CENTRUM INTEGROVANÉ PODPORY DR. JEDLIČKY č. projektu CZ.1.07/1.2.00/08.0116.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Pololetní zhodnocení průběhu projektu Chci zůstat ve škole, reg. č. CZ.1.07/1.2.33/ za období září 2013 – leden 2014.
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny systém minitendrů pro školy Praha.
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Diagnostika SPU.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Klíčení Rosteme s dětmi Pionýrský program neformálního vzdělávání se zaměřením na děti se specifickými vzdělávacími potřebami.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Péče o osoby s afázií.
Mgr. Vendula Baboučková. A – akce R – rehabilitace P – pomoc I – integrace D – dobrovolnost A – agapé (-láska pečující), křesťanská láska, sounáležitost,
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
Logopedická třída MOTÝLCI
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
Název projektu Tvorba a realizace kurzů v rámci celoživotního vzdělávání rozšiřujících kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky Tento projekt je spolufinancován.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Individuální vzdělávací plán
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky PdF MU Prešov,
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Občanské sdružení rodičů a přátel dětí s handicapem ORION Adresa: Centrum ORION Panská 1493 Rychnov nad Kněžnou Telefon:
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Grantový projekt INKLUSIVNÍ ŠKOLA Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa: Počáteční vzdělávání Oblast podpory: Rovné příležitosti.
KLÍČOVÁ AKTIVITA Č. 6 – RANÁ PÉČE Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.2.00/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím OP LZZ.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Název projektu: „Výstavba pavilonu E v MŠ Pod Hájem„ Registrační číslo projektu: CZ.1.15/3.2.00/ SEZNAMTE SE S PROJEKTEM „Výstavba pavilonu E v.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
Vítejte v našem Speciálně pedagogickém centru..
ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG. Náplň práce nabízí možnost učitelům, žákům i jejich rodičům konzultovat některé problémy, které souvisí se speciálními vzdělávacími.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
9. Tvorba individuálního plánu
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Seminář ke speciální pedagogice 1
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Pedie Co mají společné?.
Péče o osoby s afázií.
Edukace rodičů dětí s autismem a postdiagnostická péče v ČR
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

CENTRUM INTEGROVANÉ PODPORY DR. JEDLIČKY č. projektu CZ.1.07/1.2.00/

Příjemce : Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené příspěvková organizace Lužická 920/7 Liberec

Zahájení projektu : Ukončení projektu : Celková výše finanční podpory : ,20 Kč

Cíl projektu Založení komplexního poradenského centra pro děti a žáky se zdravotním znevýhodněním, s tělesným a kombinovaným postižením při Základní škole a Mateřské škole pro tělesně postižené v Liberci Působnost: Liberecko, Frýdlantsko, Jablonecko, Mladoboleslavsko

Cílová skupina -předškolní děti od 5-ti let věku -žáci ve věku od 6 – 16-ti let se speciálními vzdělávacími potřebami plynoucích z jejich zdravotního znevýhodnění

1.KA - Reedukace SPU Aktivitu vede speciální pedagog s dvanáctiletou praxí v PPP se zaměřením na diagnostiku a reedukaci SPU Realizace reedukace SPU – dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie : -diagnostika SPU -náprava SPU s využitím standardních postupů

Výstup aktivity Reedukace SPU : -cca 40 klientů za rok s vybudovanými a fixovanými návyky a postupy eliminujícími dopad SPU na školní výkony -rozšíření možnosti reedukace mimo školu -nabídka možnosti tradičních metod reedukace -nabídka jiných než tradičních metod DOV, KUPOZ, Dobrý start

2. KA – EEG trénink Na vedení aktivity se podílejí dvě kvalifikované terapeutky Je to podpůrná metoda při diagnostikovaných neurologických obtížích, při těžších formách specifických obtíží učení, při zvýšeném syndromu hyper nebo hypoaktivity, při těžší až těžké koncentraci pozornosti a při psychické nestabilitě.

Obtíže napravujeme a snažíme se je snižovat metodou, která je založena na pravidelném tréninku mozku formou sledování hry na obrazovce. Klient je napojen elektrodami na počítač, který snímá výšky jeho mozkových vln při mentální aktivitě. Klient má za úkol mentálně pracovat a plnit zadaný úkol u vybrané hry.

Výstup aktivity Biofeedback : Jeden trénink trvá 35 – 50 minut, většinou 2x týdně. Zdárně ukončilo terapii 12 klientů. Nyní se u nás střídá 9 klientů a postupně po ukončení tréninkového plánu jednoho, nabíráme nového klienta.

3. KA – Poradenská činnost při řešení školních obtíží Aktivitu vede speciální pedagog s dlouholetou praxí výchovného poradce Realizace aktivity má tři základní úrovně : -informace -poradenství -výchova a vzdělávání

Výstup aktivity : - péče o žáky se školními problémy vyplývajícími z jejich handicapu -informační zázemí pro rodiče a zákonné zástupce žáků -do klíčové aktivity se postupně zapojilo 35 klientů- 18 chlapců, 17 dívek

4. KA – Bazální stimulace Aktivitu vede speciální pedagog s patnáctiletou praxí v této oblasti Koncept Bazální stimulace je určený dětem a žákům s kombinací zdravotních postižení. Jedná se o pedagogicko – ošetřovatelský koncept podporující vnímání, komunikaci a pohybové schopnosti.

