Transport 50 Škoda Superb, Diplomová práce Marketing v českém profesionálním fotbale Jan Javůrek Vedoucí práce: doc. Ing. Jana Přikrylová, Ph. D.
Cíle práce I Teoretická východiska k danému tématu Vybrat marketingová témata, která jsou relevantní pro fotbalové prostředí Jednoduše a srozumitelně osvětlit vybraná témata Analýza současné situace Pomocí rozhovorů zjistit, jak marketingově fungují prvoligové kluby Identifikovat možnosti pro zlepšení 2Marketing v českém profesionálním fotbale, Jan Javůrek
Cíle práce II Komplexní marketingový nástroj Využitelnost v praxi Identifikace Elektronická peněženka Elektronická vstupenka Bezpečnost na stadionech Marketingová síť 3Marketing v českém profesionálním fotbale, Jan Javůrek
Teoretická východiska Možnost aplikace teorií 4P a 4C Využití komunikačního mixu ve fotbale Reklama Sponzoring Prodej vstupenek a televizních práv Fanoušek a bezpečnost na stadionech Marketing v českém profesionálním fotbale, Jan Javůrek4
CRM = vztahový marketing Vysvětlení pojmů Pojem customer relationship marketing budování dlouhodobých hodnotných vztahů se zákazníky, propojenost ekonomická i společenská Marketingová síť databáze aktivních a pravidelně servisovaných kontaktů Customer relationship management řízení vztahů s jednotlivými zákazníky Věrnostní programy odměna pro věrné zákazníky Marketing v českém profesionálním fotbale, Jan Javůrek5
Analýza situace - rozhovory Úvodní specifika výzkumu Respondenti Dukla Praha – Martin Lafek Slovan Liberec – Tomáš Čarnogurský Baumit Jablonec – Petr Flodrman Systém otázek – fanoušek, marketing, budoucnost Výsledky Marketing klubu = barterová směna, propojení partnerů Minimální péče o fanouška Skepse vůči navrhovaným opatřením Marketing v českém profesionálním fotbale, Jan Javůrek6
Klub fanoušků FAČR a Karta fanouška Návaznost na „Členství ve FAČR“ Vytvoření databáze fanoušků využitelné k marketingovým účelům Elektronická peněženka urychlí platební styk na stadionech Elektronická vstupenka a nové turnikety nabízí nové možnosti v oslovení diváků Technologie RFID umožňuje rychlou identifikaci diváka během celého pobytu na stadionu, zvyšuje bezpečnost Systém pověření k nahlédnutí do databáze Několik fází při zavedení projektu – příprava, komunikace, zavedení, plný provoz, kontrola a inovace Marketing v českém profesionálním fotbale, Jan Javůrek7
Výsledky práce Osvětlení marketingových témat, která jsou relevantní pro fotbalové prostředí – jednoduše, stručně a srozumitelně i pro odborníky, kteří se nepohybují ve fotbalovém prostředí Rozhovory Sesbírané názory předních českých fotbalových marketérů Identifikace rezerv v českém fotbalovém marketingu (skepse, nechuť ke změnám, nedostatečná péče o fotbalového fanouška …) Vytvoření databáze fanoušků Marketingový nástroj využitelný z mnoha hledisek Velmi cenná komodita při jednání s případnými sponzory a partnery Prostředek k získání dalších finančních prostředků -> zvýšení sportovní úrovně! Transport 50 Škoda Superb,
9 Děkuji za pozornost!