Online trh pohledem Sdružení pro internetovou reklamu Ján Simkanič, předseda Výkonné rady SPIR IAC 27.4.2010 Slovanský dům, Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Studie: Data retention v ČR v praxi Petr Kučera Iuridicum Remedium, o. s.
Advertisements

Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Jsou televize dalším ohroženým druhem?
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
1 Tisková konference ČLFA, 7. února 2013 Financování spotřebitelů v roce 2012 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
Internet a televize - rivalové nebo partneři? Klubový večer SPIR , klub Avion.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Spotřebitelský poradní výbor a spotřebitelské organizace
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
1 FINANCOVÁNÍ KAMPANĚ tisková konference, 23. března 2010.
Bibliotheca academica – CPVŠK 2008, 4.– , Plzeň Činnost v období listopad 2007 – říjen 2008 Iva Prochásková
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
AKVŠ – profesionalita – spolupráce Marta Machytková předsedkyně VV.
TOP CZ digitální trendy – 2014 Tomáš Veselý. Digitální inovace Co je zajímavé z pohledu inzerenta?
HESLO Fórum „HLEDÁNÍ INVESTIČNÍCH PŘÍLEŽITOSTÍ V EVROPĚ A ASII A MOŽNOSTI JEJICH FINANCOVÁNÍ“ Zuzana Synková CENTRUM INFORMAČNÍCH SLUŽEB 1.
Kategorizace internetu aneb členění online médií AliaWeb, spol. s r.o. – Kurzy.cz, 2006 Klubový večer SPIRu
Hospodářská politika státu
Internetový obchod v ČR 2005 / 2006 Konference SAEC, , Bratislava Josef Suchánek APEK - Asociace pro elektronickou komerci.
Celostátní síť pro venkov
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
Chceme mít také v ČR snadný přístup k vysokoškolským kvalifikačním pracím? (a co je pro to třeba udělat) Asociace knihoven vysokých škol ČR výroční konference.
Start projektu AdMonitoring - monitoring internetové reklamy hotel Majestic Plaza.
PPP – aktuální vývoj v ČR 28. září 2005 Julie Leitgebová, PPP Centrum.
Měření mobilních služeb Mobilní metokomise Mobile Internet Forum 2010.
Role škol v kariérovém poradenství z pohledu programu Euroguidance
Asociace výzkumných organizací Asociace výzkumných organizací – činnost a poskytované služby Ing. Václav Neumajer výkonný předseda Asociace výzkumných.
Jiří Štěpán, duben 2010 Vlastnosti úspěšných webových prezentací.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Plynárenství v evropském kontextu Situace na trhu s plynem ČR Možnosti odběratelů při výběru dodavatele Ing. Vladimír Štěpán, ENA s.r.o. 8. březen 2007.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Výzkum a vývoj, studijní prameny a spolupráce s praxí Ing. Milan Kocáb, MBA Ing. Tomáš Cajthaml.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Rámec financování výzkumu a vývoje v České republice a OP VaVpI (k 28. červnu 2007) Dr. Marek Blažka Sekretář Rady pro výzkum a vývoj.
Internet versus tisk Klubový večer SPIR Klub Avion.
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
Ing.K.Šimeček Stav otvírání trhu s energií v ČR z pohledu SVSE Září 2002.
Sněm RVŠ - bod 4.1 RVŠ Sněm RVŠ - bod 4.2 Základní informace: Bilanční a hodnotící zpráva RVŠ za funkční období
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
EurActiv.cz Informační portál o dění v Evropě. PREZENTACE INFORMAČNÍHO PORTÁLU EURACTIV.CZ Obsah Co je EurActiv.cz? Info o EurActiv.com Obsahová struktura.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Digitální Česko – veřejná konzultace Ing. Jan Duben ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Vysoká škola Karlovy Vary, o.p.s. Výzkum, vývoj a inovace na VŠ v ČR Pavel Švejda INOVACE 2009, Týden výzkumu, vývoje a inovací v ČR, 1. –
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Projekt „Vzdělaný zastupitel“ Podpora volených představitelů měst a obcí Jaromír Jech výkonný místopředseda Svazu XIII. celostátní finanční konference.
Asociace pro mezinárodní otázky Association for International Affairs.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Hodnocení výsledků ukončených programů VaVaI Ing. Blanka Černá, CSc., Národní agentura pro zemědělský výzkum Ing. Jan Budský Oddělení výzkumu Odbor výzkumu,
Co děláme, když nejsme na internetu 27. dubna 2010 Internet Advertising Conference.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
1 Tisková konference ČLFA, 11. února 2016 Komentář k výsledkům za r Spotřebitelské úvěry (údaje za členské společnosti ČLFA)  objem nově poskytnutých.
EKONOMICKÁ, FINANČNÍ, PRÁVNÍ A INSOLVENČNÍ ANDRAGOGIKA URČENÁ LEKTORŮM, PORADCŮM A DALŠÍM ÚČASTNÍKŮM VZDĚLÁVÁNÍ – CZ. 1.07/3.2.11/ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:
Příležitosti a rizika profesní komory pro sociální pracovníky v sociálních službách Presentace pro seminář Výboru pro sociální politiku PČR Daniela.
1 Tisková konference ČLFA, 13. února 2014 Financování spotřebitelů v roce 2013 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
Prezentace Mikroregionu Plumlovsko 14.pracovní setkání zástupců mikroregionů Olomouckého kraje Plumlov
Televize v konzumaci médií suverénně vede
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
Obhajoba bakalářské práce
Jak si stojí měření českého internetu v mezinárodním srování?
Tomáš Búřil, předseda Výkonné rady SPIR
Role sektorových rad jako reprezentantů zaměstnavatelů v procesech NSK
I. Dvořák Zahajovací setkání
Výbor pro audit ing. Bohuslav Poduška, CIA, CRMA
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Sociální práce TEĎ a TADY II
PODPORA SOCIÁLNĚ-PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ NA KRAJSKÉM ÚŘADĚ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE II Metodické setkání na téma „Standardy kvality sociálně-právní ochrany na.
Zpráva o české reklamě 2017 Tisková konference
Problematika registrace OPM a předávání dat na CDS OTE
Transkript prezentace:

