Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Belgie(EUPŠD7),

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Libor Hrbek Název : VY_32_INOVACE_8A03Z6-8_Rusko - lidé a hospodářství.
Advertisements

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Švýcarsko (EUPŠD16),
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_12_INOVACE_007_ Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava Název : VY_32_INOVACE_6A_05_Švýcarsko Téma:
Označení DUM Ku - DUM Autor Příjmení a jméno: Kučejová Blanka, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Polsko (EUPŠD15),
VY_32_INOVACE_Fi_II_01 Název Jižní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Rumunsko (EUPŠD18),
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Hardware2 (EUPŠInf3),
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_12_INOVACE_015_ Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pravěk (EUPŠD2),
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pythagorova věta.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Španělsko (EUPŠD4),
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Slovensko (EUPŠD13),
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Počasí a podnebí.
Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Rakousko Dominik Šváb.
Sousední státy české republiky
Rakousko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Název školy: Základní škola T. G
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
BĚLORUSKO, LITVA, LOTYŠSKO A ESTONSKO
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Jitka Jerhotová Škola
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_Fi_II_13 Název Evropa – poloha a rozloha
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_ZEMĚPIS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
BELGIE. BELGIE CHARAKTERISTIKA hlavní město: Brusel rozloha: km2 počet obyvatel: jazyk: nizozemština, francouzština, němčina náboženství:
Vzdělávací materiál: Indie Operační systém: Windows XP Professional
Lucembursko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Evropská unie Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Rozmach Španělska a boj Nizozemí za nezávislost
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Přírodní poměry - vodstvo
Slovenská republika 5. ročník
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Česká republika jako součást Evropy
Naše vlast Anotace: Materiál je určen k výuce věd ve 3. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se státními symboly ČR, s polohou ČR v rámci Evropy a s našimi nejbližšími.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
FRANCIE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Severní Amerika – Kanada 1
Téma hodiny: Srbsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Střední Evropa - přehled
Téma hodiny: Makedonie Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
POLOHA VE STŘĚDNÍ EVROPĚ
INSTITUCE EVROPSKÉ UNIE
Učíme obrazem III/2 Společenstva lesů - jehličnaté lesy
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Transkript prezentace:

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Belgie(EUPŠD7), Z 8.r. Zpracoval:Mgr. Kijanica Pavel

Anotace DUM je zaměřen na vyvození učiva o Belgii. Žák získá základní informace o rozloze, počtu obyvatel, etnickém složení obyvatelstva aj. Dále o poloze státu, vlajce, hymně, hlavním městě, přírodních podmínkách a o zajímavostech země. DUM byl vytvořen dne: –

Vlajka Zajímavost o vlajce Belgická národní vlajka byla přijata v roce 1830, kdy země získala nezávislost na Nizozemsku. Barvy jsou odvozeny od vojenské vlajky provincie Brabantsko ve střední Belgii, která se v roce 1790 vzbouřila proti vládě rakouských Habsburků. Víš jak vlajka této země vypadá?

Hymna Nx1j7khttp:// Nx1j7k

Základní informace Rozloha: km2 Obyvatelstvo: Hlavní město: Brusel ( ) Státní zřízení: konstituční monarchie Etnické složení: Vlámové 58%, Valoni 31%, ostatní Jazyky:vlámština, francouzština, němčina (všechny úřední jazyky) Náboženství: katolické 75%, ostatní 25% Měna: 1 euro = 100 centů

Hlavní město Jak se jmenuje hlavní město Belgie? Brusel –Přestavuje hlavní obchodní, finanční, kulturní a administrativní centrum Belgie. Je sídlem mnoha organizací. Víš jakých? –EU –NATO Zajímavost –Ve středověku dosáhlo velkého rozkvětu obchodem s vlnou a stalo se hlavním městem Španělského Nizozemí. Až od roku 1830 je hlavním městem nezávislé Belgie.

Povrch

Samostatná práce Do sešitu ve zkratce popiš polohu země. –na jakém kontinentě leží –na jakém světadílu leží –s kým sousední –zda je vnitrozemský či přímořský –pokud přímořský - jaké moře ho omývá –aj.

Povrch Území Belgie je z větší části ploché a nížinaté. Nadmořská výška a členitost terénu stoupají směrem k oblasti Arden na jihu Belgie. Z geografického hlediska se Belgie skládá ze tří oblastí – dolní Belgie (nadmořská výška do 100 m), střední Belgie (100 – 200 m n. m.) a horní Belgie (více než 200 m n. m.).Arden

Nejvyšší vrchol Tipni kolik asi měří nejvyšší vrchol Belgie? Teď si svůj typ ověř pomocí atlasu. O kolik ses minul, pochlub se Signal de Botrange (694 m).

Vodstvo

Nejdelší a nejvýznamnější belgické řeky jsou Šelda (dlouhá 350 km, z toho 200 km na belgickém území) a Máza (925 km, z toho 183 km v Belgii). Obě pramení ve Francii a tečou přibližně severním směrem přes Belgii do Nizozemska, kde ústí do Severního moře.ŠeldaMáza Severního moře

Tradiční výrobky Broušení diamantů (Antverpy) Textilní výroba (Bruselská krajka) Výroba cukrovinek

Zajímavosti Virtuální prohlídka Evropským parlamentem opsky-parlament.htmlhttp:// opsky-parlament.html

Samostatná práce Zjisti pomocí internetu co znamenají pojmy: –Manneken Pis –Dexia –Stella Artois

Manneken Pis Čůrající chlapeček, jeden ze symbolů Bruselu

Dexia Banka

Stella Artois Pivovar

Použité zdroje –VILÍMEK, V., NOVÁKOVÁ, R., Evropa: Zeměpis pro základní školy. 4. vyd. Příbram: Scientia, ISBN –ŠERCLOVÁ, Andrea. Svět do kapsy: Podrobný průvodce po státech celého světa od A do Z. 2. vyd. Český Tešín: Ottovo, ISBN Obrázky dostupné z: – – – – ictor_ardenne.jpghttp:// ictor_ardenne.jpg – – – – – – closeup-view-of-statue-in-brussels.jpghttp://us.123rf.com/400wm/400/400/saaaaa/saaaaa1206/saaaaa / manneken-pis- closeup-view-of-statue-in-brussels.jpg – – – Europe_topography_map.pnghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b7/Europe_topography_map.png/220px- Europe_topography_map.png – –