Pražská integrovaná doprava Preference provozu veřejné hromadné dopravy 01/2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Daniela Jančíková, SŽDC s. o. Stavební správa západ;
Advertisements

Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
RWEStrana 1 Zemní plyn v dopravě - řešení pro čistá města Staňte se jedničkou v CNG společně s námi OSA – SDP ČR , Monínec 9/22/2016.
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD.
Generální dodavatel technologií pro tunelový komplex Blanka 1 Ing. Ladislav Balšán ČKD PRAHA DIZ, a.s. vedoucí komplexních zkoušek TKB.
1 PTV – VISUM Brno - uživatel softwaru příklady z praxe Brněnské komunikace a.s. Útvar dopravního inženýrství Seminář PTV, Praha
1 Současný stav veřejné osobní hromadné dopravy v městech ČR a její financování Ing. Miloslav Kulich předseda SDP ČR.
AKTUÁLNÍ VÝVOJ V ROP SČ 15. října 2015 Výroční konference – Senohraby Ing. Václav Chytil.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města Využití CNG ve veřejné autobusové dopravě Bc. Ludomír Landa ředitel ČSAD MHD Kladno a.s. 1.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
Preference veřejné dopravy v intravilánu Ing. Jan Vašíček Ing. Jan Spousta VOD Bratislava,
Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY A DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI Cíl cvičení:  aplikace metody.
Děčín - město bez bariér (?). Komunitní plánování KOORDINAČNÍ SKUPINY Senioři OZP (Osoby ze zdravotním postižením) Rodiny v krizi Osoby v krizi.
Öresundský most Most přes Öresund (nebo také Oresundský most) je most spojující dánské hlavní město Kodaň s významným švédským přístavním městem Malmö.
Využívání cyklostezek cyklisty Dopravně inženýrská kancelář, s.r.o. Katedra silničních staveb, Stavební fakulta ČVUT Praha Zbyněk Sperat.
Uzavírky a objízdné trasy v rámci realizace II. etapy „Rekonstrukce ulice Nádražní“ v termínu od do
Příjezd k místu dopravní nehody a ustavení vozidel STČ 08/IZS.
Organizace dopravy po otevření jižní části Pražského okruhu a související opatření Tisková konference primátora hl. m. Prahy Pavla Béma a 1. náměstka primátora.
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Členské fórum A.T.I.C. Mariánské Lázně
Prázdniny Prázdniny dopravní nehodovost 2011, Prázdniny 2012 Policie České republiky porovnánív % počet.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
Rozvoj integrovaného dopravního systému DÚK v roce 2017
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Tělesná výchova – I. stupeň, Poznávání dopravních značek
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Systémy řízení silniční dopravy
Zákonná úprava užívání osobních přepravníků (Segway)
Nové linkové vedení MHD ve Zlíně s využitím parciálních trolejbusů
A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v
Hradec Králové, 17. září 2014.
Optimalizace materiálového a informačního toku
Náš výlet do
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Systémy řízení silniční dopravy
Pohyb dopravního proudu, výpočty základních charakteristik Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
Tisem v Pražské integrované dopravě
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
BRUSNICKÝ, DEJVICKÝ A BUBENEČSKÝ TUNEL ROK ZKUŠEBNÍHO PROVOZU Petr Dolínek, náměstek primátorky hl. m. Prahy.
Nelegální migrace na území České republiky
Poskytování příspěvků z rozpočtu
V. VEŘEJNÉ FÓRUM – 10 PROBLÉMŮ MČ PRAHA 20 Chvalský zámek
NEJČASTĚJŠÍ PŘÍČINY POŽÁRŮ V BYTOVÝCH DOMECH
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Posuzování kapacity neřízených úrovňových křižovatek
Rozvoj integrace veřejné dopravy ve Středočeském kraji
VY_32_INOVACE_Sib_III_02 Bezpečnost silničního provozu
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Omezení silniční dopravy na silnici III. třídy č
Novinky v integraci dopravy Prahy a Středočeského kraje za rok 2017
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Nový koncept řízení dopravy pomocí informací z dopravních senzorů a senzorů životního prostředí Tomáš Tichý URBIS
Prázdniny 2011 Policie České republiky
Integrace tramvaje se železnicí
Městská a příměstská doprava města Kladna
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Rozpočet a plány na rok 2019 Město Vimperk.
KOMUNIKAČNÍ STRATEGIE
DOPRAVA Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace DUM/ Vydmuchov/Owczarzová/ Člověk a příroda/ 013 Autor: Mgr. Alena.
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Vítáme Vás v Luhačovicích
Systém odměňování výkonu
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Transkript prezentace:

Pražská integrovaná doprava Preference provozu veřejné hromadné dopravy 01/2016

1 Cíle preference veřejné dopravy zvýšení plynulosti provozu vozidel veřejné dopravy přináší zvýšení cestovní rychlosti zkrácení jízdních dob zlepšení pravidelnosti zvýšení pohodlí pro cestující snížení vypravení vozidel úspora energie a nákladů snížení intenzit ostatní dopravy Plzeňská, jaro 2009 Evropská, 2009

2 Preference vozidel liniová samostatná dopravní cesta metro, vlak, tram, lanovka, bus oddělená dopravní cesta tram, bus vyhrazená dopravní cesta bus bodová (uzlová) křižovatky systém přednosti, vyloučení směrů světelná signalizační zařízení křižovatková, závorová zastávky umístění - před SSZ (přechody v čele) - za SSZ (snazší preference) Plzeňská, do léta 2009 Plzeňská, od podzimu 2009 … a cestujících v nich

3 Preference – výsledkem spolupráce ROPID Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. Technická správa komunikací hl. m. Prahy Odbor dopravních agend MHMP Odbory dopravy, dopravní komise a radní jednotlivých městských částí Policie ČR

4 Statistiky průběžná čísla ke konci roku 2015  52 % tram. tratí segregovaných od ostatní dopravy (75 km)  12,1 km podélných prahů podél tramvajových tratí  26,7 km vyhrazených jízdních pruhů či úseků s omezením vjezdu  11,3 km úseků s jízdou bus po tramvajovém tělese  189 světelných signalizací s preferencí pro tramvaje (76,2 %)  200 světelných signalizací s detekcí pro preferenci autobusů

5 Tramvaje – preference na SSZ

6 Autobusy – samostatné vyhrazené pruhy

7 Evropská ulice + občasná výstupní zastávka od 04/2015 interval bus: 1-2 min úspora: 3-5 min buspruhy (délka m), včetně veřejné linkové dopravy

8 buspruh v délce 890 m včetně veřejné linkové dopravy od 11/2015 interval bus: 0,95 min úspora: 4-6 min Strakonická ulice

9 Strakonická ulice – stav před buspruhem

10 Zastávka Bohemians Společná zastávka pro tramvaje a autobusy od 11/2015 (zajištěn obousměrný přestup mezi linkami 7, 24 a 124, 139)

11 Tunelový komplex Blanka a plynulost VHD Zlepšení průjezdnosti pro veřejnou dopravu: Trojský most (původně linka 112 zpoždění i 15 minut) V Holešovičkách (linka 201) Plynární (linky 112, 156, 201 – bylo možné obnovit zastávku Jankovcova pro linku 201) Zhoršení průjezdnosti pro veřejnou dopravu zejména ve špičkách: Svatovítská (+5 minut) Jugoslávských partyzánů (+5 minut) Strakonická ( minut) Jižní spojka (nárazová zpoždění při regulaci vjezdu do tunelu) Patočkova (+5-10 minut) Vypich (nárazově dle denní doby a směru +10 minut) více jízd IAD v ulicích, dopad i na plynulost na východě Prahy (Českobrodská, Pod Táborem, Spojovací)

12 K řešení 2016: Svatovítská ulice

13 K řešení 2016: Jugoslávských partyzánů

14 K řešení 2016: Strakonická ulice

15 K řešení 2016: křižovatka Vypich a okolí

16 K řešení 2016: Radlická x Za Ženskými domovy

17 Souhrn informací o preferenci:

18 Vyhodnocení prodeje jízdného za rok 2015

19 Vyhodnocení 365ti denní jízdné (v tis) Kčks

20 Porovnání cen se zahraničím Varšava- pásmo 1,2 - zatím pouze 1 trasa metra - 90 min/7 zl (cca 46 korun) - 24h/26 zl (cca 172 korun) Bratislava (zónový systém) - bez metra - 90min (6 zón z 10)/2,10 eur (cca 57 korun) - 24h/3,50 eur (cca 95 korun) - 72h/8 eur (cca 216 korun) Vídeň – metro, tram, bus - single ticket – 2,20 eur (cca 60 korun) - 24h/7,60 eur (cca 210 korun) - 48h/13,30 eur (cca 365 korun) - 72h/16,50 eur (cca 450 korun) Praha - metro, tram, bus - 90 min/32,- - 24h/110,- - 72h/310,-

Děkujeme za pozornost