MARKETING 5 PROPAGACE. Význam propagace Důležitý nástroj marketingu Zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě strany Pro výrobce – nejméně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_17.
Advertisements

Projektové řízení Modul č.1.
Tvorba cen v maloobchodě
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Úvod do marketingu.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Výrobek a jeho životní cyklus
Komunikace a stimulování prodeje
Cenová strategie Eduard Andráši.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
PROPAGAČNÍ NÁSTROJE.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Propagace Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Marketing finančních služeb 2.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Teorie propagace 5 základních forem propagace
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Prezentation Development life cycle (DADI). 2 Description - popis prostředí a záměrů –popis firemního prostředí –definice cílů a předpokládaných přínosů.
MARKETINGOVÝ MIX.
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Marketing v pojišťovnictví března 2007 E : :00 hod.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Nejdostupnější – INZERÁT V DENNÍM TISKU VÝHODY:* poměrně rychlý a finančně nenáročný * směřuje k velkému okruhu adresátů NEVÝHODY:* oslovuje se široká.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Ekonomika malých a středních podniků
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Psychologické působení propagace
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

MARKETING 5 PROPAGACE

Význam propagace Důležitý nástroj marketingu Zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě strany Pro výrobce – nejméně nákladný přístup k trhu značného rozsahu Pro spotřebitele – zprávy, které napomáhají ke snazší orientaci na trhu

Nástroje propagace Reklama Podpora prodeje Publicita Osobní prodej

Reklama Nástrojem komunikace se širokou veřejností Dodává propagovanému produktu charakter legitimnosti a společenské přijatelnosti Spotřebitel může přijímat a porovnávat sdělení různých konkurentů Rozsah reklamy – důkaz finančního postavení firmy Např. televizní reklama – nesmírně drahá. V přepočtu na jednoho kontaktovaného diváka je levným nástrojem.

Reklama Expresivní forma vyjadřování – předpoklady pro kvalitní vyzdvižení daného produktu Nepřiměřená expresivnost – odvedení pozornosti od propagovaného produktu Může motivovat k dlouhodobému pozitivnímu vztahu k produktu Nevyvolává takový tlak jako např. osobní prodej, vede se spotřebitelem pouze monolog

Podpora prodeje Forma krátkodobých obchodních podnětů Různé formy cenového zvýhodnění Úspěšně přitahuje pozornost spotřebitele Je motivem k rychlému nákupu Pro zákazníka představuje ústupek ze strany prodejce a je zdrojem spotřebitelovy výhody

Publicita Nepřímá stimulace poptávky po produktu Organizuje nezávislá instituce umístěním komerčně významné zprávy nebo pochvaly Není placena propagátorem produktu Sdělení má charakter zajímavosti a nikoli obchodně orientované komunikace

Osobní prodej Ústní konverzace obchodního agenta se zákazníkem Zkušený obchodník dokáže zákazníka získat Na zákazníka je vyvíjen velký tlak

Komunikační proces ZDROJSDĚLENÍPROSTŘEDEKPŘÍJEMCE ZPĚTNÁ VAZBA

Zdroj komunikace Strana vysílající sdělení druhé straně Přijatelnost zdroje – dána důvěryhodností a odbornou způsobilostí zdroje Přijatelnost zdroje podporuje úsudek spotřebitele o pravdivosti informace Atraktivnost zdroje

Důležitým předpokladem pozitivní obchodní odezvy Proto mluvčími často slavné osobnosti Z psycholog.hlediska – snaha spotřebitele podobat se atraktivnímu zdroji Účinnost tím vyšší čím je vztah zdroje k propagovanému produktu bližší

Sdělení Je jádrem propagační činnosti Má upoutat pozornost, udržet zájem, způsobit vznik potřeby, která může být uspokojena jen zakoupením a užíváním produktu

