Základy programování (IZP) Sedmé laboratorní cvičení Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií v Brně Božetěchova 2, 612 66 Brno.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Standardní knihovní funkce pro práci s textovými řetězci
Advertisements

Příklady v jazyku C – část 6
Realloc a qsort examples BI-PA1 Programování a algoritmizace 1 Katedra teoretické informatiky © Miroslav Balík Fakulta informačních technologií České vysoké.
Ukazatele, řetězce Přednáška č. 3. Ukazatele  Ukazatel (pointer) – typ o velikosti 4 bajty (v 32bit. systémech) pro uložení adresy objektu na který ukazuje.
Soubory BI-PA1 Programování a algoritmizace 1, ZS Katedra teoretické informatiky © Miroslav Balík Fakulta informačních technologií České vysoké.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
C – cyklus do-while Mgr. Lenka Švancarová.
Informace k přijímacímu řízení obor Matematická studia.
Číslo projektu CZ.1.07/ / Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Matematické vzdělávání Předmět Matematika Tematický.
Programovací jazyky OB21-OP-EL-KON-DOL-M Orbis pictus 21. století.
Tým 32, varianta b/4/I.  Jakub Kadlubiec  Roman Pijáček  Petr Pliska  Jan Štourač  Václav Tunka (vedoucí)
ZÁŽITKOVÉ A EDUKAČNÍ PROGRAMY PRO ŠKOLY www. galeriezlin.cz.
CLIL shower Tento projekt je spolufinancov á n z Evropsk é ho soci á ln í ho fondu a st á tn í ho rozpočtu Česk é republiky.
Řetězce v jazyce C ● řetězec je posloupnost znaků ● řetězcové konstanty se v C vkládají mezi uvozovky, např. "Ahoj Hugo!" ● v paměti je řetězec uložen.
Středověká Praha Výukový program Štainerová Radka Vychovatelství 2. ročník.
Дац.В.А.Міхедзька Геапалітычнае становішча Беларусі ў я гг. XX ст. Заходняя Беларусь у складзе польскай дзяржавы 1.Рыжская мірная дамова 1921 г.
Vyplnění a finalizace žádosti zjednodušeného projektu v IS KP14+ (Informační systém konečného příjemce) Výzva OPVVV 02_16_ , Kralice na Hané.
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 6: Proměnné, jejich typy a práce s nimi Bc. Radek Libovický.
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
VY_32_INOVACE_EV_8A_12M Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Využívání informačních a komunikačních technologií, etická.
Úvod do programování 7. hodina
Komplexní systém hodnocení
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Biologie - pokyny ke zkoušce
Schodiště – návrh dvouramenného schodiště v bytovém domě
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
VYPRAVOVÁNÍ v umělecké oblasti
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Mezinárodní hotelnictví
Člověk a jeho svět Vlastivěda
Programování v jazyce C++
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/
Struktury.
LEŽET Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Selekční jazyky (2) Úvod do problematiky Josef Schwarz
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: Základní škola Netvořice Autor:. Mgr
PB071 – Programování v jazyce C
Název prezentace (DUMu):
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Řetězce (24) Funkce strchr: deklarována v: string.h
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Univerzita Karlova v Praze Možnosti FREEMOVERS 13. října 2015
Národní Technická Knihovna
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Využití softwaru při tréninku a hodnocení sportovních aktivit
Programování (14PRG) 1. cvičení.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Počítačová cvičení z předmětu Datové sklady
Řetězce (1) Řetězec (string) je posloupnost znaků (hod-not typu char)
Prodeji produktu nebo služby
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_12B Škola:
Matematika + opakování a upevňování učiva
EU – „Učíme se ze života pro život“
„LÁSKA/SMRT TRAKTOR/SRP“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
PB071 – Principy nízkoúrovňového programování
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
Řetězce (1) Řetězec (string) je posloupnost znaků (hod-not typu char)
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Informační modelování staveb (BIM)
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Transkript prezentace:

Základy programování (IZP) Sedmé laboratorní cvičení Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií v Brně Božetěchova 2, Brno Vojtěch Nikl 2015/2016

Funkce pro práci s řetězci – string.h Délka řetězce Vyhledání znaku c v řetězci s, vrací ukazatel na vyhledaný znak, jinak NULL Kopie řetězce src do řetězce dst, vrací ukazatel na dst Spojení řetězců dst a src, výsledek v dst Porovnání řetězců s1 a s2 IZP cvičení 72 char* strchr(char* s, int c); char* strcpy(char* dst, char* src); char* strcat(char* dst, char* src); int strcmp(char* s1, char* s2); int strlen(char* s);

Funkce pro práci s řetězci – string.h Ukázka implementací (každý překladač to řeší po svém) IZP cvičení 73

Příklad 1 (výsledek 66.6…) IZP cvičení 74 double x = 4.2; double eps = 0.1; double vysledek = 1.0; double aktualniClen = 1.0; int faktorial = 1; double predchoziClen; do { predchoziClen = aktualniClen; aktualniClen = aktualniClen*x/faktorial++; vysledek += aktualniClen; } while (fabs(predchoziClen-aktualniClen) > eps); return vysledek;

Příklad 2 (výsledek 0.54…) IZP cvičení 75 double x = 0.5; double pocetIteraci = 5; double n[] = {1, 1, 2, 17, 62, 1382, 21844, }; double d[] = {1, 3, 15, 315, 2835, , , }; double vysledek = 0.0; double xx = x*x; double powerx = x; for (int i = 0; i < pocetIteraci; ++i) { vysledek += powerx * n[i] / d[i]; powerx *= xx; } return vysledek;

Příklad 3: Zřetězené zlomky IZP cvičení 76

Příklad 4 IZP cvičení 77

Úkol (2b) double mysinh(double x, double eps) { //zde bude vase implementace, pro kontrolu využijte Windows kalkulačku //sinh(0.5) = 0.52, sinh(1.3)= 1.69 } int main(void) { double x = …, eps = …; printf("sinh(%.6f) = %.6f", x, mysinh(x,eps)); return 0; } IZP cvičení 78