Online trh pohledem Sdružení pro internetovou reklamu Ján Simkanič, předseda Výkonné rady SPIR IAC Slovanský dům, Praha

 cca 60 subjektů  neustálé rozšiřování členské základny  tlak na strukturální změny a novou situaci trhu  přejmenování na „interaktivní“ Role SPIR

 Audit trhu: jednotná měna návštěvnosti a inzertní odhady  Standardizace trhu: aktualizace standardů reklamních formátů, vývoj metodik nových projektů  Reprezentace trhu: např. AVMS zákon  Podpora rozvoje internetu: školení v rámci projektů, konference, klubové večery  Spolupráce s asociacemi a zahraničím Role SPIR

Výhled  Data podle ověřené metodiky kontrolovaná nezávislým subjektem  Stejná pravidla pro všechny  NetMonitor (480 médií, výběrové řízení pro další období)  AdMonitoring (180 médií, nejvýznamnější provozovatelé)  Strukturální výzkum (opora NM pro socio-demo, 850 domácností)  Inzertní odhady (celkový výkon trhu, nová metodika pro PPC) Audit trhu

Výhled prázdniny ročně +10% Zdroj: NetMonitor, 01/ /2010 Vývoj návštěvnosti médií v ČR

Výhled Zdroj: NetMonitor 02/2010, ČSÚ 12/2008 Internetová vs. reálná populace ČR

Výhled Internetová populace – muži vs. ženy Zdroj: NetMonitor 02/2010

Výhled +26% Zdroj: AdMonitoring, 01/ /2010 Vývoj inzertních výkonů display reklamy +40% +12% +10% +45%

Výhled Vývoj meziročních změn celkových výdajů do internetové reklamy Zdroj: AdMonitoring, 01/ /2010

