Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0811 Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_19 Název materiáluVýchodní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Název: VY_32_INOVACE_28_Hutnictví a strojírenství ČR_Sluková Téma: Hutnictví a strojírenství ČR.
vhodné přírodní podmínky – mírný pás mechanizace, kvalifikovaní pracovníci soběstačnost ve výrobě základních potravin.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Obchodní společnosti Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena BRAZÍLIE A ARGENTINA Vodopády Iguazu na hranici Brazílie a Argentiny.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_16 Název materiáluPráce plynu.
Hospodářství Jižní Ameriky
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_541 Spotřeba potravin a výroba mouky 1 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_20 Název materiáluVýchodní.
Průmyslová revoluce Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc010 Označení materiáludkc 10 _prum_rev_1870_1914.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_05 Název materiáluAkcie AutorMgr.
VY_32_INOVACE_Fi_II_01 Název Jižní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie- Čína Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_03 Název materiáluSložení.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_62_19 Název materiáluOchrana.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_ZEMĚPIS TEMA: Hospodářství.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
VY_12_INOVACE_Rů_II_06 Polsko, Slovensko Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ZEMĚPIS Téma: Zlínský kraj Ročník: 9. Číslo.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_20 Název materiáluSlučování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_08 Název materiáluTeplotní.
Austrálie. Historie: 1606 – objevena Holanďany (Portugalci asi dříve) konec 18.st. – počátek britské kolonizace – trestanecké kolonie 19.st. – „zlatá.
Energetická hodnota potravin (EH)
Č í n a Velmoc 22. století. Č í n a Velmoc 22. století.
ČÍNA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Itálie Open Presentation.
Ústecký kraj Název školy: ZŠ Salvátor
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Průmyslová revoluce 1 Podmínky a rozvoj.
HOSPODÁŘSTVÍ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola, Hradec Králové
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_VÝCHODNÍ ASIE
Německo AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09_Z8_Skála
Makroekonomie E 7 - otázky.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník
Název projektu: Moderní škola
Název materiálu: Nerostné suroviny
ANOTACE a) PRÁCE JE URČENA PRO ŽÁKY 8. ROČNÍKU B) TÉMA : STÁTY VÝCHODNÍ EVROPY C) CÍL UČEBNÍHO MATERIÁLU : Žáci se seznámí s dalšími státy východní.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Čad Oficiálně se nazývá Čadská republika.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
VÝCHODNÍ ASIE.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název projektu: Moderní škola
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
IRSKO.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zemědělství.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Čína - Peking 1,4 mld. oby. (1. na světě), 9,5 mil. km2 (4. na světě),
Téma hodiny: Srbsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
zpracovaný v rámci projektu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Pardubice - Spořilov
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_19 Název materiáluVýchodní Asie II AutorJiří Řehounek Tematická oblastGeografie Tematický okruhRegiony Ročník4 Datum tvorbyZáří 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Čína - zemědělství Hlavně nížiny a pahorkatiny na V a J Hlavní plodina – rýže (1 – 3 sklizně za rok) Na S – pšenice, kukuřice, proso, bavlník, sója Na J – kaučukovník, cukrová třtina, citrusy, čajovník Čína je největším producentem vepřového masa. Chov bource morušového a výroba hedvábí (hlavně kolem Šanghaje) Pouště a hory – pastevectví (ovce, koně, velbloudi, jaci)

Čína – nerostné suroviny Úkoly: Podle atlasu vyhledejte významné nerostné suroviny, které Čína těží. Na základě předchozího úkolu rozhodněte, zda má Čína komplexní surovinovou základnu. Domníváte se, že Čína musí suroviny také ve velkém množství dovážet? Zdůvodněte.

Čína – nerostné suroviny Řešení: černé uhlí, ropa, železná ruda, mangan, barevné kovy (cín, antimon, wolfram aj.) … Čína má komplexní surovinovou základnu. Přesto musí hodně surovin dovážet, protože rychle rostoucí ekonomika jich potřebuje stále více (zejména dovoz energetických surovin – ropy a uranu).

Čína - průmysl Zatím není příliš vyspělý, ale konkuruje levnou pracovní silou a rychle se modernizuje. Po sovětském vzoru budování těžkého průmyslu (energetika, hutnictví, strojírenství) Obrovský nárůst spotřeby energie (a také znečištění prostředí), velké tepelné a jaderné elektrárny, Tři soutěsky a další velké přehrady a hydroelektrárny Významný výrobce zbraní, lodí, letadel apod. Na vývoz produkty lehkého průmyslu – textil a oděvy, obuv, hračky, potraviny aj.

Čína - reformy ZEZ (zvláštní ekonomické zóny) a otevřené přístavy – zahraniční investoři platí nižší daně a neplatí clo za dovoz surovin a vývoz výrobků Hlavní oblasti ZEZ jsou v ústí Chang Jiang (Šanghai, Nanjing) a Perlové řeky (Kanton, Shenzhen, Hongkong) ZEZ a otevřené přístavy jsou jádry ekonomického rozvoje, ale dále prohlubují rozdíly v čínské společnosti; jejich výrobky jsou velkou konkurencí vyspělých států.

Čína - doprava Špatná dopravní infrastruktura (hlavně ve vnitrozemí), ale rychle se zlepšuje. Význam velkých řek (Huang He, Chang Jiang) Budování silnic a železnic do okrajových částí modernizuje jeich hospodářství, ale také umožňuje dokonalejší kontrolu menšin (např. v Tibetu)

Taiwan Jako sporné území vznikl, když se na něj uchýlili odpůrci komunistů v čele s generálem Čankajškem. Zpočátku byl Taiwan uznán jako zástupce Číny (i v OSN), později ale svět pragmaticky uznal vládu v Pekingu. Obě vlády tvrdily, že jsou vládami Číny a přejí si sjednocení země. Dnes na Taiwanu sílí hlasy po vyhlášení nezávislosti (Čína však hrozí, že pak Taiwan napadne). Taipei [3]

Tibet Stát protiprávně napadený a okupovaný Čínou Velká část Tibeťanů žije v exilu (hlavně v Indii), včetně duchovního vůdce Dalajlamy Dalajlama vyzývá v duchu buddhismu k nenásilnému řešení a dialogu s Čínou (nepožaduje nezávislost, ale jen autonomii), ale ta ho označuje za separatistu. Vlajka pro Tibet

[1] Buddhistické kláštery se postupně mění z duchovních center v turistické atrakce pro Číňany a zahraniční návštěvníky. [1]

Sin – ťiang (Ujguristán) Menšina Ujgurů má blízko k národům střední Asie. Zvolili násilný odpor a dopadli ještě hůře než Tibeťané (Čína je brutálně potlačuje a označuje za teroristy).

Hongkong Bývalá britská kolonie vrácená nedávno Číně Jedna země – dva systémy: V Hongkongu byla podle smlouvy s UK zachována některá práva, ale Čína má stále větší kontrolu nad městem. Podobně byla Číně vrácena bývalá portugalská kolonie Macao. [2]

Použité obrázky: [1] Philipp Roelli. Wikimedia Commons [online] [cit ]. Dostupný na [2] Diliff. Wikimedia Commons [online] [cit ]. Dostupný na [3] trcheng(Taiwanese). Wikimedia Commons [online] [cit ]. Dostupný na