Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Český jazyk 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_07_Lexikální pravopis Autor Chňoupková Martina.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zdvojené souhlásky Mgr. Lenka Venclová 2008.
Advertisements

VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici podstatných jmen obecných a vlastních. Žáci si hravou formou procvičí pravidla.
Psaní i,í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách
Psaní i, í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách
Píšeme n - nn Český jazyk 2. stupeň
Školní výlet – Praha 2013/14.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Pravopis 1.
Slova lišící se významem a psaním i, í/y, ý po B
Pravopis souhláskové skupiny n/nn
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Psaní i,í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách
Číslo a název šablony klíčové aktivity
SPISOVNÁ VÝSLOVNOST Mgr. Michal Oblouk.
Den 1. Náš dobrodružný výlet jsme započali 8.září odjezdem od našeho gymnázia, kde na nás čekaly první potíže, a to sklerotičtí spolužáci, kteří zapomněli.
ZDVOJENÉ SOUHLÁSKY Mgr. Michal Oblouk.
Souhlásky Mgr. Vladimíra Mikulášková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_181.
Cesta vlakem Brzy ráno jsme se vydali vlakem směr Praha. Žáci se rozdělili do skupin a nastoupili do kupé. V Praze jsme vystoupili a na ubytování jsme.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ6_16 Sada DUMČeský jazyk 6 PředmětČeský jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po V – opakování formou.
Křížovky s VS po B III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Vyjmenovaná slova po V Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Český jazyk 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_20_Přejímání Autor Chňoupková Martina.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_3A14Čj9_Pravopis vlastních.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Přídavná jména 2 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo.
Název školy:Základní škola Okříšky Autor:Mgr. Jana Němcová Název:VY_32_INOVACE_15 Téma: Pravopis – psaní velkých písmen Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk 5 Autor: Mgr. Martina Durinová ZDVOJENÉ SOUHLÁSKY - nn - - dd - - zz -
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Přídavná jména Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Markéta Žižková Datum/období: Podzim Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
16 tvoření tvarů přídavných jmen VY_32_INOVACE_16 autor:Mgr. Blanka Kunderová identifikace:E1-16 třída:6. předmět:JČ anotace:procvičování pravidel odvozování.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Český jazyk 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_15_Odvozování adjektiv Autor Chňoupková.
Pravopis S / Z. Pravidla psaní předpony s Směr dohromady - sejít se, shon, sjet, sjednotit, sblížit se... Směr shora dolů, z porchu pryč - slízat, setřít,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Tvarosloví 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_19_Morfologický pravopis Autor Chňoupková.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Tvarosloví 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_20_Tvarosloví - souhrnné opakování Autor.
Základní škola a mateřská škola Plzeň – Božkov, Vřesinská 17, příspěvková organizace Charakteristika výukového materiálu AutorMgr. Iva Zemanová Datum vytvoření.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Vilma Scholzová Název : VY_32_INOVACE_10A_11_zdvojené souhlásky Vzdělávací.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Pravopis velkých písmen
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Digitální učební materiál
Podstatná jména obecná a vlastní
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Charakteristika výukového materiálu
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Vy_32_Inovace_51_Zdvojené souhlásky
Digitální učební materiál
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_DELENI_HLASEK Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PŘÍSLOVEČNÉ SPŘEŽKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Tvrdé, měkké, obojetné Y o í Pracovní list.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Anotace: prezentace slouží k procvičování učiva z 2. ročníku
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA NEDOMICE, okres Mělník
Digitální učební materiál
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Kouřim, Okružní 435 Autor: Jana Ležalová Název materiálu:VY_32_Inovace_40_Samohlásky a souhlásky Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
SAMOHLÁSKY A SOUHLÁSKY
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr. Simona Zalabáková Datum tvorby: Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VYJMENOVANÁ.
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Český jazyk 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_07_Lexikální pravopis Autor Chňoupková Martina

Lexikální pravopis Mgr. Martina Chňoupková

Pravopis lexikální psaní y po tvrdých souhláskách psaní i po měkkých souhláskách psaní i/y po obojetných souhláskách v základech slov psaní ú/ů správné psaní předložek a předpon s/z psaní ě/je/ně po souhláskách b, p, m, v psaní souhláskových skupin včetně zdvojených souhlásek psaní slov přejatých psaní velkých písmen

