Dělení desetinným číslem Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice postup na konkrétním příkladu.
Advertisements

Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY (dělení) Přiřaď početní úlohy k početním.
AZ KVÍZ desetinná čísla
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Výukový materiál pro 6.ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 7 – Lineární rovnice – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Dělení desetinných čísel beze zbytku
Výukový materiál pro 8.ročník
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Početní operace v oboru přirozených čísel
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
Násobení a dělení desetinného čísla 10, 100, 1000
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo v digitálním archivu školy
Násobení desetinných čísel
Určování druhé mocniny velkých čísel a čísel desetinných
Zlomky Čísla smíšená..
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
* Složené zlomky Matematika – 7. ročník *
Procvičování – složené zlomky, zlomky a desetinná čísla
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Násobení a dělení desetinným číslem
Dostupné z Metodického portálu
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám
Posuň čárku 2.
Dělení lomených výrazů
Zlomky a desetinná čísla
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
Procenta Jitka Mudruňková 2014.
Druhá mocnina a odmocnina
Dostupné z Metodického portálu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
MATEMATIKA První písemná práce a její analýza.
VY_32_INOVACE_05_ Počítání do 5 Autor
Rozklad mnohočlenů na součin vytýkáním před závorku
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Procenta - opakování Výukový materiál pro 9.ročník
Výukový materiál pro 9.ročník
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Dělení lomených výrazů
MATEMATIKA Desetinná čísla.
Matematika + opakování a upevňování učiva
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Rovnice opakování Výukový materiál pro 9.ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Mocniny Rozvinutý zápis čísla
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Transkript prezentace:

Dělení desetinným číslem Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora

Desetinná čísla – dělení desetinným číslem Postup: 0,08 : 4 = 20,0 1) Vynásobíme obě desetinná čísla 10, 100, 1000, … podle toho, kolik desetinných míst má číslo, kterým dělíme 3) Ve výsledku oddělíme odprava tolik desetinných míst, kolik desetinných míst mělo číslo, které dělíme 3,6 : 2 = 18, 2400 : 6 = 400 2) Vydělíme obě čísla bez ohledu na desetinnou čárku (desetinnou čárku si na chvíli odmyslíme) 0,008 : 0,4 =.10 0,036 : 0,02 =.100 2,4 : 0,006 =.1000 Př.

Desetinná čísla – dělení desetinným číslem a) 1,2 : 0,2 = b) 0,32 : 0,8 = c) 2,4 : 0,06 = d) 0,045 : 0,9 = e) 1,8 : 0,006 = f) 0,0048 : 0,6 = g) 25 : 0,05 = Př. Vydělte: : 2 =6.10 3,2 : 8 =0, : 6 = ,45 : 9 =0, : 6 = ,048 : 6 =0, : 5 =500

Desetinná čísla – dělení desetinným číslem a) 1,4 : 0,02 = b) 0,35 : 0,7 = c) 0,36 : 0,06 = d) 1 : 0,2 = e) 0,04 : 0,008 = f) 0,032 : 0,4 = 1) Vydělte: : 2 = ,5 : 7 =0, : 6 = : 2 = : 8 =5.10 0,32 : 4 =0,08

Desetinná čísla – dělení desetinným číslem a) 0,27 : 0,1 = b) 7,2 : 0,09 = c) 0,24 : 0,012 = d) 1 : 0,25 = e) 0,045 : 1,5 = f) 10 : 0,4 = 2) Vydělte:.10 2,7 : 1 =2, : 9 = : 12 = : 25 =4.10 0,45 : 15 =0, : 4 =25

Desetinná čísla – dělení desetinným číslem a) 0,013 : 0,13 = b) 100 : 0,4 = c) 0,024 : 0,08 = d) 3 : 0,05 = e) 6 : 1,5 = f) 0,032 : 0,8 = 3) Vydělte:.100 1,3 : 13 =0, : 4 = ,4 : 8 =0, : 5 = : 15 =4.10 0,32 : 8 =0,04

Desetinná čísla – dělení desetinným číslem a) 0,01 : 0,25 = b) 1 : 0,005 = c) 720 : 0,8 = d) 0,1 : 0,05 = e) 15 : 1,5 = f) 0,033 : 0,1 = 4) Vydělte: : 25 =0, : 5 = : 8 = : 5 = : 15 = ,33 : 1 = 0,33,00

Desetinná čísla – dělení desetinným číslem a) 0,3 : 0,5 = b) 0,0555 : 0,111 = c) 0,056 : 0,0008 = d) 0,0063 : 0,07 = e) 20 : 0,5 = f) 0,01 : 0,25 = 5) Vydělte:.10 3 : 5 =0, ,5 : 111 =0, : 8 = ,63 : 7 =0, : 5 = : 25 = 0,04,0,00

Desetinná čísla – dělení desetinným číslem a) 1 : 0,2 = b) 0,36 : 0,012 = c) 0,072 : 0,08 = d) 0,033 : 1,1 = e) 0,1 : 0,5 = f) 4,2 : 0,07 = 6) Vydělte: : 2 = : 12 = ,2 : 8 =0,9.10 0,33 : 11 =0, : 5 =0, : 7 = 60,0

Desetinná čísla – dělení desetinným číslem a) (1,8 + 0,6) : 0,6 = b) 0,6 + 0,32 : 0,8 = c) (0,1 + 0,06) : (0,1 - 0,06) = d) 0,32 : (2,3 - 0,7) = e) 1 - 0,035 : 0,7 = f) 1 : 0,05 + 0,4. 5 = 4 7) Vypočítejte: 2,4 : 0,6 = 10,6 + 3,2 : 8 = 40,16 : 0,04 = 0,20,32 : 1,6 = 0, ,35 : 7 = : = 24 : 6 = 0,6 + 0,4 = 16 : 4 = 3,2 : 16 = 1 - 0,05 = =

Desetinná čísla – dělení desetinným číslem a) (1,85 + 0,15) : 0,4 = b) 0,024 : 0,06 + 0,48 : 0,8 = c) (0,1 + 0,15) : (0,1 + 0,4) = d) 4 : (1,3 – 0,5) = e) ,5 : 0,07 = f) 2 : 0,4 + 0,4. 30 = 5 8) Vypočítejte: 2 : 0,4 = 12,4 : 6 + 4,8 : 8 = 0,50,25 : 0,5 = 54 : 0,8 = : 7 = 1720 : = 20 : 4 = 0,4 + 0,6 = 2,5 : 5 = 40 : 8 = = =

9) Zopakuj si : a) 0,13 + 0,5 = b) 0, = c) 0,2 : 4 = d) 0,2. 0,4 = e) 0,45 - 0,3 = f) 9,7 + 0,5 = g) 4,2 : 21= h) 1 - 0,85 = i) ,04 = j) 4 : 5 = k) 0,05 + 1,2 = l) 0,9 : 10 = m) 4, = n) 0, ,003 = 0,68 1,2 0,05 0,08 0,15 10,2 0,2 0, ,8 1,25 0, ,01 Desetinná čísla – sčítání

Desetinná čísla – dělení desetinného čísla Konec prezentace