„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/44.0005 1 Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK 25. 11. 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Advertisements

Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ IPVZ Plzeň České Budějovice.
Možnosti kontroly veřejných zakázek Oživení, o. s.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Veřejné zakázky Zákon o veřejných zakázkách č. 137/2006 Sb.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Veřejné zakázky. Právní základ 3 Právní základ - Smlouva o založení Evropského společenství - Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách - Zákon č.
Podmínky pro zadávání VŘ/ZŘ ve vztahu k elektronickým učebnicím Mgr. Monika Málková.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP Josef Jemelka Oddělení veřejných zakázek OPŽP Státní fond životního prostředí ČR.
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Seminář pro žadatele o finanční podporu – Výzva č. 51 Veřejné zakázky v oblasti ICT.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Seminář pro žadatele k 49. výzvě IROP „Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování II." Zadávání a kontrola veřejných zakázek.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP Mgr. Vlasta Buřinská Oddělení veřejných zakázek OPŽP Státní fond životního prostředí ČR.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK

„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Průzkum trhu a stanovení předpokládané hodnoty - Zadavatel je povinen doložit způsob ustanovení předpokládané hodnoty veřejné zakázky. - Při stanovení předpokládané hodnoty zadavatel vychází: - z údajů o zakázkách stejného či obdobného plnění, -z průzkumu trhu. - !!! Zadavatel nesmí snožovat předpokládanou hodnotu VZ a zadávat ji v nižším režimu!!!

„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Hodnoty s DPH / bez DPH Předpokládaná hodnota: Předpokládanou hodnotu zadavatel vždy stanovuje bez DPH!! Zákon i příručka pro příjemce stanovují předpokládanou hodnotu bez DPH – nutno dodržovat z důvodu správného zařazení VZ. x Hodnotící kritérium –cena: Zadavatel stanovuje hodnotící kritérium cenu s DPH / bez DPH v závislosti na tom, zda je plátcem / neplátcem DPH. Zadavatel je povinen hodnotit skutečnou cenu, kterou uhradí dodavateli – tj., pokud zadavatel je plátcem DPH je hodnotícím kritériem cena bez DPH, pokud zadavatel není plátcem DPH hodnotící nabídkovou cenu s DPH!! POVINOST – stanovit ve Výzvě, zda hodnotím cenu s DPH / či bez DPH

„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Hodnotící kritérium Cena – správně uvést, zda bude hodnocena ceny s DPH / bez DPH Ostatní hodnotící kritéria - tato hodnotící kritéria nejsou dostatečně přesně stanovena, což vede k nejasnostem, jak mají být kritéria hodnocena -př. termín dodání – kalendářní x pracovní dny, subjektovní kritéria – není uvedeno, co bude hodnoceno a jak,…..)

„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Chybné vymezení předmětu plnění - Stanovení předmětu plnění veřejné zakázky nejasně a logicky špatně. - Nekonzultování předmětu plnění s odborníkem v dané problematice, s tím související špatný průzkum trhu, který by odhalil a eliminoval některá pochybení. - Nedostatečná specifikace předmětu plnění x specifikace umožňující dodání pouze jednoho výrobku, dodání pouze jednou firmou…. - V předmětu plnění se objevují názvy výrobků, firem…..

„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Počítání lhůt -Nutnost dodržení minimálních lhůt stanovených zákonem nebo příručkou! -Lhůty vždy počítáme ode dne následujícího. -V případě počítání lhůt je potřeba dodržet celé dny (např. lhůta pro podání nabídek je 10 dnů, tzn., že je celých 10 dnů a proto termín pro odevzdání nabídek stanovuji nejdříve na 11 den). - Stanovení nereálného termínu plnění (nejčastěji nastává, že zadavatel udělá první verzi ZD a následně termíny neposouvá dle logické řady, případně nepočítá se schvalovacím procesem v rámci KÚ ÚK).

„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Seznam oslovených dodavatelů -Oslovení dodavatelé nejsou schopni realizovat předmět plnění veřejné zakázky – je mimo jejich rámec činnosti. -Oslovení uchazeči mají stejného jednatele, statutární orgán….

„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Chyby v publicitě –Při převzetí vzoru ze stránek MŠMT (zde není uvedeno logo Ústeckého kraje) –V rámci spisového materiálu není na některém z dokumentů uvedena publicita –Špatný formát – vliv formátování stránek, protíná text dokumentů …..

„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Další chyby při zadání VZ -Špatně uvedené zda se jedná o službu, dodávku nebo stavební práci: buď není uvedeno vůbec nebo se v rámci ZD objevují různé druhy tohoto označení, případě slovní spojení „dodávka služby“. -Rozdílné ustanovení v rámci výzvy, zadávací dokumentace nebo návrhu smlouvy (např. doby plnění, sankcí, apod…). -Nedostatečná kontrola nabídek (požadovaných náležitostí, smluv – zda je uchazeč neměnil, ….)

„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Chybné názvy a číslování jednotlivých příloh zadávací dokumentace v zadávací dokumentaci, terminologické nejasnosti. -Změny ve smlouvách – návrh smlouvy se liší oproti podepsané smlouvě s vítězným uchazečem!! -Ve Výzvách uvedeno, že se jedná o zakázku, která není zadávána dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ale na zákon jsou všude uváděny odkazy.

„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Technická novela - platnost od Schválené opatření vstoupí v účinnost , zákonné opatření musí podle Ústavy ČR ještě potvrdit nově ustavená Poslanecká sněmovna (mělo by proběhnout dne ) Navýšení limitů pro podlimitní veřejné zakázky: - 2 mil. Kč bez DPH – dodávky a služby - 6 mil. Kč bez DPH – stavebná práce Změny v případě, že zadavatel obdržel pouze jednu nabídku – u opakované VZ, u VZ na základě rámcové smlouvy Splnění kvalifikace - ruší původní podmínku, že skutečnosti rozhodné pro splnění kvalifikace musí nastat ve lhůtě pro podání nabídek a nově stanoví, že tyto skutečnosti mohou nastat po lhůtě pro podání nabídek V případě opakované zakázky – nemusí se zveřejňovat předběžné oznámení (urychlí proces)

„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Děkujeme Vám za pozornost a přejeme Vám pěkný zbytek dne.