Osoba hluchá je nevzdělavatelná. Aristoteles, 400p.n.l.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vytvořila:Monika Hradilová. NA ÚVOD… NA ÚVOD… Přátelství a internet…Tohle téma je hodně otevřené. Na celém světě existují milióny sociálních stránek.
Advertisements

5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
TVORBA PROPAGAČNÍCH PROSTŘEDKŮ pro začátečníky napodruhé lektor: Mgr. A. Peříková.
Dítě jako majetek v rozvodovém řízení. Co dítě prožívá? Proč rozvod rodičů dítě tak bolí? Protože bylo zvyklé na jistotu, která najednou není. Čas rozvodu.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_12_INOVACE_4_ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST_SILÁK BIVOJ Název: SILÁK BIVOJ.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
SLOVNÍKY ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2_43 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Prof. JUDr. Vladimír Týč, CSc. Právo jako společenský jev: PRÁVO 1.vnitrostátní, 2.mezinárodní a 3.evropské (EU) Masarykova univerzita Brno 2016.
Základy Auditory-Verbal Therapy. Foundations of Auditory-Verbal Therapy and Practice Waren Estabrooks Toronto, Ontario, Canada.
VI. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Házená Házená je kolektivní míčový sport, ve kterém proti sobě.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Úraz není náhoda - úrazy dětí
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Seminář o stavebním spoření
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Vytvořil: Robert Döring
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název vzdělávacího materiálu
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
Autor : Mgr. Ludmila Jakubcová Jazyk : Čeština
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Komunikační formy sluchově postižených
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
8.1 Aritmetické vektory.
Znakový jazyk Znakovaná čeština
ÚZEMNÍ DIFERENCIACE ČEŠTINY
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Styl prostěsdělovací Jde o oblast běžné každodenní komunikace v rodině, na pracovišti, mezi přáteli. Produktor navazuje kontakt s příjemcem,podává mu informace.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Alkohol
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Informační a komunikační technologie
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Anotace Žák se seznámí s problematikou národa, národnostních menšin a vztahu majority a minorit Autor Mgr. Petr Stonawski Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
Střední hodnoty Udávají střed celé skupiny údajů, kolem kterého všechny hodnoty kolísají (analogie těžiště). Aritmetický průměr - vznikne součtem hodnot.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Základy účetnictví změny rozvahových položek
STÁTNÍ SYMBOLY 1) 2) 3).
Česká padelová tour 2018 seriál oficiálních soutěžních turnajů vrcholící Mistrovstvím České republiky v padelu vyhlašuje:
Digitální gramotnost Informatické myšlení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Věcné učení První pomoc
TŘÍDNÍ SCHŮZKY PROBĚHLÉ AKCE AKCE PŘED NÁMI EXKURZE VÍDEŇ
Diferencované stravování
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Návykové látky Alkohol
Lineární funkce a její vlastnosti
ROZVAHA (Bilance) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
VY_32_Inovace_4.2.3 Cesta do školy
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Osoba hluchá je nevzdělavatelná. Aristoteles, 400p.n.l.

Ze světa : Mnich Bed Venerabilim ( ) – první zmínka Mnich Bonaventura ( ) - prstová abeceda Abeceda nebyla určena pro neslyšící,ale pro dorozumívání se mezi mnichy – zavázání trvalému mlčení Pedro de León ( ) – první učitel znakového jazyka pro neslyšící

Z domova: Škola v Praze na Smíchově (od r.1786 do dnes) Jedno z nejstarších školských zařízení ve světě pro neslyšící Zákon o znakovém jazyce: přijat roku 1998, zaručuje neslyšícím právo na používání znakové řeči, vzdělávání s využitím znakové řeči a výuku znakové řeči. Neslyšící v každé zemi mají svůj vlastní jazyk. Přesto se dorozumí,protože gramatické rysy jsou podobné.

Reliéf ve znakovém jazyce "Život je krásný, buďte šťastni a mějte se rádi!" od sochařky Zuzany Čížkové na zdi školy pro sluchově postižené v Holečkově ulici v Praze - Smíchově.

Znakový jazyk - je přirozený a plnohodnotný komunikační systém tvořený specifickými vizuálně- pohybovými prostředky, tj. tvary rukou, jejich postavením a pohyby, mimikou, pozicemi hlavy a horní části trupu. Znakové jazyky vznikaly spontánně v komunitách neslyšících, kde se dále vyvíjejí.

 Znakový jazyk - často mylně označuje jako znaková řeč. "řeč celého těla„  jiné pořadí znaků ve větě  dají výborně popsat věci nebo postupy práce  všechno se v ní říká naplno a bez obalu  při znakování je vždy jedna ruka "hlavní" a ta druhá "pomocná„  liší se podle oblastí. Když se setkají uživatelé dvou různých  znakových jazyků, je komunikace značně jednodušší, než když se  setkají dva lidé hovořící různými mluvenými jazyky.  Znakové jazyky jsou izolovány geografickými a kulturními hranicemi

Znaková řeč - označuje jak český znakový jazyk tak i znakovanou češtinu Znaková čeština - celou větu si řeknete nahlas česky a každé slovo nahradíte znakem -Tomu však neslyšící mnohdy nerozumí. Ikonické znaky - na první pohled poznáte, co znamenají ("řídit", "mávat", "létat", "já", "ty", "nahoře", "dole") u jiných to nepoznáte ("kdo", "co", "ano")

(dříve též "Mezinárodní znakový jazyk") vznikl přirozeným vývojem z mezinárodního souboru znaků Gestuno - využití- při Deaflympiádě Světové federace neslyšících Pidžin - plnohodnotný znakový jazyk Gestuno - žádná gramatická pravidla - z Gestuna a z gramatiky znakových jazyků se vytvořil pidžin Mnoho neslyšících však mezinárodní znakový systém neovládá

Je to jakýsi výsledný tvar celé ruky - nejčastěji se používá asi 20 pozic Základní pozice

1. Pro 1 ruku

2. Pro 2 ruce

Výhody: Znakovou "řečí" se člověk dorozumí, pokud neslyší Znakový jazyk propojuje pravou a levou mozkovou hemisféru (zabránění koktavosti) Díky používání znaků si zejména děti uvědomují souvislosti mezi věcmi, lidmi a jejich vlastnostmi

Nevýhody: Různé země mají vlastní národní znakový jazyk Některé znaky jsou až příliš podobné a může dojít k nedorozumění Pokud znaky neopakujeme, zapomeneme Všichni znakovému jazyku nerozumí

znakovy-jazyk mmons/4/43/Hole%C4%8Dkova%2C_n% C3%A1pis_ve_znakov%C3%A9_%C5%99e %C4%8Di.jpg