INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ IPn - Autoevaluace Karel Rýdl - Stanislav Michek (zástupci přípravného týmu)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Advertisements

Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání Priorita 3 Rozvoj celoživotního.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Autoevaluace I. a II. Karel Rýdl - Stanislav Michek - Martin Chvál (zástupci přípravného týmu)
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Evropské jazykové portfolio v praxi TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Gymnasium Jižní Město Praha
Vzdělávací projekt v prostředí příspěvkové organizace kraje
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Autoevaluace z pohledu
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Projekt „Strategické řízení rozvoje elektronického zdravotnictví v resortu MZ“ a příprava resortních metodik rozvoje elektronického zdravotnictví v oblasti.
Vybrané cíle projektu KIPR
Model intenzivní podpory
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Model intenzivní podpory
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Model intenzivní podpory
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Model intenzivní podpory
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ IPn - Autoevaluace Karel Rýdl - Stanislav Michek (zástupci přípravného týmu)

Hlavní cíle projektu Podpořit vlastní sebereflexi škol Podpořit vlastní sebereflexi škol jako efektivního prostředku řízení v decentralizovaném systému. Vhodně provázat autoevaluaci a externí evaluaci Vhodně provázat autoevaluaci a externí evaluaci a sice v diskusi se školami, zřizovateli a ČŠI. V současné době ukládá Zákon č. 561/2004 Sb. povinnost školám vytvářet zprávu o vlastním hodnocení školy (§ 28), která má být východiskem pro zpracování výroční zprávy školy a jedním z podkladů pro hodnocení ČŠI (§ 12). Návazně na to ukládají i RVP povinnost zakomponovat autoevaluaci do ŠVP.

Potřeba projektu Časový faktor (nikdy není pozdě), Všechny země mají problémy s efektivní evaluací, Projekt nás posune na evropskou špičku v realizaci autoevaluačních procesů.

Přidaná hodnota projektu aneb co se změní Před Autoevaluace chápána převážně jako administrativní požadavek shora Po Autoevaluace chápána převážně jako nezbytná součást zkvalitňování práce školy

Přidaná hodnota projektu aneb co se změní Před Roztříštěná nabídka evaluačních nástrojů Roztříštěná nabídka evaluačních nástrojů Roztříštěnost příkladů dobré praxe Roztříštěnost příkladů dobré praxe Absence poradenského systému Absence poradenského systému Roztříštěná nabídka DVPP k autoevaluaci (dotyk s tématem v rámci KO ŠVP a ÚŘ) Roztříštěná nabídka DVPP k autoevaluaci (dotyk s tématem v rámci KO ŠVP a ÚŘ) Vzdělávání zaměřeno jen na ředitele škol (ZŠ, SŠ, VOŠ) Vzdělávání zaměřeno jen na ředitele škol (ZŠ, SŠ, VOŠ) Ojedinělá výměna zkušeností mezi školami Ojedinělá výměna zkušeností mezi školami Absence funkčního propojení autoevaluace a externí evaluace Absence funkčního propojení autoevaluace a externí evaluace Po Přehledný systém validizovaných evaluačních nástrojů Přehledný systém validizovaných evaluačních nástrojů Recenzovaná nabídka příkladů efektivní praxe Recenzovaná nabídka příkladů efektivní praxe Funkční systém poradenství Funkční systém poradenství Ucelený modulární systém vzdělávání Ucelený modulární systém vzdělávání Komplexní nabídka pro všechny zainteresované (koordinátoři AE, učitelé, ČŠI, zřizovatelé) Komplexní nabídka pro všechny zainteresované (koordinátoři AE, učitelé, ČŠI, zřizovatelé) Motivovaná výměna zkušeností škol Motivovaná výměna zkušeností škol Funkční a konsensuální propojení AE a externí evaluace Funkční a konsensuální propojení AE a externí evaluace

Jak? Strukturovanou nabídkou ověřených evaluačních nástrojů (dotazníků, pozorovacích archů, posuzovacích škál, aj., příklady dobré praxe) Strukturovanou nabídkou ověřených evaluačních nástrojů (dotazníků, pozorovacích archů, posuzovacích škál, aj., příklady dobré praxe) Vytvořením podpůrného poradenského systému (přímá poradenská podpora v terénu, web, telefonické centrum) Vytvořením podpůrného poradenského systému (přímá poradenská podpora v terénu, web, telefonické centrum) Podpořením sdílení zkušeností (sítě spolupracujících škol, peer review, informační systém) Podpořením sdílení zkušeností (sítě spolupracujících škol, peer review, informační systém) Navrhnutím principů efektivní autoevaluace (kritéria hodnocení autoevaluačních procesů a výstupů autoevaluace, doporučení přístupu k autoevaluaci různými sociálními partnery) Navrhnutím principů efektivní autoevaluace (kritéria hodnocení autoevaluačních procesů a výstupů autoevaluace, doporučení přístupu k autoevaluaci různými sociálními partnery) Uceleným systémem dalšího vzdělávání (ředitelé, koordinátoři autoevaluace, učitelé, poradci, ČŠI, zřizovatelé) Uceleným systémem dalšího vzdělávání (ředitelé, koordinátoři autoevaluace, učitelé, poradci, ČŠI, zřizovatelé)

Plánovaná struktura aktivit Název aktivity Náklady v % Náklady v tis. Kč A Výzkum a analýzy 7,7 % B Vývoj a ověřování 24,8 % C Podpůrné systémy pro školy 25,4 % D Vzdělávání a diseminace 21,1 % E Projektové řízení 21,0 % Celkem 100 %

Monitorovací indikátory aneb efektivita projektu Počet nových/inovovaných produktů s celostátním dopadem – 1 ks Počet nových/inovovaných produktů s celostátním dopadem – 1 ks Jedná se o vytvoření systému autoevaluace, který bude naplněn zejména prostřednictvím: 1) vytvoření a ověření podpůrných metodických prostředků pro autoevaluační procesy na školách, 2) vytvoření takových mechanismů, které povzbudí a podpoří školy ke komunikaci (uvnitř školy i s jinými školami), k jejich vzájemné spolupráci a sdílení zkušeností, 3) navržení a pilotního ověření systému vzdělávání pedagogických pracovníků škol v oblasti AE, 4) informování širší pedagogické a odborné veřejnosti o zavádění systému AE do praxe škol.

