VY_62_INOVACE_17.02.68. Název výukového materiálu: Termínovaný vklad Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Duben 2013 Předmět: Finanční gramotnost Cílová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EKO153 Název.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Stavební spoření, úvěry, leasing
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_07_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Bankovní vklady téma „Finanční produkty“
Vkladové služby.
INFLACE Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_03_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Jednoduché úrokování.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_04_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_09_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorŠárka.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
VY_62_INOVACE_05_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché úrokování.
ÚROK AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Digitální učební materiál je určen pro studenty prvních ročníků všech učebních oborů, slouží k osvojení pojmů úrok,
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 11 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
VY_62_INOVACE_ Název výukového materiálu: Je leasing výhodný způsob pořízení majetku? Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Duben 2013 Předmět:
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: KONTOKORENT - krátkodobý úvěr Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Duben 2013 Předmět: Finanční gramotnost.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_07 Název materiáluJednoduché.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Úrok Početní příklady. Osnova výkladu 1.Jednoduchý úrok 2.Složený úrok.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_16 Název materiáluStavební.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_13 Název materiáluSpořicí.
Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost A B C D 1.1 Stavební spoření.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_10 Název materiáluSložené.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-02 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorŠárka.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_04 Název materiáluTermínovaný.
1 Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0206 Název vzdělávacího materiálu: Vkladové služby bank Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_40 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Finanční matematika 2. část
Kam s penězi, aby nezahálely
Ceny PRODUKTŮ NA FINANČNÍM TRHU
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR. Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR.
Výpočet úroku na běžném účtu, úroková čísla, úrokový dělitel, spoření
Úroky - samostatná práce
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Transkript prezentace:

VY_62_INOVACE_

Název výukového materiálu: Termínovaný vklad Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Duben 2013 Předmět: Finanční gramotnost Cílová skupina: 9. ročník Anotace: Prezentace žáky seznamuje s finančním produktem termínovaný vklad. Uvádí důležité informace ke zřízení termínovaného. Na konci je uveden vzorový příklad je spočítání výhodnosti vkladu a následují 3 příklady, které žáci sami spočítají.

TERMÍNOVANÝ VKLAD Jak rychleji ušetřit více peněz!

Co je zač termínovaný vklad? 1)Druh spoření, který se zakládá za účelem SPOŘIT. 2)Peníze člověk dává do banky na předem dohodnutou DOBU. 3)Vkládá peníze, které dočasně nebude potřebovat. 4)Pokud člověk potřebuje peníze vybrat předčasně, musí bance zaplatit POKUTU.

Kolik vložit na termínovaný vklad?  Každá banka nebo záložna, která poskytuje tento finanční produkt, má stanovenu minimální částku pro zřízení termínovaného vkladu.  Výši minimální částky má každá banka stanovenou jinak, obvykle to bývá v rozmezí 5 až 100 tisíc korun.  Maximální částka není omezena.

Na jak dlouho se vyplatí zařídit termínovaný vklad? Nejkratší termínovaný vklad trvá několik dní (zpravidla 7), nejdelší maximálně 5 let. Zvolí-li člověk kratší dobu, vyhne se tak případným sankcím za předčasný výběr vkladu. K termínovanému vkladu si střadatel obvykle může sjednat revolving – automatické obnovení vkladu za původních podmínek.

Úročení termínovaného vkladu Úroková sazba / míra je předem stanovena při podpisu smlouvy. Výše úrokové míry je nastavována podle výše vkladu a podle délce trvání vkladu (čím delší doba a vyšší částka, tím větší úroková míra). Střadatel si může vybrat mezi FIXNÍ a POHYBLIVOU úrokovou mírou. FIXNÍ = zůstává po celou dobu vkladu neměnná POHYBLIVÁ = banka mění úrokovou sazbu podle aktuální situace na trhu

Výhody a nevýhody  Vhodný a bezpečný nástroj pro odložení volných finančních prostředků.  Vhodné pro konzervativní klienty.  Jednoduché zřízení. o I přes dobré úroky peníze stále znehodnocuje inflace. o Po dobu termínovaného vkladu nelze s vkladem bez sankce disponovat.

Jak si vybrat ten správný termínovaný vklad? 1.Výše minimálního vkladu 2.Předpokládaná doba uložení peněz 3.Výše úrokové sazby 4.Výše pokuty při předčasném výběru

Příklad: Paní Jana získala částku Kč a chce je na 1 rok uložit a zhodnotit. Rozhodněte, která nabídka je výhodnější? Doba uložení Úroková míra vkladu p. a. (za rok) pro výši vkladu v Kč 0 – – – a více 6 měsíců 1, 50%1, 65%1, 85 %2, 00 % 12 měsíců 3, 10% 24 měsíců 3, 20% Doba uložení Úroková míra vkladu p. a. (za rok) pro výši vkladu v Kč 0 – – – a více 30 dnů 0, 80 %0, 90 %1, 05 %1, 20 % 6 měsíců 1, 70 %1, 80 %1, 90 %1, 95 % 12 měsíců 1, 95 %2, 05 %2, 10 %2, 15 % Jak budete postupovat?

Řešení příkladu: 1.Paní Jana si chce uložit Kč, bude se tedy orientovat pouze v prvním sloupci. 2.Chce si termínovaný vklad zařídit pouze na 12 měsíců = 1 rok. 3.Porovnáním položek z tabulek zjistí, že je pro ni výhodnější tabulka č Vklad x úroková míra 3, 10% = Po 1 roce tedy získá Kč.

Vypočítejte příklady: A. Rodina Heřmanova vyhrála v loterii Kč a rozhodla se polovinu částky rozložit na 3 termínované vklady (2x po 1 miliónu a 1x Kč) na 1 rok. V bance dostali tuto tabulku: Doba uložení Úroková míra vkladu p. a. (za rok) pro výši vkladu v Kč 0 – – – a více 6 měsíců 1, 25%1, 65%1, 85 %2, 00 % 12 měsíců 2, 80% 3, 10 % 24 měsíců 4, 20% Kolik rodina vydělá na úrocích za jednotlivé vklady a kolik celkem?

B. Pan Kvapil si chce vybrat nejvýhodnější termínovaný vklad pro Kč, které vydělal za rok ve stavebnictví navíc. Aby peníze neutratil, řekl si, že je nebude potřebovat 3 roky. Jaká banka či záložna mu nabídne nejlepší termínovaný vklad a kolik na tom vydělá? Porovnejte finanční ústavy na internetu: C. Erika si za brigádu v Itálii vydělala Kč. Vložila si je na 5letý termínovaný vklad s úrokem 2, 90 % p.a. Na konci každého roku jí úroky zdaní 8% a poníží je i inflace 1% po zdanění. Kolik získá na úrocích po 1 roce a kolik na konci celého období?

Řešení příkladů: A x 3, 1% x 2 = x 2, 8% = Celkem = Kč B. Nejvýhodnější je Equa bank s 2,7 % x 2,7% = C x 2, 9% = Kč -8% daň = 933, 80 – 1% inflace = 924, 46 Za 5 let získá na úrocích 4 622, 30, celkem tedy uspoří na vkladu Kč.

Použité zdroje: JAKEŠ, Petr. Finanční gramotnost pro druhý stupeň základní školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2011, 4 sv. ISBN S. 68 –