Název školy:ZŠ A MŠ Březno Autor:Petr Pacholátko Název:VY_32_INOVACE_41 podstatná jména Téma: Podstatná jména pomnožná, hromadná, látková Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.0360.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 4 – přídavná jména Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Tvarosloví 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_03_ Odchylné tvary některých podstatných.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Aleš Hladík Název: VY_32_INOVACE_6A_7_Opakování podstatných jmen Téma: 7B_ČJ7.roč.
Procvičování podstatných jmen. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Podstatná jména pomnožná, hromadná, látková Název sady:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE AUTOR: MGR.IRENA PŘEUČILOVA NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_ROD PODSTATNÝCH JMEN TEMA: URČOVÁNÍ RODU PODSTATNÝCH JMEN ČÍSLO PROJEKTU:OPVK.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.2 Podstatná jména – vzory rodu ženského a skloňování Název sady:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová P O D S T A T N Á J M É N A.
Název školy : SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF Autor : Jaroslav Bezděk, 2012 – 12 – 01 Název : VY_32_INOVACE_05_Český jazyk Téma : Skloňování.
fotbalový mí č bílá r ůž e chutné ovoce P ř ídavná jména IT ve škole CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Slovesa Název sady: Český jazyk a literatura 3. ročník Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
STROJ.
Podstatná jména Bc. K. Matějková.
Podstatná jména pomnožná, hromadná a látková
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
Příprava na ČP – ČJ 6. třída
Poměr.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Zdeňka.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
VY_32_INOVACE_2C_19_ZIVOTOPIS Životopis dubna 2012
Podstatná jména jsou slova ohebná, skloňují se.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_Inovace_2.3.6 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 4
MLUVNICKÉ KATEGORIE PODSTATNÝCH JMEN
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Anotace: prezentace slouží k procvičování mluvnických kategorií
Digitální učební materiál
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK
Název školy : ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
AUTOR: Mgr. Jaroslava Šašinková
Slovesa - číslo VY_32_INOVACE_16
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
Název školy: ZŠ A MŠ Březno
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_02_SLOVESNE_CASY Název materiálu:
Vyjadřují vlastnosti podstatných jmen.
Autor: Mgr. Marie Hrbková Název: VY_32_INOVACE_1C42Čj3_Slovní druhy
Název školy: Základní škola Městec Králové
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Metodický list: Vyjmenovaná slova - křížovky
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_27_Přídavná jména přivlastňovací.
VY_32_Inovace_2.3.4 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 6
Podstatná jména pomnožná hromadná a látková
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Podstatná jména pomnožná, hromadná, látková
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
Téma: Slepá mapa – státy Evropy Číslo projektu: 02
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_52 Název školy: ZŠ A MŠ Březno. Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Činátlová Číslo
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Dělení racionálních čísel
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
TVAROSLOVÍ SLOVNÍ DRUHY – SLOVA OHEBNÁ A NEOHEBNÁ
Transkript prezentace:

Název školy:ZŠ A MŠ Březno Autor:Petr Pacholátko Název:VY_32_INOVACE_41 podstatná jména Téma: Podstatná jména pomnožná, hromadná, látková Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál k interaktivní tabule – Český jazyk pro 9.ročník ZŠ, Podstatná jména pomnožná, hromadná, látková

Podstatná jména pomnožná, hromadná, látková

Co je charakteristické pro tato podstatná jména? Co je charakteristické pro tato podstatná jména? Housle, sáňky, kamna, brýle, vrata…… Housle, sáňky, kamna, brýle, vrata…… Jaký tvar mluvnického čísla mají tato pod- Jaký tvar mluvnického čísla mají tato pod- statná jména? statná jména? Jaké množství vyjadřují? Jaké množství vyjadřují?

Ty housle, ty sáńky, ta kamna, ty brýle, ta vrata, ta vrata, Tato podstatná jména mají mluvnický tvar množného čísla Tato podstatná jména mají mluvnický tvar množného čísla Stejným tvarem vyjadřují jak množné, tak i jednotné číslo Stejným tvarem vyjadřují jak množné, tak i jednotné číslo Tato podstatná jména nazýváme Tato podstatná jména nazýváme POMNOŽNÁ POMNOŽNÁ

Co je charakteristické pro tato podstatná jména? Co je charakteristické pro tato podstatná jména? Dříví, uhlí, bratrstvo, kamení, žactvo, stro- moví, jehličí, vojsko Dříví, uhlí, bratrstvo, kamení, žactvo, stro- moví, jehličí, vojsko Jaký tvar mluvnického čísla mají tato podstatná jména? Jaký tvar mluvnického čísla mají tato podstatná jména? Jaké množství vyjadřují? Jaké množství vyjadřují?

To dříví, to uhlí, to bratrstvo, to kamení, To dříví, to uhlí, to bratrstvo, to kamení, To žactvo, to stromoví, to jehličí, to vojsko... To žactvo, to stromoví, to jehličí, to vojsko... Tato podstatná jména mají tvar jednotného čísla Tato podstatná jména mají tvar jednotného čísla Vyjadřují množství (hromadu) věcí stejného druhu Vyjadřují množství (hromadu) věcí stejného druhu Tato podstatná jména nazýváme Tato podstatná jména nazýváme HROMADNÁ HROMADNÁ

Co je charakteristické pro tato podstatná jména? Co je charakteristické pro tato podstatná jména? Voda, sníh, limonáda, mouka, káva, čaj, Voda, sníh, limonáda, mouka, káva, čaj, cukr….. cukr….. Jaký tvar mluvnického čísla mají tato pod- statná jména? Jaký tvar mluvnického čísla mají tato pod- statná jména? Jaké množství vyjadřují? Jaké množství vyjadřují?

Ta voda, ten sníh, ta limonáda, ta mouka, Ta voda, ten sníh, ta limonáda, ta mouka, ta káva, ten cukr….. ta káva, ten cukr….. Tato podstatná jména mají tvar jednotného čísla Tato podstatná jména mají tvar jednotného čísla ´ Obsahují všechno množství této látky Obsahují všechno množství této látky Tato podstatná jména nazýváme Tato podstatná jména nazýváme LÁTKOVÁ LÁTKOVÁ

Užívání látkových podstatných jmen v množném čísle je nepřesné! Užívání látkových podstatných jmen v množném čísle je nepřesné! Dvě limonády ve skutečnosti znamenají – dvě sklenice limonády (jedn. číslo) Dvě limonády ve skutečnosti znamenají – dvě sklenice limonády (jedn. číslo) Tři kávy znamenají tři šálky kávy (jedn. čís.) Tři kávy znamenají tři šálky kávy (jedn. čís.) Čtyři čaje znamenají čtyři hrnky čaje (jedn. Čtyři čaje znamenají čtyři hrnky čaje (jedn. číslo) číslo) Pět cukrů znamená pět kostek, sáčků cukru Pět cukrů znamená pět kostek, sáčků cukru Sněhy tály – je básnické vyjádření Sněhy tály – je básnické vyjádření