1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury 15.3.2016 Ing. Jan Klas Generální ředitel.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

Hlavní směry a perspektivy rozvoje problematiky eTOD
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor evropských fondů Výroční zpráva Rámce podpory Společenství.
PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5. DUBNA 2004 PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
SINGLE EUROPEAN SKY INDUSTRY CONSULTATION BODY Mgr. Richard Klíma KŘ/vOK.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
CzechInvest Koncepce podpory investic
Příprava nové dopravní politiky ČR
Facility management ČSN EN
Útvar strategie a manažerské podpory Regulační rámec ŘLP ČR, s.p. Výkonnostní plánování pro druhé referenční období (2015 – 2019) Setkání s leteckými dopravci,
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
SINGLE EUROPEAN SKY FUNKČNÍ BLOKY VZDUŠNÉHO PROSTORU Mgr. Richard Klíma KŘ/VOK.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Sektorové dohody Ing. Zdeněk Liška generální ředitel Svazu průmyslu a dopravy České republiky.
Technologické platformy a dopravní výzkum
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2013 Generální ředitel 30. října 2013 IATCC PRAHA XI. ročník jednání s leteckými dopravci.
Funkční bloky vzdušného prostoru Karla Dostálová.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Brno 3. června 2010 Technologická platforma „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ Co je Technologická platforma (TP)? V evropském hospodářském prostoru vznikají.
GMES, SEIS Bc. Jana Darmopilová, H2IGE1 LS Co je GMES/Copernicus?  GMES = Global Monitoring for Environment and Security (Globální monitoring životního.
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce Ing. Petra Murycová, oddělení Evropské unie, MPSV.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
S Q A S (Safety and Quality Assessment System)
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
Seminář k ukončování projektů Fondu soudržnosti 19. března 2008 Dokladování udržitelnosti projektů v Závěrečných zprávách Fond soudržnosti sektor životního.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
FONDY EU Programové období
PRIORITNÍ OSA 1 Posílení výzkumu, technologického rozvoje a inovací
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2015 Generální ředitel 10. listopadu 2015 PRAHA 13. ročník jednání s leteckými dopravci.
ÚSMP / MKMartin Podešva Monitoring plnění výkonnostního plánu XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ LETECKÉ VEŘEJNOSTI SE ZÁSTUPCI ŘLP ČR,
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/
Dotační možnosti ve zdravotnictví v rámci ESIF programové období
Ředitel útvaru strategie a manažerské podporyIng. Luboš Hlinovský, MBA Cenová politika ŘLP ČR, s. p. XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
1 Aktuální otázky budoucnosti kohezní politiky EU Ing. arch. Daniela Grabmüllerová, MBA, Ph.D. ředitelka Odboru evropských záležitostí Ministerstvo pro.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Útvar strategie a manažerské podporyIng. Lukáš Řezníček Informace o Programu SESAR XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ LETECKÉ VEŘEJNOSTI.
Informace o zapojení ŘLP ČR, s. p. do programu SESAR
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
PROJEKTOVÝ LIST Pro zjišťování informací o projektových záměrech pro účely zvýšení absorpční kapacity v prioritních osách VaVpI.
Významné projekty ŘLP ČR
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
Regulace výkonnostních parametrů a cenová politika ŘLP ČR, s. p
VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
„Program RE:START a Platforma Uhelné regiony“
STAV PODNIKU 2017 – 2018 AKTULIZACE STRATEGIE ŘLP ČR, s.p.
PESCO vs. EDF: projekty rozvoje schopností
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Problematika registrace OPM a předávání dat na CDS OTE
Transkript prezentace:

1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel ŘLP ČR, s. p.

2 SES – Jednotné evropské nebe CO JE TO SINGLE EUROPEAN SKY (SES) ?  Projekt Evropské komise  Naplňování cílů společné evropské dopravní politiky (evropská dopravní síť)  Principiální reforma systému řízení letového provozu v Evropě  Odpověď na požadavky leteckých dopravců a cestujících PRINCIPY  Zvýšení kapacity a propustnosti evropského vzdušného prostoru pro všechny uživatele  Maximální míra bezpečnosti a kvality letových provozních služeb, minimální zpoždění  Jednotný evropský horní vzdušný prostor  Vytváření funkčních bloků vzdušného prostoru bez ohledu na hranice států

3 SES – Jednotné evropské nebe HISTORIE  Zahájen v roce 1994  Legislativní rámec SES I v roce 2004  Specifické požadavky SES II v roce 2009  Novelizace a striktnější podmínky SES II+, stále projednáván PILÍŘE  Technologie – SESAR (Single European Sky ATM Research)  Bezpečnost – EASA (European Aviation Safty Agency)  Výkonnost – funkční bloky vzdušného prostoru a plány výkonnosti  Kapacita letišť

4 SES – Jednotné evropské nebe VÝSLEDKY NA EVROPSKÉ ÚROVNI:  BEZPEČNOST - nulový počet nehod, pokles počtu vážných incidentů  ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ: horizontální efektivita letových tratí, snížení emisí a hluku  KAPACITA: významné snížení úrovně zpoždění  NÁKLADOVÁ EFEKTIVITA: pokles ceny za poskytované služby z €58,76 na €54,13 ŘLP ČR, s. p.  V případě ŘLP došlo ke splnění a překročení stanovených cílů ve všech ukazatelích

5 ČR: VYUŽITÍ ČESKÉHO VZDUŠNÉHO PROSTORU

6 ČR: VÝVOJ CENY ZA SLUŽBY

7 SESAR – Technologický pilíř SES CO TO JE PROGRAM SESAR ?  Single European Sky ATM Research  Společný program Evropské Komise, org. EUROCONTROL a průmyslu  Cílem je vývoj a implementace nových technologií a postupů  Financováno průmyslem za podpory Komise a EUROCONTROL FÁZE SESAR Definition Phase Development Phase Deployment Phase 2003 – – – 2020+

8 SESAR – Přínosy pro ŘLP ČR  Účast na projektech, které je možno aplikovat v rámci budoucí podoby evropského uspořádání letového provozu  Zapojení do vývojové a implementační fáze SESAR zajistí přizpůsobení rozvojových plánů ŘLP ČR celoevropským projektům  Realizace provozních a technických řešení, která jsou součástí vlastního plánu rozvoje ŘLP ČR  Získání know-how  Financování části nákladů činností ŘLP ČR z evropských fondů Program SESAR sjednocuje a spolufinancuje rozvoj ATM v jednotlivých evropských státech. V konkurenčním prostředí obstojí ti provozovatelé letových navigačních služeb, kteří budou schopní se do SESAR zapojit a přispět k němu.

9 SESAR 2020  Navazuje na program SESAR 1 – vývojová fáze SESAR  Řídí a koordinuje Společný podnik SESAR (SESAR Joint Undertaking - SJU)  Předpokládané náklady: 1,585 mld. EUR (z toho 500 mld. EUR z veřejných zdrojů EU)  ŘLP ČR v pozici kandidujícího člena do SJU  Technologická paralela s programy:  „NextGEN“ (USA)  „CARATS“ (Japonsko)

10 SESAR Deployment  Zavádění výstupů SESAR do běžné praxe  V koordinaci s SDM (SESAR Deployment Manager)  SDM jmenován Komisí v prosinci 2014 za účelem zajištění včasné, synchronizované a koordinované implementace SESAR  Celková finanční podpora ze strany EU: 1,115 mld. EUR  ŘLP ČR je v roli implementačního partnera

11 Děkuji za pozornost