Krajinné sféry Země. Vnější vlivy nazýváme jako: EXOGENNÍ ENDOGENNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Tropický deštný prales je zalesněný biom s trvale teplým a vlhkým podnebím. Tento biom nalezneme zejména v rovníkových oblastech Země. Nejrozsáhlejší.
Závěrečné opakování pedosféra a biosféra materiál pro studenty se specifickými vzdělávacími potřebami autor: Tereza Kamenická.
Přírodověda 5. ročník Mgr. Dana Svobodová
VY_32_ INOVACE_ 04_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou NADMOŘSKÁ VÝŠKA Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Sféry Země ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar. Sféra = vrstva, „obal“ Země Atmosféra – plynný obal Biosféra – živá hmota na Zemi Hydrosféra – vodní vrstva.
Atmosféra 6. ročník. Motivující otázky Co je to atmosféra plynný obal Země Význam atmosféry umožňuje život na Zemi Vrstvy atmosféry Troposféra – Stratosféra.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
ZROZENI Z OHNĚ test k filmu. 1 Vyber ostrov sopečného původu. a) Grónsko b) Madagaskar c) Havaj.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_21_PRVOUKA.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Atmosféra Použité zdroje a materiály.
Blanka Hofmanová.  zeměpisná šířka  množství vody (srážky, podz. voda, řeky,...)  nadmořská výška  geologické podloží  fytocenóza, zoocenóza Stručně.
RISKUJ! Použité fotky – autor. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
EVROPA.
Sopečná činnost lávový proud podmořské výrony lávy žhavé magma
Název školy: Základní škola T. G
Prezentace pro výuku zeměpisu 6. ročník dokončeno
Fotosyntéza je váš kamarád
Název : VY_32_INOVACE_01_10_Zemětřesení
Savci biomů světa 8. ročník.
Krajina, krajinné složky, krajinotvorné procesy
Téma č. 7. SVĚT KOLEM NÁS.
Atmosféra 4. února 2014 VY_52_INOVACE_230217
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Země ve vesmíru Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se vznikem a stavbou Země a jejím postavením ve Sluneční.
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
STAVBA ZEMĚ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Vesmír hvězdy = hvězdná soustava = Galaxie – tvar plochého disku.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
fyzickogeografická sféra
3. OBECNÝ FYZICKÝ ZEMĚPIS
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Přírodní katastrofy AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Biosféra sféra s vhodnými podmínkami pro život na Zemi
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES. TROPICKÝ DEŠTNÝ LES V rovníkových oblastech Země se rozkládají tropické deštné lesy (tropické pralesy, džungle). Kterými světadíly.
9. OCEÁNY A MOŘE VY_32_INOVACE_11_Z4
MGR.LENKA NOVÁKOVÁ – 1.ZŠ HORNÍ SLAVKOV VY_32_INOVACE_18_RISKUJ!
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Litosféra Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky se stavbou litosféry.
PŘÍRODNÍ KATASTROFY POVODNĚ– vznikají, pokud korytem řeky protéká více vody, než kolik je koryto schopno pojmout. POVODNĚ.
Země a život, vývoj života
Atmosféra Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s vlastnostmi a členěním atmosféry.
VY_52_INOVACE_40_Projevy geologických jevů
HYDROSFÉRA vodní obal Země.
Atmosféra Země.
Globální problémy lidstva
8. Litosféra Zemská kůra.
VY_32_INOVACE_ZE6-15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
HYDROSFÉRA pohyb vody na zemi
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
PEVNÉHO TĚLESA A KAPALINY
VY_52_INOVACE_41_Hydrosféra-učební text
Moře a oceány 26. ledna 2006.
VY_32_INOVACE_ZE6-05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Neživá příroda - vzduch
KRAJINNÁ SFÉRA.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_32_INOVACE_
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Stavba Země geosféry.
MGR.LENKA NOVÁKOVÁ – 1.ZŠ HORNÍ SLAVKOV VY_32_INOVACE_260_RISKUJ!
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
12. Skleníkový jev, ozónová vrstva
Transkript prezentace:

Krajinné sféry Země

Vnější vlivy nazýváme jako: EXOGENNÍ ENDOGENNÍ

Přírodní složka krajiny je nazývána jako krajina: fyziogeografická sociografická fyzickogeografická socioekonomická

Vzdušný obal Země je hydrosféra atmosféra pedosféra

Živý obal Země je hydrosféra biosféra pedosféra

Půdní obal Země je: pedosféra atmosféra hydrosféra

Kamenný obal Země je: hydrosféra litosféra biosféra

Do jaké hloubky sahá zemské jádro? 6378 km 6378 km 7638 km 7638 km 3678 km 3678 km

Co všechno tvoří litosféru? zemská kůra + svrchní část zemského pláště Zemské jádro + svrchní část zemské kůry Zemský plášť + svrchní část zemského jádra

Kolik máme celkem kontinentů?

Jak se nazývá ohnisko, ve kterém začíná zemětřesení? hypocentrum epicentrum

Spojte, co k sobě patří:  litosféra  zemské jádro  zemský plášť  astenosféra  kontinenty  světadíly  oblast se samostatným historicko-geografickým vývojem  plastický obal, který umožňuje pohyb litosférických desek  kamenný obal Země  vnější (tekuté), vnitřní (pevné)  Souvislá pevnina, která vyčnívá nad hladinu  sahá do hloubky 2900 km

Špatně

Co je na obrázku? seismograf sreismograf zemětřesotřas

KRAKATOA POPOCATEPETL Práce s atlasem - V přesmyčkách poznej nejznámější sopky: VESUV STROMBOLI HEKLA ST. HELENS LEHKA MORBILOST VEVUS ETNATANE CAPTELOPOPET OTRAKAKA TS. HLENES

Nakresli a popiš sopku

Přiřaďte uvedené pojmy k obrázkům: stalaktit stalagnát stalagmit

Jak se nazývají písečné pahorky v pouštích? dny duny dany

Nakresli jak si představuješ větrolam a k čemu slouží?

V nadmořské výšce do 200 m n.m. najdeme: nížiny pahorkatiny roviny

Výškový rozdíl 150 – 300 m mají: pahorkatiny hornatiny vrchoviny

Čeho je v atmosféře nejvíce? kyslík Vzácné plyny Vzácné plyny dusík

V jaké vrstvě atmosféry se odehrávají meteorologické děje? troposféra stratosféra ozonosféra

O mlze hovoříme tehdy, pokud se viditelnost sníží pod: 10 m 10 m 100 m 100 m 1000 m 1000 m

Pravidelné větry, které vanou od obratníků k rovníku nazýváme jako: pasáty monzuny

Co je uvedené na obrázku? hurikán tornádo

Který oceán je největší? Tichý Indický Atlantský

Člověkem vytvořená vodní cesta je průliv průplav

Mezi půdní typy patří černozem písčitá půda písčitá půda

V tropických mořích ulovíme: sledě tučňáky delfíny

Nejrozsáhlejším deštným pralesem je: Amozonie Amezonie Amazonie

Baobab je strom savan strom savan rostlina stepí rostlina stepí zvíře tropických lesů zvíře tropických lesů

spojte, co k sobě patří  místo, které má větší množství vláhy a bohatší vegetaci než okolní krajina  vyschlá říční koryta občasných říčních toků

Spojte, co k sobě patří  prérie  pampy  pusty  celiny  stepi  Rusko  Kazachstán  Argentina  USA  Maďarsko

Kolik je u nás národních parků

Huráááááááááá, konec