VY_32_INOVACE_17.02.69. Název výukového materiálu: KONTOKORENT - krátkodobý úvěr Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Duben 2013 Předmět: Finanční gramotnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Platební karty Podstata Embosované a čipové karty Debetní karty
Advertisements

Ekonomická gramotnost
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_17_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Ekonomická gramotnost Hypotéky a spotřebitelské úvěry.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_18_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Platit se dá i jinak než penězi
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
VY_62_INOVACE_05_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Kreditní karty. Kreditní karty Platební karty Při zřízení běžného účtu nám je poskytnuta platební karta Tuto kartu využíváme k bezhotovostnímu placení.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Produkty finančního trhu Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Úročení Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_01 Název materiáluFinanční.
VY_62_INOVACE_ Název výukového materiálu: Je leasing výhodný způsob pořízení majetku? Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Duben 2013 Předmět:
Finanční gramotnost: Platební karty. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 04 Platební karty 2 „Karetní business: body za platbu, slevy, balíčky, spoření, pojištění,
Finanční trh. Pojmy Úrok- peněžitá odměna za půjčení peněz Úroková míra- velikost úroků v procentech, procentní vyjádření navýšení půjčené částky za určité.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:RNDr. M. Knoblochová NÁZEV:VY_62_INOVACE_01A_06 Kontokorentní účet TEMA:Finanční.
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_18 Název materiáluKde si půjčit.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_12 Název materiáluBěžný účet,
Ing. Veronika Dostálková MBA ZADLUŽOVÁNÍ Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_18 Název materiáluÚvěry a.
VY_62_INOVACE_ Název výukového materiálu: Termínovaný vklad Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Duben 2013 Předmět: Finanční gramotnost Cílová.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0209 Název vzdělávacího materiálu: Úročení vkladů a úvěrů Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_16 Název materiáluStavební.
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_13 Název materiáluSpořicí.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-02 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorŠárka.
Kam s penězi, aby nezahálely
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry.
Kód vzdělávacího materiálu:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Ceny PRODUKTŮ NA FINANČNÍM TRHU
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR. Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Výpočet úroku na běžném účtu, úroková čísla, úrokový dělitel, spoření
Úroky - samostatná práce
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_42_INOVACE_59_Základy finanční matematiky
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
POHYB PENĚZ 1-3% 7-15% 7-15% DANĚ BANKA POJIŠŤOVNA PRŮMYSL KLIENT
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Bankovní finanční produkty.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Slovní úlohy na úročení
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_

Název výukového materiálu: KONTOKORENT - krátkodobý úvěr Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Duben 2013 Předmět: Finanční gramotnost Cílová skupina: 9. ročník Anotace: Prezentace žáky seznamuje s finanční problematikou kontokorentu. Vysvětluje základní terminologii a uvádí výhody a nevýhody produktu. Na konci je uveden vzorový příklad ke spočítání výhodnosti a následují 3 příklady, které žáci sami spočítají.

- krátkodobý úvěr

Co znamená kontokorent?  Služba sjednávaná k běžnému účtu.  Umožňuje přečerpání účtu DO MÍNUSU.  Platí se dohodnutý roční úrok za každý den čerpání.  Vyrovnání dluhu musí majitel účtu zařídit nejméně 1x za rok.  Za službu se platí měsíční poplatek (i když se úvěr nečerpá).  Úrok je automaticky hrazen z peněz, které přijdou na účet.

Jak funguje kontokorent?  Majitel účtu si zřídí půjčku, kterou může čerpat a splácet průběžně a nemusí bance prokazovat účel užití peněz. VVe většině případů je automaticky součástí běžného účtu, v některých případech však banka podmiňuje jeho zřízení určitou lhůtou, po kterou u ní musíš mít účet vedený. MMaximální výši kontokorentu určí banka na základě tvých příjmů. Ideální výše přečerpání je do částky, která pravidelně chodí na účet. PPeníze má majitel účtu k dispozici na svém účtu a může je kdykoli použít. SSplácení záleží však jen na majiteli, jestli bude na svůj účet posílat určitou částku každý měsíc anebo všechno splatí najednou.