Obsah sdělení Pečlivě sestaven včetně určeného cílového trhu Taktika uplatňující racionální hlediska a taktika emocionálního působení Eventuálně jejich kombinace

Racionální pohnutky Předat argumenty takovou formou, aby spotřebitel s uplatněním vlastních rozumových schopností dospěl k závěru, že produkt potřebuje nebo chce Při propagaci složitějšího zboží Zdůrazňování kvality, hodnoty, hospodárnosti atd… produktu

Emocionální pohnutky Snaha o určité citové rozpoložení zákazníka – lépe upoutána jeho pozornost Pozitivní vjemy – hudba, děti, zvířata, nahé tělo, podmanivá příroda… Někdy záměrně navozují nepříjemné vjemy – bolest hlavy, skvrny na nádobí, zápach.. Humor, radost, láska, strach…

Humor Pomáhá upoutat a udržet pozornost Spotřebitel produkt předem nezavrhne Může zvýšit oblibu propagátora a tím posílit přesvědčivost racionální části reklamy Nemusí být univerzálně srozumitelný Často odvádí pozornost od produktu

Strach Uplatňován ve dvou variantách: Hrozba negativních důsledků, jež pramení ze skutečnosti, že člověk neprovozuje určitou činnost (pojištění) Důsledky pokračování v určité odsuzované činnosti (kouření) Přesvědčivost sdělení vzrůstá s mírou strachu do určitého bodu, po překročení určité hranice opět klesá

Struktura sdělení Předložení závěru Povaha uplatněné argumentace Sled argumentů

Předložení závěru Předložení hotových závěrů je vhodné u složitých výrobků Jinde lépe nechat úsudek na spotřebiteli

Povaha uplatněné argumentace Popis příznivých vlastností produktu – jednostranná argumentace Zaujmout stanovisko i k některým nedostatkům výrobku – zvyšuje důvěryhodnost

Sled argumentů Z hlediska psychologie - lépe si pamatujeme myšlenky předložené na začátku a na konci sdělení Emocionální hlediska – začátek sdělení Racionální hlediska – závěr sdělení Nejsilnější argument – úplný konec sdělení

Výběr komunikačních cest Přímá komunikace: slovní obsah, neverbální komunikace. Možnost upřesňovat formulace, reagovat na námitky.Existence zpětné vazby. Nelze uplatnit vůči rozsáhlému trhu. Nepřímá komunikace: hromadné sdělovací prostředky. Rychlá, levná. Málo efektivní.Zpětná vazba komplikovaná.

Záměr propagační činnosti Podněty mají stupňovat ochotu zakoupit propagovaný produkt Koncepce propagace má odpovídat míře připravenosti typického spotřebitele ke koupi: Povědomí Znalost Obliba Upřednostnění Přesvědčování Koupě

Stanovení rozpočtu na propagaci Metoda „podle možností“ organizace – propagace není chápána jako investice Metoda podílu tržeb – vychází z dostupných prostředků, a nikoli z analýzy příležitostí na trhu Metoda následování konkurence – není důvod se domnívat, že konkurence ví lépe, kolik je účelné vynaložit na propagaci Metoda stanovení rozpočtu podle požadovaných cílů

Stanovení cíle Jaká část trhu má být reklamě vystavena? Kolikrát musí spotřebitel shlédnout reklamu, aby bylo dosaženo potřeby produkt vyzkoušet? Stanovení nákladů

Rozvržení rozpočtu mezi jednotlivé nástroje propagace Optimalizace skladby nástrojů propagace je dosahováno převážně empirickou cestou Vliv má: Povaha produktu (spotřební zboží, výrobní prostředky) Životní cyklus produktu

Hodnocení výsledků propagace Od chvíle, kdy kampaň začne, je nezbytné měřit její účinnost Průzkumy – kdo sdělení zaregistroval, jak sdělení působilo, které části sdělení si vybavují, jak se změnil vztah k produktu Tržby Kolik procent zákazníků produkt koupilo