Čeština Baby words My sedíme – dítě hačá. My jíme – dítě papá. My pijeme – dítě bumbá. My spíme – dítě hajá/spinká. To je špinavé, protivné, hrozné – To.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Advertisements

Orientace ve městě.
Practice with moci Insert the appropriate present tense form of moci into the following sentences. Vzor: Neznáte tady nikoho? ___ vám pomoct já? Neznáte.
Linking Words and phrases
Used to/ would, be/ get used to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_09 
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Medvídek Pú.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Už sněží několik hodin. It's been snowing for hours.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Directions – prepositions and verbs Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
Travelling By Dagmar Machů Tematická oblast: Reálie anglofonního světa
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Líbit se In the following sentences, translate the English in parentheses into Czech, using the correct form of líbit se. Vzor: Jak (do you like) ta kniha?
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tázací zájmena (6.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
PŘEDLOŽKY PŘED NÁMI S VČELKOU MIJOU
39.1 Předložky NAD Z PO ZA KOLEM NA V K VEDLE PRO OD BEZ U PŘED PŘES O
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
PRESENT PERFECT - EXPERIENCE + EVER, NEVER, YET, JUST, ALREADY, CLOTHES Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Čeština Kdy máme den všech svatých? (All saints` day)?
Každodenní život (Everyday Life) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: Maturitní ústní zkouška.
Anotace – Zápor Anotace - Pracovní list k procvičení způsobu tvoření záporných vět, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Kliknutím lze upravit styl předlohy Volný čas, zábava (Free time) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
FAMILY = RODINA. pes kočka sestra bratr maminka dcera tatínek syn.
Slova nadřazená a podřazená
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
Vánoce! Christmas Noël Weihnachten Noel Natale
Předmět: Anglický jazyk Ročník: 8. Tematický okruh: Halloween
Co je dnes? Kolikátého je dnes?
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
Where? 1) An adverb of place: Doma, tady, tam, vepředu, vzadu, nalevo, napravo, nahoře, dole, uprostřed … 2) A preposition + a noun in locative: V Praze,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
Kolikátého je dnes? Co je dnes?
Čeština: 7. lekce Czech language: 7th lesson
Čeština: 10. lekce Czech language: 10th lesson
Instrumentál singuláru
Prepositions + at home AUTOR: Miroslava Jarkulišová
Co jsou to podstatná jména?
Basic phrases Dobrý den. (F) Ahoj./Čau. (I) Na shledanou. (F)
Daily Routine Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Pavlína Horáčková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN ,
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Dative in singular.
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
Autor: Mgr. Kateřina Suková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Future tenses Překlad Handout.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Translation 03/02 Žiješ se svou rodinou? Do you live with your family?
Liking in Czech Translate the following sentences into Czech. A number of possible answers will be displayed. Vzor: How did you like the play? Jak se.
Transkript prezentace:

Čeština Baby words My sedíme – dítě hačá. My jíme – dítě papá. My pijeme – dítě bumbá. My spíme – dítě hajá/spinká. To je špinavé, protivné, hrozné – To je eaný! Svíčková Hovězí maso, omáčka, knedlíky a brusinky

Koblížek (previously: an encounter with vlk, wolf) „Já koblížek červený, po truhlici smetený, smetanou mísený, na másle smažený, na okně chlazený. Utekl jsem dědečkovi, babičce, zajíčkovi, uteču i tobě, vlku!“ Dozpíval a než se vlk vzpamatoval (collected onself), kutálel se koblížek rychle dál do lesa. A tu proti němu kráčí (=jde) veliký černý statný (=tlustý, velký) medvěd (bear) a bručí (growls): „Koblížku, koblížku, já tě sním!“

agenda Past tense forms (pulling forms together, word order) New verb líbit se + dative (pronominal forms, mi, ti, nám, vám) Extended use of the instrumental case: prepositions above, under, in front of and behind

Past tense forms We used to go to California every year. – Jezdili do Kalifornie každý rok. – Jezdli jsme do Kalifornie každý rok. – Jsme jezdili do Kalifornie každý rok. – Jedli jsme do Kalifornie každý rok Pane Rybáři,…. – Čekal jste na mě dlouho? – Čekal na mě dlouho? – Čekali jste na mě douho? Paní Parkerová, …. – dala si někdy syrečky? – dala jste si někdy syrečky? – Dali jste si někdy syrečky?

