MARKETINGOVÉ AKTIVITY České centrály cestovního ruchu - CzechTourism na rok 2008
udržet tempo růstu počtu turistů, délky jejich pobytu v ČR a objemu příjmů z cestovního ruchu na úrovni států střední Evropy, tj. 3 – 5 % v tomto uskupení být vedoucím státem Cíl 2008
Zdroje financování 1.Prostředky státního rozpočtu a)SR - spolufinancování národních projektů EU b)Příspěvek MMR ČR (cca 360 mil. Kč) 2.Prostředky z rozpočtu EU /fondy/ v roce IOP (Integrovaný operační program – prioritní osa 4 Národní podpora cestovního ruchu – 77 mil. Eur ) 3.Příjmy z vlastní činnosti
Stabilizace nových národních produktů Zážitková dovolená (gastronomie) „Cool“ nebo „hip“ destinace (prezentace ČR pro mladou generaci „Výroční aktivity“ (650 let od založení města Karlovy Vary, 200 let města Mariánské Lázně, 100 let českého hokeje…) Tourism for all (sociální CR) – směr Evropské komise V roce 2008 zvýšená pozornost
odborná veřejnost tuzemská i zahraniční domácí turisté (rodiny s dětmi) 14+ 60+ Cílové skupiny
kombinace on-air a on-line propagace /např. spoty v TV následně doplněné soutěží a on-line komunikací výherců s diváckou obcí/, soutěže na You-Tube roadshows v rámci „Aliance“ pro získávání přímých letů do Prahy a do ostatních měst ČR s mezinárodními letišti (jihovýchodní Asie, SAE, Čína) Marketingové nástroje (nově)
příprava a zahájení fungování „mediálního trustu“ /pracovní název/, jehož cílem je utváření reálného a pozitivního obrazu vývoje CR v ČR na pozadí aktivit MMR, CzT, MZV, MPO a soukromých subjektů vytvoření on-line hry pro věkovou skupinu 14+, její uvedení na národní portál v jazykových mutacích a její využití pro získávání, informování, vzdělávání a motivaci budoucích návštěvníků ČR
Komunikační témata Česká republika – symfonie zážitků Značka Česká národní kuchyně Budování pozice lídra v turistickém uskupení V4
Od „Undiscovered Golf Destination“ k „Czech Republic – The Golf Republic“ Medicínské lázeňství jako investice do zdraví a životního stylu ČR jako optimální kongresová destinace z pohledu „value for money“ „Osmička“ - v návaznosti na komunikaci osmičky na MZV ČR využít data k propagaci
ČR pro mladou generaci let, důraz na digitální komunikaci a dělení se o zážitky on-line, příprava hry ve stylu „Second Life“ Cestovní ruch a zaměstnanost – úloha seniorů a pozitivní „image“, jejich možné úlohy ve službách CR, „rekonstrukce“ profesní hrdosti ve spolupráci s odbornými asociacemi Doprava do ČR /inbound/ všeho druhu – formou marketingových partnerství s regiony, jichž se geograficky týká a v rámci Aliance s MZV ČR a ostatními resorty
Zahraniční zastoupení (ZZ) Dnes 26 ZZ Plánovaná otevření: Jekatěrinburg Riga Německo (druhé zastoupení CzT - západ) USA (druhé zastoupení CzT - jih nebo západ) Švédsko Dánsko
Intenzivní podpora DCR
Kampaň na podporu DCR Podpora nabídky šetrných forem CR a produktů zaměřených na místně typický CR (agroturistika, vinařský a pivní CR, hipoturistika, cykloturistika) Vytvoření prostoru pro prodej turistických produktů v síti turistických informačních center (TIC), organizacích CR (OCR),v hotelech apod. Dynamický rozvoj projektu Kudy z nudy Výzkumy názorů návštěvníků v turistických regionech ČR
SPOLUPRÁCE S DALŠÍMI INSTITUCEMI V ROCE 2008
Cíl: spolupracovat na jednotném vizuálním stylu ČR doplňujícím již zavedené značky dotčených ministerstev a jimi zřízených agentur zavedené značky zůstanou v platnosti a nově bude aplikován jednotící prvek Aktivita MZV v oblasti jednotného vizuálního stylu
Integrovaný operační program (IOP) Příprava na IOP ve spolupráci s MMR ČR Prioritní osa 4: Národní podpora cestovního ruchu Podporované aktivity: zavedení národního informačního a rezervačního systému zavádění a informační podpora národních a mezinárodních standardů ve službách CR (zahrnující zejména certifikace, manuály, metodiky, systémy, kontrolu) podpora marketingu na národní úrovni a tvorby zdrojových databází prezentace a propagace kulturního a přírodního bohatství, kulturního průmyslu a služeb s využitím pro CR na národní úrovni podpora prezentace ČR jako destinace CR
Projekt „Předsednictví ČR v EU“ participace na přípravách a realizaci předsednictví České republiky v EU ve spolupráci s Úřadem vlády ČR a MMR ČR
Závěr a shrnutí na rok Cílové skupiny odborná veřejnost tuzemská i zahraniční domácí turisté (rodiny s dětmi) cílová skupina 14+ cílová skupina Zvýšená pozornost zážitková dovolená prezentace ČR pro mladou generaci aktivity vztahující se k výročím sociální cestovní ruch 3.Zintenzivnění podpory domácího cestovního ruchu
Kontakt CzechTourism Vinohradská 46, P.O.Box Praha 2 Tel.: