Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Olomouc Zlín Informace o vyhlášené Výzvě č. 47/2013
Výzva č. 47/2013 Oblast/ podoblast Název oblasti/podoblasti 2.1IPRM Zlín „Společensko – kulturní a vzdělávací centrum Zlín“ Vyhlášení výzvy: Ukončení výzvy: do 12:00 hod. 3.2Veřejná infrastruktura a služby Vyhlášení výzvy: Ukončení výzvy: do 12:00 hod.
3.2 Veřejná infrastruktura a služby Hlavní východiska pro vyhlášení výzvy: Poslední výzva na cestovní ruch v rámci ROP Střední Morava Změna podmínek oproti dříve vyhlášené výzvě: samostatné finanční alokace pro jednotlivé aktivity projektové žádosti budou hodnoceny v rámci jednotlivých aktivit samostatně způsobilost výdajů - v rámci stanovených aktivit lze vybudovat návaznou/doplňkovou infrastrukturu CR či pořídit techniku bez finančního omezení - limitů
3.2 Veřejná infrastruktura a služby Hlavní východiska pro vyhlášení výzvy: Projekty musí prokázat přímý dopad na cestovní ruch a vliv na zvýšení počtu návštěvníků území Převažující cílovou skupinou musí být návštěvníci Definice cestovního ruchu dle Prováděcího dokumentu ROP Střední Morava: „Jedná se o aktivity, v rámci kterých cestují osoby do vzdálenějších míst mimo jejich obvyklé prostředí a pobývají v těchto místech po dobu ne delší než jeden rok za účelem rekreace, poznání, podnikání či jiným účelem. Tyto osoby jsou převažujícími uživateli výsledků projektů cestovního ruchu“.
3.2 Veřejná infrastruktura a služby Aktivita A: Infrastruktura pro aktivní a kulturně-poznávací formy CR, lázeňství a výstavnictví vč. návazné infrastruktury 58 mil. Kč Aktivita B: Rozvoj a obnova sportovních areálů využitelných primárně pro cestovní ruch vč. návazné infrastruktury 25 mil. Kč Aktivita C: Vybudování jednotného systému turistických okruhů, naučných stezek a/nebo navigačních tabulí v turistické destinaci 10 mil. Kč Aktivita D: Stavební úprava kulturní nebo technické památky, kulturní zajímavosti se záměrem využití pro CR vč. návazní infrastruktury 82 mil. Kč Celková finanční alokace pro výzvu:175 mil. Kč
3.2 Veřejná infrastruktura a služby Minimální výše dotace/1 projekt:2 mil. Kč Maximální výše dotace/1 projekt – aktivita A, B a D: 25 mil. Kč Maximální výše dotace/1 projekt – aktivita C:5 mil. Kč
3.2 Veřejná infrastruktura a služby Maximální procentní výše dotace – IS Benefit7: 85% ze způsobilých výdajů Předpokládaná procentní výše dotace - reálná výše dotace 70% ze způsobilých výdajů Projekty nezakládající veřejnou podporu – maximální procentní výše dotace Projekty zakládající veřejnou podporu – maximální procentní výše dotace Malý podnik:60% ze způsobilých výdajů Střední podnik:50% ze způsobilých výdajů Velký podnik (např. obec, město či kraj):40% ze způsobilých výdajů
3.2 Veřejná infrastruktura a služby Oprávnění žadatelé: kraje podle zákona č. 129/2000 Sb. obce podle zákona č. 128/2000 Sb. dobrovolné svazky obcí organizace zřizované nebo zakládané kraji a obcemi nestátní neziskové organizace občanská sdružení obecně prospěšné společnosti církevní právnické osoby nadace zájmová sdružení právnických osob, kdy alespoň 1 PO, která je členem tohoto sdružení, je kraj nebo PO založená nebo zřízení krajem za účelem rozvoje CR
3.2 Veřejná infrastruktura a služby Aktivity: A.Infrastruktura pro aktivní a kulturně-poznávací formy CR, lázeňství a výstavnictví vč. návazné infrastruktury modernizace, stavební úpravy a rozšiřování stávající infrastruktury, možná výstavba i nové infrastruktury infrastruktura pro aktivní formy CR: rozvoj venkovské turistiky, vč. hippo-, agro-, eko-, rozvoj pěší turistiky, např. naučné stezky, gastronomické cesty, vinařské stezky, spojení naučných stezek s historickými/přírodními památkami rozvoj vodní turistiky (rekreační plavba)
3.2 Veřejná infrastruktura a služby Aktivity: A.Infrastruktura pro aktivní a kulturně-poznávací formy CR, lázeňství a výstavnictví vč. návazné infrastruktury infrastruktura pro kulturně - poznávací formy CR: infrastruktura, která se váže k lidovým tradicím (folklor, řemesla) infrastruktura a zázemí pro významné kulturně - společenské akce infrastruktura pro lázeňství – rozšíření stávající nebo vybudování nové lázeňské infrastruktury lázeňské objekty rozšíření sítě vycházkových tras služby a kulturní/sportovní vyžití v rámci výše uvedených aktivit lze podpořit návaznou infrastrukturu: parkoviště, komunikace vedoucí k objektům CR atd.
