Číslo projektuCZ.1.07/ 1.5.00/34.0673 Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CENTRÁLNÍ VENÓZNÍ KATÉTR
Advertisements

Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
ORTOPEDICKÁ KLINIKA JIP, Fn BRNO MEITNEROVÁ HELENA
Martina Kubínová, DiS Bc. Ivana Krahulcová
autor: Soppeová Dana Mrázková Barbora
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_HRUBA_11.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Lumbální punkce Slavíková Lenka DiS..
Zásady aplikace infuzí
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Lumbální punkce Autor: Kristýna Králová Veronika Smékalová
POSTUP PŘI PŘÍPRAVĚ A APLIKACI INZULÍNU
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA_14.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA_26.
Intramuskulární aplikace léků
Injekce vpravení sterilního roztoku do organismu pomocí injekční stříkačky a jehly Účel injekce: Preventivní Terapeutický Diagnostický.
Aplikace léků parenterální cestou INJEKCE intramusculární injekce
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Jednorázová aplikace intravenózních léků
Příjem pacienta na lůžkové oddělení a jeho bezpečí
Základní výkony ve zdravotnictví 1 (SOL / VCA81)
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruh Předběžná a.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
N ÁZEV ŠKOLY : SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR : MGR. JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY _32_INOVACE_15_NEBEZPEČNÉ.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XII_3_15_VYLUČOVACÍ SOUSTAVA Šablona číslo: XII Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 15 Autor: Mgr. Kateřina Zikmundová.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruhPolévky a přílohy.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdrav í PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdravý PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruh Úvod.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Postup při přípravě injekce
Váza ze sklenice od kávy
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
NEJČASTĚJŠÍ CHYBY V INDIKACI A PŘI VYKAZOVÁNÍ VÝKONŮ ODB
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
VY__III/2__INOVACE__192 Pracovní činnosti Tea Bag Folding Kytička.
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Získání žaludečního obsahu a výplach žaludku
Podávání léků ústy – per os
Moč se vyšetřuje v laboratoři:
Infúze Infúze je podání většího množství tekutiny do organismu jinou cestou než trávicím ústrojím. Aplikuje se většinou přímo do krevního oběhu intravenózní.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Podávání léků do dýchacího ústrojí
Ošetřování nemocných v terminálním stádiu
Do spojivkového vaku se aplikují tekuté léky a masti.
Příznaky nemoci Andrea Ječmenová 2012.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Podávání léků kůží Kůže má mnoho funkcí, a proto je třeba se o ni starat. Léky působí místně. Andrea Ječmenová 2013.
Způsoby podávání léků Andrea Ječmenová 2013.
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství Tematický okruhOdběr biologického materiálu Název materiáluPodávání léků injekcemi Číslo materiáluVY_32_INOVACE_5C_TOŠ_16(20) AutorAndrea Ječmenová Datum tvorby Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.

Anotace Prezentace Microsoft PowerPoint studentům přibližuje náročnost zdravotnického povolání. Prezentace je určena jako podpůrný materiál k výkladu učitele, lze použít i k opakování učiva. Cílem prezentace je studentům vštípit, jakými způsoby se podávají léky, správné postupy podání léků a význam užívání léků.

Podávání léků injekcemi Injekce je vpravení léku do organismu stříkačkou a jehlou. Má účel:  léčebný  diagnostický Andrea Ječmenová 2013

Léčebný účinek  má rychlý účinek  dodá tělu lék, který nemůže nemocný přijmout ústy  v krátké době zneškodní v organismu látku nebezpečnou životu Diagnostický účinek  při některých vyšetření se do těla vpravuje kontrastní látka

Druhy injekcí podle aplikace  Do kůže (intrakutánně, i.c.)  Pod kůži (subkutánně, s.c.)  Do svalu (intramuskulárně, i.m.)  Do žíly (intravenózně, i.v.)  Do tepny (intraarteriálně, i.a)  Do srdce (intrakardiálně)  Do kanálu páteřního (intralumbálně)  Do kloubu (intraartikulárně)

Příprava k aplikaci injekcí

Potřebné pomůcky Pomůcky přehledně uložíme na pojízdný stolek:  stříkačky a jehly různé velikosti k jednomu použití  ampulky a lahvičky s předepsanými léky  sáčky se sterilními čtverečky nebo tampóny  nůžky  dezinfekční prostředek  emitní misky a nádoba na odpadky  proužky leukoplasti  dekurzy s přesným záznamem ordinovaných léků

Zásady pro aplikaci injekcí 1.Sestra musí bezpečně ovládat techniku aplikace injekcí. 2.Před výkonem je nutné pečlivě si umýt ruce. 3.Kónus stříkačky a jehla musí zůstat sterilní. 4.Při narušení sterility je nutné vyměnit pomůcky za jiné. 5.Lék musí být vybrán pečlivě a alespoň 3x má být zkontrolován název, koncentrace, způsob aplikace 6.Místa vpichu se střídají. 7.Po dobu 30 minut je třeba nemocného občasnými kontrolami sledovat

Aplikace injekcí  připravíme potřebné pomůcky a léky  nasajeme lék do stříkačky  před každou injekcí se pečlivě dezinfikuje čistá pokožka tamponem nebo čtverečkem s používaným dezinfekčním prostředkem  po nasátí správného léku, odstranění vzduchové bubliny a po dezinfekci pokožky se lék aplikuje

Kontrolní otázky a cvičení Otázky 1.Proč aplikujeme léky injekcemi? 2.Vyjmenuj druhy injekcí podle aplikace. 3.Vyjmenuj pomůcky pro aplikaci injekcí. 4.Jaké zásady musíme při podání léku injekcí dodržovat? 5.Popiš, jak se správně injekce podá. Úkol Vyhledej druhy stříkaček a jehel určené pro aplikaci injekcí. Vyhledej, jaké jehly používáme podle místa aplikace. Využij a pracuj s internetovými zdroji.

Použité zdroje Ošetřovatelství 2 pro SZŠ PhDr. Marie Rozsypalová PhDr. Eva Haladová Mgr. Alena Šafránková Nakladatelství Informatorium spol. s.r.o. ISBN Klipart –