Doplňte i,í/y,ý: střelhb__tě v__běhl, paní b__tná, nový b__čík, nesl__šně se pl__ží, v__m__tat ďábla, v__v__klaný zub, v__sm__čit podlahu, s__pký sníh, v__m__k na hrazdě, nem__lá m__lka, přib__t na váze, sb__t bednu, v__sutý most, náhle zp__chl, p__chavka je houba, větrný v__r, brz__čko os__řela, dob__t baterii, pob__t na návštěvě, z__vat únavou iyyi yíyíyi yíyýy i ý ý í iyý í iií ý í

Co je správně? a) krkonošští lyžaři b) krkonoští lyžaři a) tamější obyvatelé b) tamnější obyvatelé a) kratčí den b) kratší den a) havranní křik b) havraní křik a) koněpruští lidé b) koněpružští lidé a) zjednat nápravu b) sjednat nápravu a) humánní čin b) humání čin a) ranný středověk b) raný středověk a) zapoměl na to b) zapomněl na to a) snazší úkol b) snažší úkol a) městští úředníci b) měšští úředníci

Utvořte věty s danými slovy: vížka x výška bidlo x bydlo sběh x zběh shlédli x zhlédli nejjasnější x nejasnější raný x ranní Kostelní vížka byla moc krásná. X To je ale výška! Slepice seděly na bidle. X Pálí ho dobré bydlo. Podívej na ten obrovský sběh lidí. X Vojenský zběh byl lapen. Shlédli jsme dolů z rozhledny. X Už jste zhlédli ten film? Slunce je nejjasnější v létě. X Ten úkol je mi stále nejasnější. Raný středověk byl krutý. X Ranní káva mi prospěla.

Utvořte příponou –ný,-ní,-í, tak aby z přívlastků neshodných vznikly přívlastky shodné: džbán z hlíny rám okna výlet na celý den čaj z bylin parohy jelena jazykový rozbor po všech stránkách kůže z tuleně rukavice na ochranu hliněný džbán okenní rám celodenní výlet bylinný čaj jelení parohy všestranný jazykový rozbor tulení kůže ochranné rukavice

Následující slova cizího původu jsou napsána původním pravopisem, přepište je pravopisem počeštěným a svá tvrzení ověřte v Pravidlech českého pravopisu. tramway tuberkulosa ingeneur goal cacao attaché jam tramvaj tuberkulóza inženýr gól kakao atašé džem

Doplňte i/y: velké d__sproporce, klasická f__lologie, těžká s__tuace, pol__morfní hmota, pol__t__ka, h__g__ena, lingv__st__ka, d__stribuce léků, d__sfunkce štítné žlázy, d__skuze mezi řečníky, pol__klinika s lékárnou, h__storie našeho státu, hasičský h__drant, bleší c__rkus, opakující se c__klus, pracovní kolekt__v ii iyii yiiii yi ii yi y i

Jak je to správně? tylův strakonický dudák, přírodovědecká fakulta univerzity karlovy, na tři krále o hodinu dále, vinárna u tří bílých paní, poslanecká sněmovna české republiky, advent, rokycanská základní škola, městský úřad v dobříši, nejvyšší hora malé fatry, hora velká deštná, hradčany s chrámem svatého víta, červená karkulka, štědrý den, řád bílého lva, latinská amerika Tylův Strakonický dudák, Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy, na Tři krále o hodinu dále, vinárna U Tří bílých paní, Poslanecká sněmovna České republiky, advent, rokycanská základní škola, Městský úřad v Dobříši, nejvyšší hora Malé Fatry, hora Velká Deštná, Hradčany s chrámem svatého Víta, Červená karkulka, Štědrý den, Řád bílého lva, Latinská Amerika

Souhrnné opakování: Cestovali jsme vi/ysutou lanovkou. Setkali jsme se s ví/ýtězi oli/ympi/yády. Zbi/yněk přijel S/superbem. Vezmeme si bezú/ůročnou pú/ůjčku. Letošní V/velikonoce s/ztrávíme u babič/ččiny sestry v P/plané U/u M/mriánských L/lázní. Pojedeme z/s P/prahy do Č/českých B/budějovic. Cestující se vrátili nabi/yti neobi/yčejnými dojmy. S/Ztížností se zabí/ýval O/obecní Ú/úřad v Ú/újezdě. Poletím tam s/z tebou nebo bez tebe. Bolí mě vi/yvi/yklaný zub. Zapomě/něl doma ú/ůkol. Včera jsme mohli vi/ydět zatmě/nění S/slunce. Vezměte si přezú/ůvky s sebou/sebou.