SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ. OBSAH Úvod.....................................................................................2 Vynález dieselového motoru.................................................3.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola Střední odborné učiliště a střední odborná škola Hustopeče, Masarykovo nám. 1 AutorIng. Ivana Bočková Číslo NázevKotle ve vytápění Téma hodinyKotle.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Filip Leden. Historie využití vodní páry v parním stroji Základem parního stroje byl pohyb pístu v uzavřeném válci způsobený přiváděnou párou z parního¨kotle.Vylepšení.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_06_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PALIVA Anotace:
Tepelné motory. Struktura prezentace úvod pokus otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Stroje a zařízení pro výrobu a přenos energií 3.Přednáška BW06/56 – STAVEBNÍ STROJEIng. Svatava Henková, CSc.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum ověření ve výuce: Ročník:
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_06_32_ELEKTRICKÉ SPOTŘEBIČE.
Jaderná energie. Jestliže je jaderná energetika tak výhodná, proč se jich staví relativně málo ? ? ? ? ?
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
VY_32_INOVACE_05-53 Ročník: VIII. r. IX. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Teplo koná práci II.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
E K O N O M I K A Spotřební daně Daň z minerálních olejů.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Rozdělení zdrojů Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_15 TÉMA: VYNÁLEZY.
VY_32_INOVACE_ROZ_17 Variabilní rozvod Honda VTEC.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Var Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Mechanika II Mgr. Antonín Procházka. Co nás dneska čeká?  Mechanická práce, výkon, energie, mechanika tuhého tělesa.  Mechanická práce a výkon, kinetická.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
SPALOVACÍ MOTORY. Jsou to stroje (tepelné motory), ve kterých se přeměňuje tepelná energie vzniklá hořením paliva na energii pohybovou. Palivo spalují.
Hydraulické čerpadlo s proměnným geometrickým objemem Výhody: - krátké přestavné časy - malá hmotnost - dobré vlastnosti i při malých průtocích - malé.
ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ MOTORU A JEHO FUNKCE Předmět: Komunikační technologie vyučující:PaedDr. Pavel Konupčík Seminární práce: Základní rozdělení motoru a.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Termika – Fotovoltaika
Tepelné motory.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
TEPELNÉ MOTORY.
Technické prostředky v požární ochraně
Ropa.
Základní škola a mateřská škola Damníkov
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE)
Pístové spalovací motory
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Pracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech Autor
VY_32_INOVACE_103_Fyzika_zvuk_II
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství.
Lidová muzika Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ESZS Přednáška č.4 Tepelný výpočet RC oběhu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Výroba II.. Výroba II. Organizace výrobních pracovišť V jedné dílně jsou příbuzné stroje Výrobek prochází několika dílnami Technologické uspořádání.
Název materiálu: Nerostné suroviny
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
2. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Fyzika 7.ročník ZŠ Tření, Třecí síla Creation IP&RK.
TEPELNÉ MOTORY.
Manufaktury a první stroje
Motor je stroj, který mění jiné druhy energie na mechanickou práci.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Tepelné motory Motory s vnějším spalováním parní stroj parní turbína
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Tepelné motory.
Člověk a životní prostředí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Transkript prezentace:

SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ

OBSAH Úvod Vynález dieselového motoru Části dieselového motoru Popis celého motoru Jak funguje Dieselový motor………………………6 Využití dieselových motorů Nové trendy – úsporné dieselové motory Závěr, hodnocení Použité zdroje …

Rudolf Christian Karl Diesel - narozen 18.března německý vynálezce dieselového motoru - vystudoval techniku v Mnichově - v roce 1892 dostal patent na dieselový motor - pracoval dvakrát rychleji než parní stroj ( motor ) - chtěl vytvořit úspornější,rychlejší a jednodušší motor - v roce 1911 byla spuštěna na moře první loď s dieselovým motorem

ČÁSTI DIESELOVÉHO MOTORU Popis jednoho válce: - válec - sací kanálek - sací ventil - píst - svíčka - výfukový ventil - výfukový kanál - kliková hřídel - vačková hřídel

POPIS CELÉHO MOTORU - Kliková hřídel - vačková hřídel - píst - hlava motoru - blok motoru - hlava motoru - řetěz - čerpadlo - sací trubky - výfukové trubky - alternátor - startér - řemen - elektrické rozvody - chlazení - olejové rozvody - mnoho těsnění

JAK FUNGUJE DIESELOVÝ MOTOR Píst ve válci se pohne dolů, čímž se přivede vzduch a nafta do válce. V druhé fázi se píst pohybuje nahoru a nasátý vzduch se stlačuje. Když se válec pohybuje nahoru vznikne velký tlak a tím se vytvoří velká teplota. Potom nafta vyhoří a vyjde v plynném skupenství výfukem

VYUŽITÍ DIESELOVÝCH MOTORŮ - osobní automobily ( úspornější ) dne sje již v 60% osobních automobilů používán dieselový motor - nákladní automobily maximální využití motorů pro výkon as jeho spolehlivost - speciální nákladní auta ( převážení velkých předmětů ) - velká síla d. Motorů se uplatňuje u velkých automobilů pracujících např. v povrchových dolech na převážení velkého množství horniny - zemědělské stroje ( kombajny,traktory ) u těchto strojů se používá ekologická nafta vyráběná z rostlinného základu a vhodná konstrukce dieselových motorů těmto novým pohonným hmotám vyhovuje - železniční doprava dieselový motor je používán pro výrobu elektrické energie v lokomotivě nebo přímo na pohon lokomotiv - lodní doprava v lodích jsou umístěné velké naftové motory, které tam slouží jak pro pohon lodě tak i na pohon ostatních zařízení ( výroba el. energie) - stacionární stacionární dieselové jsou používány jako záložní zdroje pro výrobu el. energie, která je potřeba pro provoz zařízení kde je nutný nepřetržitý provoz zařízení nutný k zajištění chlazení nebo přístrojů na ochranu životů ( nemocnice)

NOVÉ TRENDY : ÚSPORNÉ DIESELOVÉ MOTORY - dieselové motory jsou zdokonalovány v procesu spalování tak,aby měli co nejmenší škodlivý vliv na životní prostředí - do spalování dieselových motorů se přidává močovina, která zajišťuje spalování s menším ekologickým dopadem - vývoj motorů je zaměřen na co nejmenší velikost motoru s maximálním využitím výkonu, tím se na výrobu motorů použije menší množství materiálů při jehož výrobě vzniká ekologické zatížení - menší spotřeba = menší únik výfukových plynů do ovzduší - všechny vyrobené dieselové motory by měli splňovat evropskou normu EU6 která bude uvedena v platnost v roce 2014

ZÁVĚR,HODNOCENÍ Dříve se dieselové motory používali jen v malém množství max 20% osobních automobilů.Postupným zdokonalováníma zmenšováním se dnes používají ve více než 60% procentech automobilů. Dieselové jsou pro svoji menší spotřebu šetrnější k životnímu prostředí.

KONEC Vypracovali : Antonín Votoček a Štěpán Holeček Základní škola a Mateřská škola, Nový Hradec Králové, Pešinova 146 Použité zdroje: