Projekt Děti na startu. CO JSOU DĚTI NA STARTU  Celonárodní projekt všeobecné sportovní přípravy dětí předškolního a mladšího školního.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Regionální akademie FAČR Michal Prokeš Vedoucí úseku talentované mládeže FAČR Clarion Congress Hotel Ostrava.
Advertisements

Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Státní sociální podpora zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Kateřina Janovská.  Prodlužující se věk odchodu do důchodu = nutnost podávat plný pracovní výkon v seniorském věku  + zatížení v domácnosti + častá.
STUDIE A ANALÝZA ŽIVOTNÍHO STYLU A ZDRAVÍ MLÁDEŽE V KRAJI VYSOČINA MUDr. Stanislav Wasserbauer Zdravá vysočina, o.s. a Státní zdravotní ústav ve spolupráci.
Děti na startu Projekt iniciativy Česko se hýbe.  Celonárodní projekt všeobecné sportovní přípravy dětí předškolního a mladšího školního věku, zaměřený.
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Jsou venkovské školy horší než městské?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Ing. Kateřina Lichtenberková
Má smysl procvičovat kognitivní funkce?
Koordinace rodinných dávek, pohřebné
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Mimoškolní aktivity dětí
Dobrý den Horská klinika 2011.
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
UČENÍ.
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Didaktika sportovních činností
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_20_20_zdravý životní styl.
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
Zkušenosti s programem DNS v Lázeňské léčebně Mánes Karlovy Vary
PRÁCE Z TERÉNU – sportovní gymnastika Veronika Krupková
Tělesná výchova na ZŠ praktické
Evropský rok výchovy prostřednictvím sportu – EYES 2004
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Pedagogika školního sportu
SPORTU A SPORTOVNÍCH HER
TRÉNINK MLÁDEŽE PLAVÁNÍ Mgr. Ivana Felgrová (UK FTVS)
NV č. 201/2010 Sb. ze dne 31. května 2010  o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu ve znění NV č. 170/2014 Sb. ze dne 6. srpna 2014.
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Životní cyklus.
Tělesná výchova na ZŠS -teoretická část
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Digitální gramotnost Informatické myšlení
LET MOUCHY vnímání, pozornost.
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Spolupráce s rodiči a komunitou
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Centra kolegiální podpory
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Strategické řízení a plánování
Život bez střeva , Praha.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
SK Benešov U8 – kompenzační cvičení, protahovací cviky
Děti mladšího školního věku a přirozený pohyb
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Diagnostika dítěte předškolního věku
Zprávy z ČOV Porada sekretářů ČUS Strahov,
Transkript prezentace:

Projekt Děti na startu

CO JSOU DĚTI NA STARTU  Celonárodní projekt všeobecné sportovní přípravy dětí předškolního a mladšího školního věku, zaměřený na rozvoj základní pohybové motoriky, koordinace, obratnosti, rychlosti a síly.  V rámci kurzů se děti:  naučí základní pohybové věci - jak ovládat své tělo, správně běhat, udělat kotrmelec, skákat, padat, nebát se  míče - tedy dovednosti, které tvoří nezbytný základ pro jakoukoliv pohybovou a sportovní činnost,  seznámí s aktivním životním stylem jako účinnou prevencí proti nadváze, obezitě a civilizačním chorobám,  získají základ pro celoživotní pozitivní vztah k pohybu, sportu a aktivnímu trávení volného času.

PROČ VŠEOBECKÁ SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA  protože fyzická kondice, tělesná zdatnost a celkový zdravotní stav české populace se dlouhodobě zhoršuje,  protože chybí všeobecná příprava, zaměřená na rozvoj přirozené motoriky a základní pohybové dovednosti,  protože předčasná specializace způsobuje, že i sportující děti mají problém správně zvládat základní cviky,  protože předčasná specializace = jednostranné zaměření, což omezuje možnost přechodu mezi sporty,  protože předčasná sportovní specializace = předčasná orientace na výkon = strach z neúspěchu a stres,  protože orientace na výkon rozděluje děti na “lepší a horší”, čímž dochází k vyloučení pohybově méně nadaných či jinak hendikepovaných dětí (nadváha, nemoc, sociální situace) z kolektivu, což negativně ovlivňuje jejich budoucí vztah a přístup ke zdravému aktivnímu životnímu stylu, pohybu a sportu.

