadní zaměření(jediné) někdy je třeba další odnož nezbytná pro generování marže (koupelnové studio/koncový zákazník – generuje také zpětné zajištění práce MF Snaha zajistit naplnění nových odbytových kanálů (e-shop) zpětně komplikuje obchodní vyjednávání mezi velkoobchodem a montážní firmou Možné řešení je specializace, další rozvoj kvalifikace Poprodejní zodpovědnost Dodatečná marže generovaná výměnou za prodej celků/řešení Zmiňme také vztah velkoobchod & Investor, GD – trend poslední doby u velkých stavebních zakázek

c. Vztah výrobce – montážní firma(MF) Na chování a přístup výrobce má vliv: Důležitým aspektem je komodita (TZB) výrobce Technická náročnost a specifika řešení Vliv výše tržního podílu na chování výrobce (dobývání trhu) Obchodní strategie výrobce / bariéry vstupu pro nové výrobce Jistě je výrobce v pozici Role školitele předávajícího know-how ke svým výrobkům Může být také v pozici „Trendového lídra“ Výrazně může svou činností ovlivnit nákupní chování a nákupní apetit montážních firem (sales-in vs. sales-out)

d. Servisní činnost velkoobchodu Co si představíte když uslyšíte na jednání ve velkoobchodu „máme servis“…? Pravděpodobný dělitel je právě „servis“ – řetězcový velkoobchod / specializace na určitou komoditu Parametr v konkurenčním boji u stavebních zakázek Generátor nových obchodů Dle mého mínění jde o nezbytný doplněk pro zajištění komplexních služeb v zakázkách a zákazníkům - dobré, je chytré řešení - partnerství

e. Elektronický obchod …co to znamená…? Nový trend Jde ovšem o nákladné nové směry činnosti velkoobchodu - Provázání v partnerské spolupráci výrobce&velkoobchod E-shopy Standardní odbytový kanál s progresivním trendem růstu prodejů Matice činností a soupeření ve vazbě na velkoobchody, montážní firmy, koncoví zákazníci E-shopy – jsou znalé a dobře organizované společenství Jsou a budou

DĚKUJI ZA VAŠI POZORNOST