Výhled Zdroj: SPIR, Factum Invenio, TNS Media Intelligence a.s., leden 2010 Celkový výkon internetové reklamy

Výhled Zdroj: SPIR, Factum Invenio, leden 2010 Podíl forem internetové inzerce v mld. Kč

Výhled  Aktualizace standardů reklamních formátů  Vývoj nových metodik měření: streamované video vyvinuta metodika, otestován pilotní režim měření, validace dat médii, první publikace dat za duben mobilní obsah spolupráce s 3 operátory, vyvinuta metodika měření, startuje pilot měření) Standardizace trhu

Výhled První data streamovaného videa Zdroj: gemiusStream 2/2010 Denní návštěvnost (RU) streamovaného obsahu za celá média

Výhled  Edukace členů v rámci členského servisu (klubové večery, konference, analýzy, prezentace dat, školení, reporty)  Spolupráce s Linkou bezpečí, Safer internet  Spolupráce s organizacemi: AIM: příprava akcí, koordinace projektů IAB Europe: jednáme o členství, vyjednávání zákonů, reporty ATO: při měření videostreamingu, vývoj televizních jednotek měření Podpora rozvoje internetu

Výhled  rostoucí část aktivit  AVMS zákon  regulace internetových diskusí  zpoplatňování obsahu  jednání s dalšími oborovými asociacemi Reprezentace trhu

Výhled  Spolupráce na přípravě návrhu AVMS zákona s předkladatelem  Připomínkové řízení a aktivní účast během schvalování  Zřízení samoregulační komise v rámci SPIR (výklad AVMS zákona, postup při řízení, etický kodex samoregulace)  Nastavujeme spolupráci s RRTV – regulátor daný ze zákona  Spolupráce s IAB Europe v rámci tvorby a vývoje zákonů EU  Důvody regulace – ochrana dětí a mladistvých před nevhodným obsahem, spotřebitele před nevhodnou reklamou AVMS zákon

Výhled  Streamovaný obsah komerčního média s jasnou strukturou vysílání, podnikající či vysílající na území ČR  Registrace u regulátora RRTV  V případě podnětu zahajuje RRTV řízení s provozovatelem  Vstupuje do hry samoregulátor - SPIR (obsah i obchodní sdělení)  Možnost udělení pokuty v max. výši 1-2 mil. Kč  Největší problém ovšem spočívá u subjektů mimo SPIR, pohybujících se v šedé nebo černé zóně AVMS zákon

Výhled  Přehled o výkladu právní normy AVMS zákona  Důsledná kontrola obsahu  V případě zahájení řízení s RRTV okamžitě informovat SPIR  Samoregulační řízení ve spolupráci s médiem  Přesná podoba procesů bude dodefinována praxí AVMS zákon – důsledky pro média

Výhled  další pokles cen broadbandu a paušálů za mobilní data  nové technologické možnosti umožňují nové typy obsahu a funkčnosti  chytré telefony a local search (augmented reality apod.)  iPad a různé typy audiovizuálního obsahu Aktuální trendy internetového prostředí - technologie -

Výhled  rozvíjející se diskuse o míře moderování diskusí  tlaky na větší kontrolu uživatelského obsahu  tendence k rozšiřování odpovědnosti provozovatele za diskusní příspěvky a jejich obsah  zpřísňování pravidel diskusí u obecného zpravodajství  soudní spory s nejasnými důsledky Aktuální trendy internetového prostředí - diskuse -

Výhled  diskuse o placeném obsahu: dva rozdílné pohledy na budoucnost  boom sociálních sítí (Facebook vs. Google), inzertní využitelnost je ve zpoždění za návštěvností, snadnější uplatnění PR aktivit  rozvoj různých typů a kombinací obchodních modelů při nákupu inzerce (komplikace při vykazování v AdMonitoringu)  stále pokročilejší metody měření, vyhodnocování a analýz chování uživatelů na webu Aktuální trendy internetového prostředí - obsah a obchod -

Výhled Kontakt: Ján Simkanič Internet Info s. r. o. Děkuji za pozornost.