Past tense with reflexive se … jsem se učil česky. …. jsem se učila česky. …. ses učil česky. …. ses učila česky. …. se učil česky. … se učila česky. … se učilo česky. …. jsme se učili česky. ….. jsme se učily česky. ….. jste se učil česky. …. jste se učila česky. ….. jste se učili česky. …… jste se učily česky. ….. se učili česky. ….. se učily česky. (děvčata, girls, neut pl) ….. se učila česky. On Ona Ono (dítě, kotě, štěně) Oni Ony Ona (pl) Já (žena) Já (muž) Ty (žena) Ty (muž) My (minimálně pes + ženy) My (ženy) Vy (jeden muž) Vy (jedna žena) Vy (minimálně pes a ženy) Vy (ženy)

Co je to? - Město nebo vesnice? Kutná Hora Jak se vám líbí fotografie města? Líbí(/nelíbí, protože ….. Jak se ti/vám líbí obraz vesnice? Líbí/nelíbí, protože….

Které umělecké dílo se vám nejvíc líbí? Which work most Mně se nejvíc líbí… zelená váza obraz fotografie “Sweet home of MR. CITRO Observe: mně is a long form for emphasis (I like it the best (others may not) Líbí se mi X. - first impression of something

Jak se vám líbí obraz? Líbí se mi obraz, protože…. Přítelkyně (Zrzavý) Spící (Toyen) Vodopád waterfall (Kubišta) Adjektiva: divný (strange) zajímavý kubistický surrealistický moderní nudný abstraktní nepochopitelný (incomprehensible)

Jak se vám líbí Brown? How do you like B? Jak se vám/ti líbí Brown? Moc (se mi líbí)! Moc ne (Moc se mi nelíbí) (not a whole lot) Jak se vám/ti líbí Providence? – Moc – Moc ne.. … protože …. – politici jsou korumpovaní Politicians corrupt – tady je nejlepší univerzita – se tady učíme česky. – je tady krásně – tady není kultura. Tady je nuda. – tady mám dobré kamarády – Rhode Island je tak malý stát! Já mám radši velký stát jako Kalifornii!

Jak se vám (pl) líbí …? Agree on what/whom you (don`t) like (listed vpravo) Líbí se nám …. Nelíbí se nám … 1.Současná (contemporary) americká ekonomie 2.Dnešní (today`s) počasí 3.Naše nová rektorka Paxtonová 4.Současná akademická úroveň (level) studentů na naší univerzitě 5.Kvalita života v Providenci

Recall the instrumental Jak jezdíte domů? Jezdím domů – autem – autobusem – vlakem – ponorkou (submarine) – letadlem – lodí – tramvají – motorkou – železnicí (railway) – vrtulníkem helicopter) autobus, vlak, vrtulník Type? Instr.? letadlo, auto Type? instr? Motorka, ponorka type? Instr? Ta loď, tramvaj Type? Instr? železnice Type? instr?

Kde je kočka? Pod křeslem (under) Pod stolem Před oknem. (in front of) Před domem A B C D

Svatý Václav St. Wenceslas Svatý Václav je spolu (together) (with a horse) – s koněm – s kůň Turisté jsou – pod ocas – pod ocasu – pod ocasem Nom sg.? ocas kůň (just like dům, stůl) The preposition, just like pod, před takes the instrumental ocas (tail) kůň (horse)

Před za nad Pták je nad domem nad domou Les je za domem za dům Eva je Před domů Před domem Před doma pod (underneath) poklad je pod domem pod domě Dům kouř strom

Co je to? To je vesnice a kopec. Vesnice je … – za kopcem – na kopci. – pod kopcem. – v kopci

Kde jsou děti? Na té fotografii děti jsou – před tatínkem – za maminkou – pod tatínkem – mezi tatínkem a maminkou Mezi = between Mezi + instrumental

Věty a funkce 1.Je na té fotografii váš domek? 2.Naše vesnice je blízko Prahy. 3.Náš dům je pod kopcem, mezi školou a náměstím – před kostelem. 4.Naše vesnice je daleko od Prahy. 5.Jezdíme tam autem nebo vlakem. 6.Cesta vlakem trvá jen hodinu a půl. 7.Vidíte to? a.Reporting proximity. b.Reporting the location of the village relative to a large city. c.Routine trips and means of transportation. d.Asking someone if s/he sees something. e.Asking someone to identify the house. f.Reporting the location of the house relative to other landmarks. g.Reporting time taken to complete a trip.

dialog Marie: Je na té fotografii váš domek? Josef: Tady pod kopcem, mezi školou a náměstím – před kostelem. Vidíte? M: Je to daleko? J: Ne. ta vesnice není daleko od Prahy. Jezdíme tam autem nebo vlakem. Cesta vlakem trvá jen hodinu a půl.

Slovní zásoba na té fotografii pod kopcem, mezi školou a náměstím – před kostelem. Vidíte? ta vesnice není daleko od Prahy. Jezdíme tam autem nebo vlakem. Cesta vlakem trvá jen hodinu a půl.