BA03 Deskriptivní geometrie přednášková skupina P-B1VS2 učebna Z240 letní semestr 2015/2016 RNDr. Lucie Zrůstová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
přednášková skupina P-B1VS2 učebna Z240
Advertisements

BA03 Deskriptivní geometrie
Zářezová metoda Kosoúhlé promítání
BA03 Deskriptivní geometrie pro kombinované studium
Analytická geometrie Kuželosečky VY_32_INOVACE_AGEO_06.
JEHLAN Mongeovo promítání Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 8 – Mocniny s celočíselným exponentem – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Číslo projektu CZ.1.07/ / Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Matematické vzdělávání Předmět Matematika Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_22-20 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Téma: Úvod do předmětu Odborné kreslení Vypracoval: Mgr. Jan Ruml.
ŘEZ JEHLANU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Co dnes uslyšíte? Užití fotogrammetrie Konstruktivní fotogrammetrie Vodorovný snímek Prvky vnitřní orientace vodorovného snímku Rekonstrukce snímku z dostupných.
Rovnice ve slovních úlohách II.
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast
VY_32_INOVACE_67.
Rovnice ve slovních úlohách IV.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Frézování ozubených kol, drážek ve šroubovici - test
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
BA008 Deskriptivní geometrie
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Průvodní list Jméno autora: Ing. Miroslava Jeřichová
Lineární rovnice a nerovnice III.
Základní principy DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE a promítání
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Rovnice ve slovních úlohách V.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-09
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ing. Renata Segmüllerová
Pravoúhlá axonometrie
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
ARANŽOVÁNÍ.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-11
Pedagogická psychologie
Frézování drážek ve šroubovici
Strojní obrábění – Praktická úloha 5
Matematika Směrnicový tvar přímky
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Autor: Ing. Hnízdilová Jana
Odvodnění plochých střech
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-17
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Stopy roviny (Mongeovo promítání)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Matematika Operace s vektory
VÁLEC – charakteristika tělesa
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Měření v dílenské praxi
Souřadnicová soustava, průměty bodů
Matematika Elipsa.
ZÁKLADY TECHNICKÉ DOKUMENTACE II.
BA008 Konstruktivní geometrie
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
BA008 Konstruktivní geometrie
Střední škola obchodně technická s. r. o.
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Ing. Gabriela Bendová Karpytová
Stavebně truhlářská výroba
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Informační modelování staveb (BIM)
Transkript prezentace:

BA03 Deskriptivní geometrie přednášková skupina P-B1VS2 učebna Z240 letní semestr 2015/2016 RNDr. Lucie Zrůstová

2 Kontakt: Ústav matematiky a deskriptivní geometrie Žižkova 17, Brno místnost Z217 telefon: www: konzultační hodiny: čtvrtek

3 Základní literatura: KOLEKTIV AUTORŮ, Deskriptivní geometrie pro I. ročník kombinovaného studia, Fakulta stavební VUT v Brně, CD – k dostání na podatelně KOLEKTIV AUTORŮ: Sbírka řešených příkladů z deskriptivní geometrie pro I. ročník Stavební fakulty Vysokého učení technického v Brně KOLEKTIV AUTORŮ: Multimediální sbírka zkouškových příkladů z deskriptivní geometrie

4 Doporučená literatura: Holáň, Štěpán - Holáňová, Libuše: Cvičení z deskriptivní geometrie I. - Kuželosečky, Fakulta stavební VUT, Brno Holáň, Štěpán - Holáňová, Libuše: Cvičení z deskriptivní geometrie II. - Promítací metody, Fakulta stavební VUT, Brno Holáň, Štěpán - Holáňová, Libuše: Cvičení z deskriptivní geometrie III. - Plochy stavebně technické praxe, Fakulta stavební VUT, Brno Moll, Ivo - Prudilová, Květoslava - Puchýřová, Jana - Slaběňáková, Jana - Roušar, Josef - Slatinský, Emil - Slepička, Petr - Šafářová, Hana - Šafařík, Jan - Šmídová, Veronika - Švec, Miloslav - Tomečková, Jana: Deskriptivní geometrie, verze pro I. ročník Stavební fakulty Vysokého učení technického v Brně, FAST VUT Brno, Piska Rudolf, Medek Václav - Deskriptivní geometrie I, SNTL/SVTL, Praha Piska Rudolf, Medek Václav - Deskriptivní geometrie II, SNTL/ALFA, Praha Vala, Josef: Deskriptivní geometrie I, Fakulta stavební VUT, Brno Vala, Josef: Deskriptivní geometrie II, Fakulta stavební VUT, Brno 1997.

5 Cíl předmětu: Zvládnout konstrukci kuželoseček. Pochopit principy perspektivní kolineace a perspektivní afinity a umět je použít při řešení příkladů. Pochopit a zvládnout základy promítání: Mongeova, kolmé axonometrie a lineární perspektivy. Rozvinout prostorovou představivost a zvládnout prostorové řešení jednoduchých úloh. Umět zobrazit jednoduchá geometrická tělesa a plochy v jednotlivých projekcích, jejich řezy a průsečíky s přímkou. V lineární perspektivě zvládnout zobrazení stavebního objektu. Umět konstrukci šroubovice ze zadaných prvků a konstrukci pravoúhlé uzavřené přímkové šroubové plochy, konstrukci hyperbolického paraboloidu a konoidů ze zadaných prvků.

6 Harmonogram předmětu: 1. Rozšířený euklidovský prostor. Dělící poměr. Princip středového a rovnoběžného promítání. Perspektivní kolineace, perspektivní afinita. 2. Systém základních úloh, Mongeovo promítání. 3. Mongeovo promítání. 4. Mongeovo promítání. 5. Axonometrická zobrazení. 6. Axonometrická zobrazení. 7. Úvod do středového promítání. Lineární perspektiva. 8. Lineární perspektiva. 9. Lineární perspektiva.

7 Harmonogram předmětu: 10. Prostorová křivka. Šroubovice. Úvod do teorie ploch. 11. Přímý šroubový konoid. Zborcené plochy. Zborcené plochy druhého stupně. Zborcený hyperboloid. Hyperbolický paraboloid. 12. Zborcené plochy vyššího stupně, kruhový a konoid. Oblouky.

8 Informace k zápočtu a zkoušce Docházka Písemka Rysy Domácí úkoly Ukázkové příklady. CD Sbírka zkouškových úloh. Zápočet:Zkouška:

9 Geometrie a stavitelství Návrh geometrie Materiál Stavba Prostředí Ekonomika Náklady Konstrukce Technologie provádění

10 Jak je důležité jednoznačné zobrazení půdorys (pohled ze shora) nárys (pohled zepředu) bokorys (pohled z boku)