Monitorovací indikátory aneb efektivita projektu Počet nově vytvořených/inovovaných produktů vedoucích ke zvyšování kvality počátečního vzdělávání – 38 ks Počet nově vytvořených/inovovaných produktů vedoucích ke zvyšování kvality počátečního vzdělávání – 38 ks Jedná se o soubor svým charakterem různých produktů:  1 obecný model kvality,  30 elektronicky přístupných ověřených evaluačních nástrojů, opatřených informacemi o validitě, reliabilitě, specifikaci vzhledem k modelu kvality  1 kompletní metodika propojení AE a externí evaluace  1 kategorizovaný elektronický slovník terminologie související s evaluací, autoevaluací, řízením kvality, apod.  1 kontaktní poradenské pracoviště v obasti AE (call centrum)  1 multimediální průvodce autoevaluací v ČR v počtu cca 8000 kusů pro vedoucí pedagogické pracovníky  2 vzdělávací programy pro pedagogické pracovníky pověřené koordinací procesu autoevaluace ve škole a pro poradce pro školy  1 zpracovaný návrh standardu studia k výkonu specializované činnosti

Monitorovací indikátory aneb efektivita projektu Počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ICT – 1 ks Počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ICT – 1 ks  Jedná se o vytvoření ICT prostředí (informační systém ve formě datového skladu a aplikačního rozhraní pro databázi dobré praxe, slovník, webové poradenství, diskusní fórum, redakční systém a web projektu) a vytvoření podpůrných softwarových aplikací pro evaluační nástroje – vše dálkově přístupného školám prostřednictvím webových stránek projektu. Počet ovlivněných osob – pedagogických a vedoucích pracovníků (pozn. toto není povinný monitorovací indikátor pro IPn, nicméně s ohledem na zjištění efektivity projektu jej vyčíslujeme) Počet ovlivněných osob – pedagogických a vedoucích pracovníků (pozn. toto není povinný monitorovací indikátor pro IPn, nicméně s ohledem na zjištění efektivity projektu jej vyčíslujeme)

Pro koho a s kým? Cílové skupiny: Primární (podle definice OP) Vedoucí pracovníci škol (MŠ speciální, ZŠ, G, SOŠ, SOU, ZUŠ, konzervatoře) Vedoucí pracovníci škol (MŠ speciální, ZŠ, G, SOŠ, SOU, ZUŠ, konzervatoře) Pracovníci škol Pracovníci školSekundární Pracovníci ČŠI Pracovníci ČŠI Zřizovatelé škol Zřizovatelé škol Další sociální partneři Další sociální partneři Předpokládá se spolupráce s NÚOV, NIDV, SKAV, CZESHA, VÚP, ČŠI, experty ze všech typů škol. Předpokládá se spolupráce s NÚOV, NIDV, SKAV, CZESHA, VÚP, ČŠI, experty ze všech typů škol.

Podpora SKAV a CZESHA SKAV: Na základě současného stavu informací o způsobu implementace OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost má SKAV, o. s. zájem o zapojení do systémového projektu Autoevaluace I a II. Zároveň členská konference SKAV, o.s. doporučuje, aby v rámci projektu byla věnována pozornost mj. následujícím oblastem: Kultura používání evaluačních nástrojů Kultura používání evaluačních nástrojů Monitoring způsobu používání evaluačních nástrojů Monitoring způsobu používání evaluačních nástrojů Důkladná pilotáž vzdělávacích kurzů Důkladná pilotáž vzdělávacích kurzů Předškolní vzdělávání Předškolní vzdělávání Stanovisko SKAV, o.s. k zapojení do systémového projektu Autevaluace I a II ze dne CZESHA: Předsednictvo CZESHA vítá projektový záměr, jehož smyslem je poskytnout ucelenou metodiku autoevaluace, přístupnou a prakticky využitelnou všemi školami. S určitým politováním konstatujeme, že se tento projekt nepodařilo načasovat tak, aby postihl autoevaluace, které již na základě termínu daného zákonem na všech školách proběhly. Tato skutečnost však nesnižuje význam projektu pro další období. Za zvláště důležitou považujeme aktivitu „Podpůrné systémy pro školy“. Předpokládáme, že do projektu budou významně zapojeny školy jak v projektovém týmu, tak při pilotáži výsledků. Vyjadřujeme připravenost i zájem Unie CZESHA se projektu aktivně účastnit. Stanovisko předsednictva CZESHA k projektovému záměru „Zavádění systému autoevaluace – AUTOEVALUACE I a II Stanovisko předsednictva CZESHA k projektovému záměru „Zavádění systému autoevaluace – AUTOEVALUACE I a II ze dne

Děkujeme za pozornost a těšíme se na případnou spolupráci Kontakty: Karel Rýdl Karel Rýdl Stanislav Michek Stanislav Michek