Cílem projektu Školní a webové informační centrum je nabídnout žákům učivo základní školy zpracované v elektronické podobě. Učivo budou mít žáci k dispozici v učebnách Školního a webového informačního centra a na webovém portálu Vedle učiva budou zpracované materiály obsahovat testy, návrhy projektů, seminárních prací a odkazy na další doplňkovou literaturu. Datum zahájení realizace projektu: Datum ukončení realizace projektu:
Celková výše finanční podpory: ,01Kč Celková částka z ESF: ,71 Kč Osobní náklady: ,50 Kč Zařízení: ,78 Kč Z toho křížové financování: ,12 Kč Služby (tvorba www portálu): ,73 Kč Publicita projektu: ,00 Kč
Vybavení školního informačního centra – Vytvoření webového portálu – Vytvoření výukových materiálů – Propagace projektu –
Školní a webové informační centrum je umístěno ve dvou nově zrekonstruovaných učebnách školy. Na rekonstrukci se finančně podílela škola a její zřizovatel - město Třebíč. Do první učebny jsme umístily 16 žákovských počítačů s LCD monitorem, jeden administrátorský počítač, dataprojektor, tiskárnu, skener a ozvučení. V druhé učebně je jeden počítač a interaktivní tabule s ozvučením. Všechny počítače jsou připojeny k internetu a jsou na nich k dispozici vytvořené výukové materiály.
Jednou z hlavních aktivit při realizaci projektu je vytvoření webového portálu, na kterém mají žáci k dispozici učivo základní školy v elektronické podobě. Konkrétně se jedná o český jazyk, matematiku, fyziku, chemii, zeměpis, přírodopis, dějepis, německý jazyk, anglický jazyk, informatiku, environmentální výchovu a výchovu k občanství. Všechny předměty jsou dále děleny na jednotlivé ročníky a výukové lekce. Současně vznikl i terminologický slovník, ve kterém jsou vysvětleny některé odborné termíny z výukových materiálů.
Webový portál je navržen tak, aby co nejlépe vyhovoval požadavkům učitelů a žáků. Samotná tvorba byla neustále konzultována se všemi členy realizačního týmu a byla zohledněna většina připomínek a podnětů. Každý člen realizačního týmu postupně vytváří výukové materiály z jednoho předmětu a ty následně vkládá na webový portál. Rozsah a podoba vytvořených výukových materiálů z jednotlivých předmětů se liší podle aktuálních potřeb učitelů a žáků.
na stránkách školy v regionálním tisku na propagačních předmětech označení učeben ŠWIC informační tabule u vchodu do budovy školy
Vytvořené propagační předměty blok s kroužkovou vazbou (500x) propisovací tužka (700x) igelitová taška (700x)
Počet nově vytvořených/inovovaných produktů V elektronické podobě bude zpracováno učivo celkem 12 předmětů vyučovaných na II. stupni základní školy. Bude sestaven terminologický slovník obsahující hesla použité v jednotlivých lekcích. Počet osob poskytujících služby Služby spojené s činnostmi ŠWIC poskytuje 11 osob. Počet podpořených osob celkem – dětí, žáků Celkem bude podpořeno 500 žáků základní školy.
Na vytváření projektu se podílel tým učitelů, kteří na pravidelných schůzkách diskutovali o svých připomínkách a návrzích. Projektový záměr byl průběžně konzultován s oddělením grantových programů Kraje Vysočina, aby byl zajištěn soulad s pravidly OPVK. Následně byl sestaven rozpočet a harmonogram realizace projektu. V harmonogramu je zohledněna dostatečná časová rezerva pro případ nečekaných komplikací při realizaci dílčích úkolů.
V realizačním týmu je celkem 11 osob (38 % z celkového počtu pedagogických pracovníků a 20 % z celkového počtu zaměstnanců). Hlavní manažer projektu 10hod/měsíc Kontrolní činnost, tvorba dokumentů souvisejících s realizací projektu, zpracování monitorovacích zpráv, správce rozpočtu, správa prostředků informačních a komunikačních technologií.
Manažer projektu 2 (ředitel školy) 7 hod/měsíc Kontrolní činnost, tvorba dokumentů souvisejících s realizací projektu, zpracování monitorovacích zpráv, příkazce operací, uzavírání smluv. Manažer projektu 3 pracovníci - 10 hod/měsíc Kontrolní činnost, tvorba dokumentů souvisejících s realizací projektu, zpracování monitorovacích zpráv, správa prostředků informačních a komunikačních technologií.
Konzultant lektor 5 zaměstnanců - 24 hod/měsíc Vytváření výukových materiálů a jejich umisťování na webový portál, zajištění chodu ŠWIC. Konzultant/lektor 2 4 pracovníci - 29 hod/měsíc Vytváření výukových materiálů a jejich umisťování na webový portál, zajištění chodu ŠWIC.
Účetní projektu 24 hod/měsíc Vedení účetnictví a zpracování monitorovacích zpráv.
je v souladu s dlouhodobým záměrem školy zvyšovat kvalitu a efektivitu vzdělávací služby veřejnosti je účinným prostředkem k dosahování vzdělávacích cílů ŠVP výrazně posiluje proces získávání klíčových kompetencí žáků a profesní růst pedagogů umožňuje prostřednictvím webového portálu žákům i rodičům snadnější přístup k informacím a učivu v elektronické podobě i v době mimo vyučování
pomáhá řešit speciální vzdělávací potřeby žáků, žáků cizinců a vzdělávání žáků dlouhodobě nemocných se velkou mírou podílí i na propagaci a medializaci práce školy realizace projektu dává řediteli školy možnosti personální práce se zaměstnanci, rozvíjí týmovou spolupráci učitelů a rozšiřuje jejich portfolio
Prezentaci vytvořil Mgr. Karel Dolák – ředitel školy Mgr. Vítězslav Bártl – projektový manažer