KDO JSOU DĚTI NA STARTU  více než chlapců a dívek ve věku od 4 do 9 let  děti štíhlé, s nadváhou i obézní  děti talentované, průměrné i ty nešikovné  děti z měst i vesnic a různých sociálních ekonomických vrstev

KURZY DĚTI NA STARTU  Kurzy kopírují školní rok (září-leden a únor-červen) a v rámci pětiměsíčního tréninkového bloku se uskuteční:  20 lekcí (1x týdně 60 minut). V ideálním případě dítě absolvuje šest bloků během 3 let (od 4 do 9 let věku).  Ideální počet dětí v kurzu/hodině je dětí, maximální počet dětí v hodině je 40.

ORGANIZACE TRÉNINKU  Cvičení probíhá formou kruhového tréninku:  Tréninková jednotka – klasická jednotka trvá 60 minut. V případě realizace ve školách jako součást výuky, bude délka a organizace tréninku přizpůsobena (45 minut, popřípadě 2 x 45 minut)  Rozdělení do skupin – děti cvičí ve 4 skupinách (lze přizpůsobit prostoru. Počtu dětí, délce tréninku), dle věku a aktuálních pohybových schopností a dovedností dítěte. Každá skupina se pod vedením vlastního trenéra věnuje zdokonalování v jiné činnosti (10 – 12 minut/stanoviště)  Stanoviště:  Rozvoj pohybových schopností a pohybových funkcí  Základy gymnastiky  Základy atletiky  Základy míčových her

HODNOCENÍ DĚTÍ  Aby nedocházelo k snižování sebevědomí dětí a frustraci z neúspěchu a prohry, jsou v hodinách, vedle důrazu na pozitivní motivaci dítěte ze strany trenérů, záměrně potlačovány prvky vzájemného soutěžení a soupeření.  Tomu odpovídá i hodnocení/testování dětí, která umožňují v průběhu kurzu sledovat vliv tréninku na rozvoj schopností dítěte a následně mohou na základě odhalených pohybových předpokladů dítěte pomoci při výběru vhodné sportovní specializace.

Realizace projektu Děti na startu  V mateřských školách - v případě že mateřská škola disponuje vhodným prostorem a základním vybavením  Mimo prostory mateřské školy – jako v případě jiných doplňkových aktivit (plavání a pod.)  Na základních školách – 1.stupeň ZŠ - jako součást výuky tělesné výchovy, s drobnou úpravou lze lekce uspořádat ve škole jako součást výuky tělesné výchovy  Jako program školních sportovních klubů – AŠSK  Ve školních družinách – jako aktivita pro žáky školy, jako součást aktivit po skončení školní výuky, program pro družiny a kroužky  Sportovní přípravky – ve spolupráci se sportovními svazy lze lekce DNS nabídnout jako nedílnou součást tréninkového procesu

FINANCOVÁNÍ KURZU  Náklady na realizaci kurzu lze, stejně jako v případě jiných kroužků.  Financovat tento kurz lze:  Ze strany rodičů (jednorázový poplatek za příchod na hodinu)  Příspěvky, granty či dotacemi ze strany zřizovatele (města, obce)  Prostřednictvím partnerů kurzu (firmy, zdravotní pojišťovny a pod.)

ŠKOLENÍ DĚTI NA STARTU Obsah školení  Věkové zákonitosti  Specifika tréninku dětí  Pohybové schopnosti  Metodická učení  Didaktické zásady  Didaktické aspekty tréninku  Gymnastické dovednosti  Dovednosti míčových her

ŠKOLENÍ DĚTI NA STARTU

KONTAKTY Český svaz aerobiku a fitness FISAF. CZ Ohradské náměstí 1628/7a, Praha 5, Jitka Literová - hlavní manažerka Tel: