Algoritmizace a programování Algoritmy 2 – Vývojové diagramy (sekvence)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pascal - příklady.
Advertisements

Algoritmy – struktura a zápis
Algoritmizace Vývojové diagramy.
Algoritmy I Cvičení č. 4.
Algoritmy I Cvičení č. 3.
Vývojové diagramy a základy algoritmizace
Algoritmizace a programování
Seminář – Základy programování
Algoritmizace.
Informatika I 2. přednáška
C – strukturované příkazy
Algoritmizace a základy programování
Základy algoritmizace a programování
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Algoritmizace a programování Vývojové diagramy - 03
C – cyklus while Mgr. Lenka Švancarová.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
NEÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ. VÝVOJOVÝ DIAGRAM +- Podmínka Příkaz_1.
C – switch Mgr. Lenka Švancarová. switch syntaxe switch (výraz) { case hodnota_1: příkaz(y)_ve_větvi_1; case hodnota_2: příkaz(y)_ve_větvi_2; … default:
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Řízení běhu programu 5 Verze
ALGO – Algoritmizace 4. cvičení 1.ročník, ZS Ing. Zdena DOBEŠOVÁ, Ph.D.
Grafický zápis algoritmů (vývojové diagramy) Lineární rovnice Zobrazení 10 sudých čísel – CYKLUS Suma 10 čísel JK, 2015.
Základy ALgoritmizace 6. cvičení. Program cvičení Kontrolní bod 1 zakončení grafického zápisu algoritmů - vývojových diagramů –identifikátory a proměnné.
Algoritmy – jejich tvorba Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Jaroslav.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
PŘÍKAZ CYKLU S PODMÍNKOU NA ZAČÁTKU
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B5 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ PODMÍNĚNÝ PŘÍKAZ – PŘEVOD ČASOVÉHO ÚDAJE Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova.
Pascal – if Mgr. Lenka Švancarová.
C – cyklus do-while Mgr. Lenka Švancarová.
Pascal – cyklus while Mgr. Lenka Švancarová.
Algoritmy – grafický zápis
Programování v MATLABu © Leonard Walletzký, ESF MU, 2000.
Základy programování mikropočítačů První program v jazyce symbolických adres.
Algoritmizace a programování Algoritmy 4 – Vývojové diagramy (cykly)
Algoritmizace a programování Soubory. Oč jde? Vytvoření externího souboru Vytvoření externího souboru Tento soubor může být: Tento soubor může být: Textový.
Algoritmizace a programování Algoritmy 1 - Úvod. Základní pojmy Počítačový program Počítačový program zápis zdrojového kódu, kterému rozumí počítač zápis.
Algoritmizace a programování Aritmetické, Relační a Logické operátory, Knihovny.
Algoritmizace a programování Procvičování. Příklady Sestavte program pro výpočet obvodu a obsahu obdélníka Sestavte program pro výpočet obvodu a obsahu.
Algoritmizace a programování Cykly - For. FOR Předem známe počet opakování Předem známe počet opakování Syntaxe: Syntaxe: for proměnná in range(rozpětí):
Algoritmizace a programování Cykly – While 1. Test Příští hodina test na větvení Konstrukce IF..ELSE případně IF..ELIF..ELSE.
Algoritmizace a programování Příkaz IF 2 – Příklady.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_inf3_prg10 Označení materiáluprg10_vyvoj_diagram.pptx Název školyGymnázium Kladno.
Algoritmizace a programování Cykly – While – příklady 2.
Inf Cykly ve vývojových diagramech
Algoritmizace a programování
Základní pojmy v automatizační technice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Algoritmizace a programování
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vytváření dokumentace algoritmů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Programujeme lépe a radostněji
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Algoritmizace a programování
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
CYKLUS S PODMÍNKOU NA ZAČÁTKU (se vstupní podmínkou)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Opakování ze 3. cvičení deklarace proměnných výpis na monitor (výstup)
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Transkript prezentace:

Algoritmizace a programování Algoritmy 2 – Vývojové diagramy (sekvence)

Vývojový diagram Grafické vyjádření algoritmu Grafické vyjádření algoritmu Uvědomění si všech návazností jednotlivých kroků Uvědomění si všech návazností jednotlivých kroků Slouží k upřesnění postupu (vývoji) řešení Slouží k upřesnění postupu (vývoji) řešení

Základní grafické značky

Strukturované konstrukce Posloupnost příkazů (sekvence) Posloupnost příkazů (sekvence) Krok za krokem Krok za krokem Podmíněný výběr (větvení) Podmíněný výběr (větvení) Výsledek na základě podmínky Výsledek na základě podmínky Cykly Cykly Opakování činnosti Opakování činnosti Přepínač Přepínač Činnost na základě vybrané hodnoty (menu) Činnost na základě vybrané hodnoty (menu)

Vytvoření vývojového diagramu 1) Začátek 2) Co chci po uživateli (text, zpráva, info) 3) Načtení dat od uživatele 4) Zpracování dat (proměnná, databáze, …) 5) Operace s daty (matematické, textové, …) 6) Výpis výsledku 7) Konec

Posloupnost příkazů (sekvence) Zapište algoritmus, který načte číslo z klávesnice a vypíše jej na obrazovku. Zapište algoritmus, který načte číslo z klávesnice a vypíše jej na obrazovku. Navrhněte algoritmus, který načte z klávesnice dvě čísla a vypíše na monitor jejich součet. Navrhněte algoritmus, který načte z klávesnice dvě čísla a vypíše na monitor jejich součet. Spočítejte obvod a obsah kruhu. Spočítejte obvod a obsah kruhu.

Posloupnost příkazů (sekvence) Uživatel zadá čas v hodinách a rychlost v km/h. Vypočítejte dráhu a výsledek a jednotku zobrazte na monitor. Uživatel zadá čas v hodinách a rychlost v km/h. Vypočítejte dráhu a výsledek a jednotku zobrazte na monitor. Navrhněte algoritmus, který načte z klávesnice dvě čísla, provede jejich součin a tento součin vypište na monitor. Zároveň tento součin zdvojnásobte a vypište na monitor výsledek. Navrhněte algoritmus, který načte z klávesnice dvě čísla, provede jejich součin a tento součin vypište na monitor. Zároveň tento součin zdvojnásobte a vypište na monitor výsledek.

Požadované znalosti Pojem vývojový diagram (slide 2) Pojem vývojový diagram (slide 2) Základní grafické značky (slide 3) Základní grafické značky (slide 3) Princip sekvence (slide 4) Princip sekvence (slide 4) Nakreslit vývojový diagram sekvence (libovolný příklad) Nakreslit vývojový diagram sekvence (libovolný příklad)

Pěkný zbytek dne Pěkný zbytek dne