3.2 Veřejná infrastruktura a služby Aktivity: B.Rozvoj a obnova sportovních areálů využitelných primárně pro cestovní ruch vč. návazné infrastruktury u stávajících sportovních areálů využívaných primárně pro CR: modernizace a stavební úpravy doplňkové infrastruktury rozšiřování doplňkové infrastruktury (parkoviště, odpočívadla) výstavba nové doplňkové infrastruktury (parkoviště, odpočívadla) infrastruktura pro zimní sporty infrastruktura pro letní aktivity
3.2 Veřejná infrastruktura a služby Aktivity: C.Vybudování jednotného systému turistických okruhů, naučných stezek a/nebo navigačních tabulí v turistické destinaci jednotný systém turistických okruhů, naučných stezek a navigačních tabulí budování doplňkové infrastruktury (odpočinková posezení, přístřešky) v rámci výše uvedených aktivit lze podpořit návaznou infrastrukturu: parkoviště, komunikace vedoucí k objektům CR atd.
3.2 Veřejná infrastruktura a služby Aktivity: D. Stavební úprava kulturní nebo technické památky, kulturní zajímavosti se záměrem využití pro CR vč. návazní infrastruktury modernizace, stavební úpravy, rozšiřování stávající infrastruktury kulturní památky: architektonicky cenné objekty, tradiční kulturní a historické památky, objekty lidové architektury zámky, hrady technické památky: historické dílny, staré pivovary a továrny plavební kanály, mlýny a hamry mosty, úzkokolejné železnice kulturní zajímavosti: muzea, skanzeny v rámci výše uvedených aktivit lze podpořit návaznou infrastrukturu: parkoviště, komunikace vedoucí k objektům CR atd.
3.2 Veřejná infrastruktura a služby Nezbytné podmínky: projekty MUSÍ prokázat dopad na CR a vliv na zvýšení počtu návštěvníků území žadatel MŮŽE v rámci výzvy předložit POUZE 1 PŽ lze podporovat úpravu památek, které NEJSOU v seznamu památek podporovaných v rámci IOP lze podporovat i budování návazné/doplňkové infrastruktury CR komunikace vedoucí k objektům CR vč. parkovišť atd. zajištění propagace v návaznosti na uvedené aktivity nevhodné jsou aktivity zaměřené POUZE na obměnu stávajícího vybavení stejné kvality a technologické úrovně na opravy a údržbu
3.2 Veřejná infrastruktura a služby Nezbytné podmínky: podporovány NEBUDOU projekty, které jsou podporovatelné v rámci Programu rozvoje venkova (PRV): projekty zaměřené na kulturní dědictví na území obcí do 500 obyvatel kulturní památky památkové rezervace památkové zóny podporovány NEBUDOU projekty, u nichž cílová skupina zasahuje „velké území“ a má „nadregionální dopad“ Aquaparky golfová hřiště kongresová centra a výstaviště Tyto projekty byly financovány v rámci specifické výzvy prioritní osy 3 Cestovní ruch!
3.2 Veřejná infrastruktura a služby Relevantní socioekonomické přínosy zvýšení zaměstnanosti (nová pracovní místa) – základní, střední bez nebo s maturitou, vyšší odborné a bakalářské, vysokoškolské zlepšení dostupnosti (úspora času) rozvoj CR v regionu – sportovně rekreační infrastruktura rozvoj CR v regionu – doprovodná turistická infrastruktura rozvoj CR v regionu – infrastruktura poznávací turistiky zlepšení stavu infrastruktury pro kulturu – míra zlepšení současného stavu bezbariérové úpravy
3.2 Veřejná infrastruktura a služby Hodnocení projektových žádostí projektové žádosti budou hodnoceny samostatně v rámci jednotlivých aktivit, v případě, že v rámci jedné projektové žádosti bude kombinováno více aktivit, bude tato projektová žádost zařazena do aktivity podle převažující velikosti způsobilých výdajů, v případě nedostatečného počtu kvalitních projektových žádostí v rámci některé z aktivit může VRR snížit finanční alokaci aktivity ve prospěch jiné aktivity.
Nejčastější chyby NESOULAD mezi Benefitem a ostatními přílohami NESPRÁVNĚ uveden typ účetní jednotky CHYBNĚ vyplněn rozpočet nejsou uvedeny měrné jednotky (m2, m3, ks) a jednotkové ceny chybí členění rozpočtu na jednotlivé SO nebo logické celky CHYBNĚ vyplněné monitorovací indikátory: výchozí a plánovaná hodnota stejná, tudíž rozdíl roven nule chybně nastavené indikátory ve vztahu k jednotkám CHYBNĚ zadaná velikost podniku
Nejčastější chyby NEDODRŽENÍ podmínek v harmonogramu – mezi datem ukončení fyzické realizace a datem ukončení projektu max. 22 pracovních dnů SCHÁZÍ v čestném prohlášení jméno, datum a podpis oprávněné osoby
Odpovědnost žadatele Statutární zástupce: Podepisuje žádost V případě vyřazení projektové žádosti zaslán dopis o vyřazení z dalšího procesu administrace V případě schválení projektové zaslán dopis o schválení k dopracování / oznámení o schválení k financování V kopii zaslán v případě výzvy na doložení nedostatků v projektu Hlavní kontaktní osoba – komunikace s ÚRR, zaslány výzvy k doplnění nedostatků zjištěných v žádosti
Odpovědnost žadatele Hlavní zodpovědnost za posouzení, zda projekt zakládá či nezakládá veřejnou podporu, nese žadatel Zodpovědnost za údaje uvedené v žádosti a jejích přílohách nese žadatel, ne zpracovatel, což žadatel stvrzuje podpisem v čestném prohlášení
DĚKUJEME VÁM ZA POZORNOST Úřad Regionální rady regionu soudržnosti Střední Morava Jeremenkova 40b Olomouc Evropská unie a Evropský fond pro regionální rozvoj jsou partnery pro váš rozvoj.