Aplikace konceptu je strukturována tak, aby byly podporovány zachovalé schopnosti žáka – komunikační a pohybové.U žáků v této aktivitě uplatňujeme techniky pro stimulaci vnímání tělesného schématu, vnímání vestibulární ho, vibračního, taktilně haptického, optického a auditivního. Bazální stimulace je poskytována v běžném prostředí nebo upraveném Snoezelen prostředí.

Výstup aktivity : - Aktivitou prošlo (stimulace a poradenství) celkem 30 klientů. - Uspokojivé výsledky zaznamenáváme zejména v oblasti somatické u klientů, kdy je stimulace doplňována o prvky synergické reflexní terapie, prevence kontraktur u jednotlivých klientů je nezbytná nejen k pozitivnímu ovlivnění školních výsledků, ale i pro další vývoj klienta.

5. KA – Orofaciální stimulace Aktivitu vede speciální pedagog kvalifikovaný v technikách, které podporují a napomáhají ke zlepšování a stabilizaci tonusu svalstva v obličeji a funkčnosti celé orofaciální oblasti při dýchání, polykání, v předřečovém ale i řečovém období

Výstup aktivity : - aktivitou procházející klienti jsou klienti s velmi těžkým kombinovaným postižením v oblasti somatické, mentální,ale i řečové - u většiny klientů zlepšení v oblasti redukce salivace Celkově prošlo aktivitou (stimulací a poradenstvím) 52 klientů.

6. KA – Alternativní a augmentativní komunikace Aktivitu vede speciální pedagog s praxí a kvalifikací v této oblasti AAK zahrnuje všechny formy dorozumívání, které doplňují nebo nahrazují řeč

Výstup aktivity : Vzhledem k tom, že aktivita se týká klientů se závažným postižením nejen v oblasti somatické a mentální, ale zejména v oblasti řečové nelze hodnotit výsledky globálně.Celkově však můžeme konstatovat zlepšení v oblasti porozumění řeči u většiny klientů,stejně tak i v produkci řeči, samozřejmě s ohledem ke kombinaci postižení jednotlivých klientů. Aktivitou prošlo celkem 44 klientů.

7. KA – Logopedická péče Aktivitu vede speciální pedagog se státní závěrečnou zkouškou z logopedie Jedná se o individuální logopedickou péči, kdy tato aktivita probíhá od zjištění vady po její nápravu, u poruch způsobených poškozením CNS po dobu trvání projektu.

Výstup aktivity : Logopedická činnost probíhá pravidelně. Noví klienti jsou zaregistrováni, stávající klienti pokračují v nastavené terapii. S rodiči pracuje logopedka přímo nebo zprostředkovaně. Logopedka se spolu s rodiči snaží o správnou výslovnost hlásek,ale i o přiměřené tempo řeči a přirozenou melodii vět. Od začátku projektu prošlo a prochází touto aktivitou 67 klientů

8. KA – Psychologická péče Psychologickou diagnostiku,individuální vedení a spolupráci s rodinou v aktivitě zajišťuje psycholog ve spolupráci se speciálním pedagogem. Psychologická péče je realizována v několika aktivitách. Diagnostika pro potřeby poradenství a terapie. Ve spolupráci s Jedličkovým ústavem probíhá podpůrně skupinová práce s dětmi, a to s hudebním zaměřením. Hlavní činnost představuje poradenství a terapie, aktuálně samostatně či ve spolupráci psychologa terapeuta / etopeda.

Výstup aktivity : V průběhu tříletého trvání bude jednorázově diagnostikováno cca 600 dětí. V psychorelaxačních skupinách je ročně zapojeno dětí.

9. KA – Léčebná tělesná výchova Aktivitu zajišťují dvě kvalifikované fyzioterapeutky. Léčebná tělesná výchova je realizována v několika aktivitách : - Individuální léčebná tělesná výchova na základě doporučení lékaře

-Spolupráce s pedagogickými pracovníky – výběr vhodných pomůcek pro sed při vyučování, úprava pohybového režimu -Konzultační a poradenská činnost – rehabilitační pomůcky -Instruktáže pro domácí cvičení s možností zácviku

Výstup aktivity : Je zlepšení nebo alespoň udržení celkové kondice žáka, předcházení komplikacím vyplývajícím z primární diagnózy. Naučení žáka dovednostem, které mu umožní větší samostatnost a nezávislost na druhé osobě. Aktivita probíhá denně s cca 7 žáky.

Negativní zkušenosti -Naplňování indikátoru integrovaných klientů ( vyšetření PPP, SPC, potvrzení školy ) -Pozdní zálohové platby za MZ ( ze začátku projektu, nyní v souladu ) -Podcenění administrativy projektu ( zprávy z vyšetření, doporučení, projekt)

Pozitivní zkušenosti : Zájem rodičovské veřejnosti o aktivity projektu převyšuje časové možnosti terapeutů a kapacitu projektu.

Děkujeme za pozornost. Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a ze státního rozpočtu ČR.