Peníze, penízky, penízečky …aneb jak se o peníze starat, aby nám „neutekly“…

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Advertisements

Ochranné prvky bankovek
VY_32_INOVACE_ Finanční trh.
Vznik, vývoj a formy peněz
Peníze Nejdůležitější funkcí peněz je bezesporu jejich služba jako všeobecný prostředek směny. peníze – prostředek směny - zákonné platidlo – měna.
PENÍZE Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
MS EXCEL Funkce PLATBA.
PLATEBNÍ STYK - příkaz k úhradě, složenka, platební karta
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
 Běžné používání  Ochrana proti padělání  Základní vlastnosti bankovky 500,- Kč a další zajímavosti  Dozor nad vydávání peněz do oběhu Zdroj: Petr.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Platit se dá i jinak než penězi
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EKO141 Název.
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Peníze Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
DUM - Digitální Učební Materiál
Peněžní prostředky.  při hotovostním platebním styku se používají hotové peníze = peněžní prostředky, které jsou:  v podobě papírové  v podobě v mincí.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Kreditní karty. Kreditní karty Platební karty Při zřízení běžného účtu nám je poskytnuta platební karta Tuto kartu využíváme k bezhotovostnímu placení.
Peníze a centrální banka
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Bankovnictví.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Peníze. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
FINANČNÍ GRAMOTNOST HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATBY ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_17 Název materiáluOchranné.
Platební styk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PENÍZE Bezhotovostní peníze.
MĚNA A BANKOVKY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Úvod do předmětu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 1 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Peníze, jejich funkce a vývoj platidel Výchova k občanství 7. ročník.
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Kód vzd ě lávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0107 Název vzd ě lávacího materiálu: Ochranné.
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE OCHRANNÉ PRVKY BANKOVEK.
EU_62_B_sada 1_04_M_Platební karta_Poliačíková Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. AutorIng. Jana Poliačíková Anotace.
Zpracoval: Mgr. Ondřej Pacina Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Období vzniku: květen _inovace_FG.9.69 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, hra aktivity-pojmy.
Anotace Vysvětlit žákům pojem peníze, jak peníze vznikly a jakou mají podobu. Zjistit, kdo peníze vydává a jak se dají zabezpečit před paděláním. Výukový.
N ÁZEV ŠKOLY : ZŠ Š TĚTÍ, O STROVNÍ 300 A UTOR : M GR. N IKOLA G RBAVČICOVÁ N ÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_VO.9.A.11_financni_ gramotnost_pojmy N ÁZEV.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Peníze, bezhotovostní a hotovostní platební styk N á zev sady: Výuka.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých bankovek a s ochrannými znaky bankovek Autor Čekalová Sylva ( Autor ) Jazyk.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_11_01_bankovky v ČR Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Peníze – hotovostní a bezhotovostní
EU_62_B_sada 1_05_M_Bankomat_Poliačíková
PENĚŽNÍ GRAMOTNOST - PENÍZE
Expozice Lidé a peníze v ČNB pobočce Brno
Výchova k občanství 7.ročník
Ochranné prvky bankovek
Bankovky a mince – použití v běžném životě
EU_62_A_sada 1_09_M_Banka_Pol
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Hotovostní a bezhotovostní peníze.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_02 Peníze
FINANČNÍ GRAMOTNOST Platidla
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
BANKA.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
1. Charakteristika platebního styku
Peníze a centrální banka
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Šárka Vítová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Daně.
Transkript prezentace:

Peníze, penízky, penízečky …aneb jak se o peníze starat, aby nám „neutekly“…

Peněženka - penízky nenosíme po kapsách, ale v peněžence - dříve se peníze nosily i v váčku, měšci - peněženku si hlídáme, máme ji pečlivě uloženu - přepočítáváme si vrácené peníze!!!!

Banka - místo, kde se starají o naše peníze, když máme v bance zařízený účet - existuje mnoho různých bank - ČNB – stará se o peníze ČR

Bankomat - nemusíme mít peníze v peněžence, můžeme platit kartou - musíme mít zřízený účet v bance - i kartu si musíme hlídat, aby nám ji někdo neukradl - pamatujeme si PIN!!! A nikomu jej neříkáme!!!

Bankovky - platíme jimi, každá země má své bankovky Euro – některé státy Evropské unie Libra – Velká Británie Koruna česká – Česká republika Koruna dětská – na hraní

Bankovky české - tisknou se na speciálním bankovkovém papíru - mají rub i líc Karel IV. J.A.Komenský František Palacký Ema Destinová

Mince - mají různá vyobrazení, různou velikost i hrany

Ochranné prvky Padělat neboli napodobovat bankovky i mince je trestné!!! Průsvitka - vodoznak Ochranný pásek Ochranná vlákna Soutisková značka Mikrotext Skrytý obrazec Opticky proměnlivá barva

Bezhotovostní platby Nepotřebujeme peníze v ruce, stačí karta, na které máme uloženou částku peněz. Pozor, neztratit!!!! Autobus Platební karta z banky Bazén

Rozpočet Příjmy – peníze, které dostaneme Výdaje – peníze, které utratíme Rozpočet – stav našich peněz Přebytkový rozpočet - výborně, zbyly nám peníze Vyrovnaný rozpočet - docela dobře, nemáme dluh, ale nic nám nezbylo Ztrátový rozpočet - utratili jsme víc, máme dluh

Chytáky Reklamy Slevy Ceny s devítkou – 49,90 Dárky zdarma Myslete!!!!!!

Reklamace Doklad o nákupu - musí mít datum, druh zboží, cenu, název prodejny, razítko, podpis Pokud nám věc špatně slouží, má vadu, můžeme ji reklamovat – většinou do dvou let. Musíme mít ale doklad o nákupu!

Jak si vydělat Naše možné příjmy: - brigáda - sběr bylin - sběr hliníku, železa, papíru - kapesné

Co si pamatovat Hlídáme si peníze a peněženku Nákup si dobře promyslíme Nedáme se nachytat některými praktikami Vrácené peníze si přepočítáme Půjčení peněz si řádně promyslíme a pohlídáme ….tak …nebo tak?

Nakupování ve Štokách Pošta Smíšené zboží Coop - potraviny Masna, zmrzlina Kadeřnictví Smíšené zboží Drogerie, papírnictví Flop - potravinyBenzínová pumpa Stavebniny Květiny, zahrádka