EU a analýzy prostředí. PEST ANALÝZA (SLEPTS, STEP, PESTLE…)makroprostředí ZEMĚ EU JAKO CELEK faktory: politické: - vládnoucí strana - oblasti zájmů podpory.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

GOOD DECISIONS – BAD OUTCOMES
2. přednáška.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Systémové pojetí manažerské práce
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Základy marketingu šestá přednáška
MARKETINGOVÝ MIX.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Konkurenční prostředí a konkurenční strategie
Analýza vlastního podniku
Marketingové prostředí
2.Marketingové prostředí
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Zadání případové studie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
Organizace a řízení nadnárodních společností
Management 2. přednáška.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
SPACE ANALÝZA.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
Vítejte na marketingu.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
MANAGEMENT A MARKETING PRO RVS
Inovační procesy Modely inovací – v RR ® 2004 – přednáška č. 3.
Struktura podnikatelského plánu
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Vybrané manažerské nástroje
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Teorie firmy. Důvody vzniku firmy Úspory z rozsahu Zdroje pro výrobu Řízení a organizace výroby.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Faktory ovlivňující nabídku a poptávku
EU a analýzy prostředí. EU = 27 zemí, 500 milionů obyvatel.
Analýzy a strategie Analýzy. Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení.
Analýzy a strategie Analýzy. SWOT Heuristika PEST a SLEPT.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Model struktury strategického managementu
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
8 EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY. Základy ekonomie 2 Produkce a růst Životní úroveň závisí na schopnosti země produkovat statky a služby Z hlediska.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
Finanční management Téma č.1 Dnešek Nudná přednáška Přínosné Seminárky
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
EU a analýzy prostředí.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Prostředí.
Vítejte na marketingu.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
EU a analýzy prostředí.
Transkript prezentace:

EU a analýzy prostředí

PEST ANALÝZA (SLEPTS, STEP, PESTLE…)makroprostředí ZEMĚ EU JAKO CELEK faktory: politické: - vládnoucí strana - oblasti zájmů podpory - rozhodnutí o privatizaci - existence a charakter investičních pobídek - ochrana domácího trhu - privatizace (míra, rychlost, charakter) - daňové zákony - ochrana duševního vlastnictví - hospodářská soutěž - systém soudnictví – právo, vymahatelnost, rychlost… - korupce International Chamber of Commerce Swedish Arbitration Institute of the Stockholm CC World Arbitration Institute (Londýn) EU zelená kniha, bílá kniha, smlouvy, směrnice, nařízení, rozhodnutí, doporučení

ekonomické: - ekonomický růst (HDP/ob.) - výše disponibilních příjmů a kupní síla a její struktura - výše a vývoj úrokových mír - měna, směnný kurz a jeho vývoj - inflace (i ve struktuře) - nezaměstnanost (ve struktuře – geografické, demografické, profesní…) - struktura a směr výdajů (podniky i domácnosti) - výše a struktura (+ vývoj) investičních výdajů podniků a vlády - struktura ekonomiky - průměrná mzda a hodinové náklady na prac. sílu (dle odvětví) - délka pracovní doby, dovolené…. - síla a vliv odborů sociálně-demografické: - přírůstek obyvatel - věková struktura - migrace (i ve struktuře) - etnické menšiny - gender rozdíly - zaměstnanost žen - typ domácností - práva starých a handicapovaných lidí….. - zdravotní a sociální zabezpečení - ochrana zdraví a bezpečnosti při práci - jazyk, vzdělání…..

technologické: - technologická vyspělost - inovační vyspělost - podpora vědy, výzkumu a vývoje - informační gramotnost - podpora informační gramotnosti - připojení na internet - e-komerce a e-business - regulace nových technologií - infrastruktura přírodní (fyzické) - zdroje surovin, energie - závislost na surovinách, energiích - klima - geografický povrch + kulturní faktory

