Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A
Krátká definice předmětu uváděno pod zkratkou PR [pí ár] do češtiny jej lze přeložit jako „vztahy s veřejností“ obor týkající se udržování image pro firmy, organizace nebo vysoce postavené osoby, jako jsou celebrity nebo politici PR je využíváno se stavbě vztahu se zaměstnanci, zákazníky, investory, voliči apod.
jde o dlouhodobou cílevědomou činnost, která zajišťuje poskytování informací veřejnosti a využívá zpětné vazby PR se na rozdíl od reklamy soustředí na dlouhodobé cíle (image, vztahy či komunikace s cílovými skupinami) společná vlastnost reklamy a PR je, že působí na širokou veřejnost, avšak PR nevyužívá masových medii (televize, rozhlas, tisk, internet, billboardy), ale volí i mezi jinými prostředky
Můj názor na předmět Předmět PR mě zaujal svou nevšedností. Nemůžu ho zařadit mezi klasické předměty na školách jako je například matematika nebo angličtina. Baví mě veškerá komunikace s okolím, což nám předmět PR nabízí. Hodně zajímavé jsou například „praktické“ hodiny, kdy se učíme komunikaci na úrovni a k věci. Avšak i teoretické části hodiny jsou velmi dobré. Dozvěděla jsem se dost věcí i o sobě samé.
Od určité hodiny se mohu zařadit například mezi povahu cholerika a sangvinika.Také se mi líbí řazení tématických okruhů v hodinách. Řazení v sešitě máme dobře rozdělené třeba na prezentace, projevy či kampaně. Také dostáváme skvělé příležitosti. Soutěže, možnost zkoušení praktik předmětu nebo třeba vypracování psychotestů.
Využití Public Relations Pracovník PR, též označován jako pracovník oddělení pro styk s veřejností nebo tiskový mluvčí, řídí a koordinuje vztahy veřejnosti se společnostmi, organizacemi nebo s jednou (většinou významnou) osobou. Náplní práce je tedy komunikace, řízení, koordinace a plánovaní aktivit (např. kampaně). Pro práci jsou důležité komunikační dovednosti, je nutné být přesvědčivý a trpělivý.
Osobně jsem povolání PR poprvé zaregistrovala ve filmu a seriálu „Sex ve městě“ kde jedna z hrdinek zastává funkce PR manažerky. Ač jde jenom o filmovou tvorbu, jako zaměstnání mi to přišlo velmi zajímavé. Díky předmětu PR jsem se od „vysněných dětských“ povolání dostala k povolání, které by mě v budoucnu opravdu bavilo a ráda bych ho studovala dál.