VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Mezilidská komunikace a učení Mgr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – styl běžné každodenní komunikace Název sady:Funkční.
5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Osobnost, sociální skupiny.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Porada s řediteli PO LK, Údolí Bratrouchov.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
1. WORKSHOP.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Projektivní techniky.
Platformy projektu KAP LK
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické metody Androdidaktika.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Techniky práce s mentálně postiženými
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
UČENÍ.
Kateřina Lojdová Klima školní třídy Kateřina Lojdová
Rozdíly mezi lidmi jsou přirozené
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Zobecněné rozdíly kvalitativního a kvantitativního výzkumu
Komunikace a interakce
Interpersonální komunikace & asertivita
Metody práce s dětmi Zora Syslová.
Psychologie zdraví.
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
Vzdělávání.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Andragogika Vzdělávání.
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Synergie manažerského týmu
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Dobré jméno otevírá dveře budoucnosti
Centra kolegiální podpory
Vybrané kapitoly ze sociologie 4
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Vzdělávací program pro širší vedení škol
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Transkript prezentace:

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Mezilidská komunikace a učení Mgr. Dagmar Hamalová

1. den Mezilidská komunikace - modely a odborné přístupy Kompetence a učení, možnosti využití kompetenčních modelů Osobnostní předpoklady lektora Lektor a sociální skupiny Cvičení: Jak motivovat posluchače? Kreativní lektorování. Mentální mapa. 2. den Komunikační kontext, prostředí, situace Mezilidská komunikace v NNO Metody práce lektora Leadership Support Process Cvičení: Otevřít - zavřít, Prstová cvičení, Hodnocení skupiny od skupiny VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj

kontext osoba A informační kanály osoba B ´ zpětná vazba VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj PŘÍSTUPY K MEZILIDSKÉ KOMUNIKACI Deskriptivní a srovnávací teorie Spekulativní metakomunikace o komunikaci Rogersův přístup zaměřený na člověka Systémové přístupy Neurolingvistické programování Teorie her Transakční analýza Psychologie zdraví Asertivita

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj DESKRIPTIVNÍ A SROVNÁVACÍ TEORIE Michael Argyle, Jaro Křivohlavý osvojování v procesu učení mnohovýznamovost NV signálů situační aspekty (pracovní x sociální aktivita, kooperace x kompetice, rozdílnost sociálního statutu) vědomé a nevědomé signály tendence dělat se lepším 7 hlavních emocí (happiness, surprise, fear, sadness, anger, disgust, interest)

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj SPEKULATIVNÍ METAKOMUNIKACE O MEZILIDSKÉ KOMUNIKACI Taibi Kahler DRIVERY (stresující poháněče, příkazy) Be perfect! Please myself! Try hard! Be strond! Hurry up! interpretace gest Pouze 7% působení zprávy pochází z jejího slovního obsahu. Zbytek se počítá na neverbální působení – 38% na hlasovou intonaci a 55% na výraz obličeje

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj ROGERSŮV PŘÍSTUP ZAMĚŘENÝ NA ČLOVĚKA Carl. R. Rogers PERSON-CENTERED APPROACH Člověk v komunikaci – vstřícný, akceptující, sám autentický, zajímající se, má se umět vcítit. neschovávat s a „fasádou“, nepoužívat „měl bych“, být svobodný, nesnažit se nikomu zavděčit, přijímat vše jako proces změn, být otevřený vůči zážitkům, věřit si, mít vytyčenu vlastní autonomii ideální komunikující – člověk konstruktivně-tvořivý, nelpí na významu slov, připouští, že lze měnit hypotézy, schopnost přijímat velké množství konfliktních informací, nevyvozovat ihned závěry.

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj SYSTÉMOVÉ PŘÍSTUPY Komunikace není ryze technická výměna informací (významů) mezi mluvčím a adresátem, ale jako okolnostmi determinovaná výměna a kulturně determinované sdílení. komunikační kontext komunikační vzorce

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj SYSTÉMOVÉ PŘÍSTUPY Komunikace není ryze technická výměna informací (významů) mezi mluvčím a adresátem, ale jako okolnostmi determinovaná výměna a kulturně determinované sdílení. komunikační kontext komunikační vzorce

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj NEUROLINGVISTICKÉ PROGRAMOVÁNÍ Richard Bandler, John Grinder Nevědomý reprezentativní systém – vnitřní mapy (vizuální, auditivní, kinestetické záznamy zážitků) komunikační kontext komunikační vzorce

Verbální komunikace intenzita, tón, barvu hlasu délku a rychlost projevu přestávky v projevu akustickou náplň projevu přesnost projevu způsob předávání slova VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj

Nonverbální komunikace úprava zevnějšku vzájemné přibližování a oddalování fyzické postoje pohledy výrazy obličeje pohyby gesta dotyk vzájemné přibližování a oddalování. VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Nonverbální komunikace  posilování a oslabování slovní složky  jednání s jedním a více lidmi, se skupinou  rozdíl při jednání s mužem a ženou  rozdíl při přátelském a profesním jednání

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj

Učení – hromadění poznatků nebo osobní změna? VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj ROZVOJ KOMPETENCÍ X PŘEDÁVÁNÍ FAKTŮ Člověk a nástroje k vybírání, zpracovávání a aplikaci poznatků. Prostředí a měnící se modely a vzorce v oblasti zaměstnání, volnočasových aktivit a rodinného života.

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Učení získávání zkušeností a utváření jedince v průběhu života.

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektor - odborná způsobilost, odborné zkušenosti - sebevědomí a jistota - příjemný vzhled (úprava zevnějšku, přiměřené užívání komunikačních prostředků) - kreativita - schopnost vést dialog - dovednost působit na co nejvíce senzorů/smyslů - navazování teoretických znalostí na praktický nácvik.

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj KOMPETENCE všeobecné odborné lektorské. ZKUŠENOSTI, ZNALOSTI, DOVEDNOSTI DISPOZICE HODNOTY

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj klíčové lektorské kompetence: plánování a přípravy lekce realizace lekce řízení a organizace lekce práce s klimatem a atmosférou sebereflexe a hodnocení.