Pro a Proti kontokorentu Výhody Nevýhody  Peníze jsou k dispozici na účtu neustále a banka se nezajímá, na co jsou peníze použity.  Majitel účtu si určí sám, jak splatí půjčené peníze.  Pokud peníze splatí včas do roka, může být půjčka čerpána opětovně.  Peníze splácí majitel pouze za období, kdy byli skutečně půjčené. o Vyšší úroková míra (12 – 20%). o Poplatek z nevyužité částky přečerpání účtu. o Dostatečné a pravidelné příjmy. o Banka sleduje klientovu platební historii (obrat na účtu). o Neexistuje bezúročné období.

Nabídka konto- korentních úvěrů Banka Maximální úvěrový rámec (v Kč) Roční úrok Česká spořitelnaaž 100 tisíc (1)18,9 % ČSOB 2násobek čistého měs. příjmu 18,9 % Era (Poštovní spořitelna) až 100 tisíc16,9 % Fio bankanení stanoven 8,3 % nebo 14,3 % (2) GE Money Bankaž 100 tisíc19,9 % Komerční bankaaž 60 tisíc19 % nebo 16,5 % (3) LBBW Bankaž 250 tisíc15,5 % mBankaž 50 tisíc18,9 % Raiffeisenbank 2násobek čistého měs. příjmu, max. 150 tisíc 21,9 % UniCredit Bankaž 150 tisíc15 % Volksbank 3násobek příjmu, max. 150 tisíc 11,49 % Zuno bankaaž 150 tisíc17,9 % (4) POROVNEJTE NABÍDKY JEDNOTLIVÝCH BANK! Který kontokorent je podle vás nejvýhodnější?

Jak si spočítat výhodnost kontokorentu? Pan Opatrný si zřídil v dubnu běžný účet v bance a zažádal o kontokorent. Určil si jeho výši Kč a banka mu udělila úrok 15% + měsíční poplatek za vedení kontokorentu 20 Kč. 1. Kolik zaplatil na poplatcích do konce kalendářního roku? 2. Jedenkrát přečerpal účet do Kč. Kolik musí bance vrátit zpět i s úroky? 3. Kolik ho stál kontokorent celkově za rok? ŘEŠENÍ 1) 9 x 20 Kč = 180 Kč 2) x 0, 15 = = ) = Kč

POČÍTEJTE PŘÍKLADY: Paní Richardová si zřídila k účtu kontokorent ve výši Kč a banka ji zařídila zajímavé úročení. Pokud paní Richardová zaplatí přečerpanou částku na účtu do 50 dní celou, bude jí banka účtovat úrokovou míru 2%. Pokud by paní Richardová zaplatila až později, její úroková míra by vzrostla na 20%. Poplatek jí byl účtován měsíčně ve výši 25 Kč. 1. Když paní Richardová přečerpala účet do mínusu poprvé, potřebovala částku Kč a stihla je vrátit do 40 dnů. 2. Když peníze potřebovala podruhé, vybrala si Kč do mínusu, ale splácela je až do konce roku. Kolik zaplatila paní Richardová celkem za rok na úrocích?

Pan Ženíšek potřeboval vybral z účtu Kč na kontokorentu. Věděl, že je musí splatit do 6 měsíců po vybrání a úrokovou míru měl 18, 9%. Poplatek = 20 Kč. a) Kolik by zaplatil naráz jako jednorázovou splátku? b) Kolik by činila měsíční splátka, kdyby si kontokorent rozpočítal?

Slečna Konrádová měla zařízený kontokorent do Kč. Banka jí zařídila výhodnou úrokovou míru 14, 3 %. Na konci roku zaplatila Kč. 1) Kolik si slečna Konrádová přečerpala účet do mínusu? 2) Kolik by činily její měsíční splátky, kdyby peníze potřebovala už v březnu?

ŘEŠENÍ PŘÍKLADŮ:  x 0,02 = x 0,2 = = Kč  x 0,189 = = Kč / 6 = Kč Kč = Kč  / 1,143 = Kč / 10 = 8 572, 50

Použité zdroje: KAŠOVÁ, Jitka a Lukáš ISTENČIN. Výchova k finanční gramotnosti: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vydání. Plzeň: Nakladatelství Fraus, ISBN S /uver.aspx?c=A120725_142639_bank_bab do-minusu/