Moderní nástroje komunikace a jejich využití Jiří Vanke Ondřej Čermák
Co je to sociální síť? Služba na internetu Udržování komunikace s dalšími lidmi Největší sociální síť - Facebook
Je Facebook opravdu jenom pro mladé? Facebook dnes používá zhruba 4 miliony Čechů Motivace „Je skvělé, že se na Facebooku lidé k fotkám vyjadřují a lajkují je, je to živější, než když jsem snímky dostávala em.“ Majka (60)
A co tam vlastně dělají? Spojení se spolužáky (práce na školních projektech) Kontakt s kamarády a rodinnými příslušníky
Můžete sledovat svou oblíbenou společnost
A být v kontaktu…
Funkce Facebooku To se mi líbí – tlačítko, které stisknete, když se vám příspěvek líbí Sdílet – tlačítko, které stisknete, když se chcete podělit o příspěvek s vašimi přáteli Komentář – pokud-li se chcete vyjádřit k tématu, tak k příspěvku napíšete komentář
Stránka (angl. Page) Speciální forma „profilu“ na Facebooku vyhrazená a určená k propagaci firem, organizací, značek a produktů Svůj zájem sledovat vyjadřujete tím, že kliknete na „To se mi líbí
Skupina (angl. Group) Hodně se podobá jakýmsi „kroužkům“ Je určená pouze pro nějaký okruh uživatelů/přátel, který zakladatel zvolí
Zeď (angl. Wall) Je to společný prvek pro Profil, Stránku i Skupinu Na Zdi se totiž objevují statusy přátel, fanoušků, či členů Na Zeď někoho jiného můžete přispívat
Zazvonil zvonec a billboardům je konec Nikdy nevíte, kdo uvidí váš billboard S reklamou na internetu je to ovšem jinak…
Kyberšikana Zneužití soukromých fotografií Pomluvy a nenávist NEZÁMĚRNOST – v některých případech si agresor neuvědomuje, že ubližuje, nepozná, že vtip už přestal být vtipem
Marketing na Facebooku Facebook a sociální sítě neslouží jen k zábavě, ale slouží také k propagaci Čím dál tím víc se do reklamy na Facebooku investuje a firmy začínají chápat, že reklama na sociálních sítích je mnohem efektivnější, než po starém způsobu (noviny, televize, rádio) Bavíme se zde v řádech miliard dolarů – Za minulé čtvrtletí byl příjem 2,02 miliardy USD
Jedenáctero bezpečnosti na sociálních sítích 1.Nezveřejňovat osobní údaje 2.Nesdílet fotky 3.Bezpečně se odhlašovat 4.Měnit přihlašovací údaje nebo mít bezpečnější hesla 5.Nepřidávat si lidi pouze kvůli počtu 6.Přidávat si pouze dobře známé lidi 7.Číst si pravidla užívání 8.Rozlišovat virtuální a reálný život 9.Nastavovat sdílení 10.Nebýt závislý na sociálních sítích; nespamovat 11.Nedávat na Facebook všechny informace
Pověst Hodnocení je neměnné, správce stránky jej nemůže smazat ani upravit Usnadňuje rozhodování potencionálních zákazníků Firmy sleduji profily svých zaměstnanců Chování na sociálních sítích může být rozhodujícím faktorem přijetí/nepřijetí zaměstnance