HELPS FREDICT analýza G. Clarke faktoryDůležitost 1-10 Pravděpodobnost 1-10 Vliv celkem historické ekonomické jazykové politické sociální finanční pravidla mez. obchodu environmentální demografické infrastrukturální kulturní technologické

analýza 5 konk. sil (M. Porter) mezoprostředí Síly: rivalita mezi existujícími podniky v odvětví vyjednávací síla dodavatelů hrozba vstupu nových konkurentů hrozba substitutů vyjednávací síla zákazníků

GE matice (General Electric) Konkurenční postavení, pozice (produkt, produktová řada, segment, SBU, divize Silná střední slabá Atraktivita/příležitost trhu Nízká střední vysoká

Atraktivita trhu Tržní faktory (velikost, velikost segmentů, roční růst, diverzita trhu, sezónnost, vyjednávací síla dodavatelů, citlivost na ceny, externí faktory…) Konkurenční faktory (typy konkurence, stupeň koncentrace, změny, vstupy a výstupy, stupeň a typy integrace…) Finanční a ekonomické faktory (ekonomie množství a zkušeností, bariéry vstupu a výstupu, využití kapacity, marže…) Technologické faktory (zralost a zranitelnost/nestálost, diferenciace, patenty a copyrighty, požadavky na procesy a technologie…) Socio-politické (postoje, trendy, legislativní omezení, nátlakové skupiny, lidské faktory Konkurenční postavení Tržní podíl, roční růst trhu, vliv na trhu, tržní zaostávání nebo vedení, vyjednávací síla zákazníků a dodavatelů, marketingové schopnosti, srovnatelnost v produktech, síla finanční, produkční, ve službách, managementu, stupeň integrace, citlivost na nové technologie, výše marže,, využití kapacit, zkušenosti, Bariéry vstupu/výstupu, hloubka znalostí, technologie, flexibilita, schopnosti, vztahy…

SPACE analýza ( strategic position and action evaluation) Dimenze podniku Finanční síla ROI, likvidita, kapitál požadovaný a k dispozici, cash flow, riziko… Konkurenční výhody Tržní podíl, kvalita, ŽCV, loajalita zákazníků, technologické know-how, vertikální integrace Dimenze odvětví Stabilita prostředí Technologické změny, míra inflace, proměnlivost poptávky, bariéry vstupu, talk konkurence….. Síly odvětví Potenciál růstu, ziskovosti, kapitálová intenzita, produktivita, technologické know-how, využití zdrojů….

Analýza mikroprostředí (Hooley) - teorie založena na zdrojích (Resource-based theory) – Analýza zdrojů (pro SW ze SWOT analýzy) + procesy, informace a znalostí atd. – konkurenční výhoda zdroje aktiva schopnosti/kompetence hmotné nehmotné individuálnískupinovékorporátní fyzické finanční provozní lidské marketingové právní systémové jiné xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx strategické funkční operační xxxxxx xxxxxx xxxxxx

marketingové aktiva - zákaznická aktiva -vztahy se zákazníky -image podniku -značka -krajina původu -pozice podniku -přidaná hodnota dodavatelský řetězec -distribuční síť -dodavatelská síť -kontrola distribuce -specifičnost distribuce -rychlost a spolehlivost dodávek interní podpůrná aktiva -nákladové výhody -IS a MKT inteligence -techn. dovednosti -výrobní know-how -patenty, ochr. známky… -podniková kultura… alianční aktiva -přístup na trh -sdílení technologie -exkluzivita („monopol“

MKT strategické schopnosti -tržní citlivost -schopnost cílení a positioningu MKT funkční schopnosti -CRM a KAM -produkční management –VC -inovační management MKT operační schopnosti implementační schopnosti

Metody analýzy rizika BERI (Business Environment Risk Index) - SLEPT analýza a analýza makro i mikroprostředí: teritoriální r. komerční r. tržní r. přepravní r. kurzová r.

Zdroje informací: Další?