Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

2. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "2. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel"— Transkript prezentace:

1 2. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Název SŠ: SOU Uherský Brod Autoři: Ing. Petr Kundrata Název prezentace: (DUMu) Těsnění hlavy válců Tematická oblast: Motory – pevné části Ročník: 2. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Datum vzniku: březen 2013 Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR.

2 Anotace Záměrem této sady výukových materiálů s názvem Motory – pevné části je poskytnout žákům informace o základních částech konstrukce motorů a podpora výuky ve vyučovacích hodinách. Jednotlivé DUMy (prezentace a pracovní listy) v této sadě popíší postupně tematické oblasti, které jsou probírány v předmětu Automobily. Tato prezentace je konkrétně zaměřena na tematický celek Těsnění hlavy válců.

3 Úvod Těsnění hlavy válců utěsňuje spalovací prostor mezi hlavou válců a válci (blokem motoru). Těsnění musí být odolné vůči vysokým tlakům, vysokým teplotám a působení spalin, oleje, chladící kapaliny.

4 Vzduchem chlazené motory
U vzduchem chlazených hlav válců (samostatné hlavy) je nejčastěji těsnění z hliníkové slitiny nebo těsnící kroužek z hliníkové slitiny. Obrázek 1: Těsnění vzduchem chlazeného motoru

5 Kapalinou chlazené motory
Těsnění kromě spalovacího prostoru utěsňuje ještě rozvod chladící kapaliny a mazací kanály (čtyřtaktní motory) mezi blokem motoru a hlavou válců. Obrázek 2: Těsnění kapalinou chlazeného motoru

6 Druhy těsnění Ferrolastické těsnění FW – měkké bezazbestové těsnění, nosná část je z vroubkovaného plechu, na kterém je z obou stran vrstva těsnící hmoty. Spalovací prostor je utěsněný kovovou lemovkou. Celokovové vícevrstvé těsnění MLC – nosnou část tvoří za studena válcovaný nerezový plech, funkční vrstvy s prolisy jsou z pružinové oceli. Těsnění může být tří a vícevrstvé.

7 Obrázek 3: Celokovové vícevrstvé těsnění

8 Metalelastomerové těsnění ME – kovové těsnění kombinované s elastomerem, kde na kovovém nosiči je z obou stran navulkanizován elastomer. Těsnění odolává vysokým tlakům a má velmi dlouhou životnost.

9 Zdroje [1] KLŮNA, Jindřich a Jiří KOŠEK. Příručka opraváře automobilů. Vyd. 2. Brno: Littera, 1993, 482 s. ISBN X. [2] PILÁRIK, Milan a Jiří PABST. Automobily II. Praha: Informatorium, 2000, 136 s. ISBN [3] SCHOLZ. Pístové spalovací motory [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

10 Zdroje obrázků [1] AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: [2] AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: [3] AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "2. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel"

Podobné prezentace


Reklamy Google