PROJEKT R E G I O N PROGRAM ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY V ÚSTECKÉM A KARLOVARSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/08.0036.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ.
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
Představení projektu: ROZVOJ West Bohemia – rozvoj partnerství v územní působnosti Ústeckého, Plzeňského a Karlovarského kraje 2. Expertní workshop k projektu.
Brno: NANOcontact – partnerské sítě1 Vzdělávací a kontaktní středisko pro průmyslové nanotechnologické úpravy povrchů CZ.1.07/2.4.00/
Projekt R E G I O N program environmentální výchovy v Ústeckém a Karlovarském kraji CZ.1.07/1.1.00/ Příjemce: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Environmentální výchova v zemědělských a zahradnických školách CZ.1.07/1.1.00/ Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Konference „k projektu Moderní metody profesního vzdělávání“ Martina Volná Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Podpora EVVO v rámci globálních grantů OPVK Ústeckého kraje Praha,
program environmentální výchovy v Ústeckém a Karlovarském kraji
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí
Zdokonalování systému celoživotního vzdělávání v oblasti pedagogické, psychologické a výchovné péče o děti se sociokulturním znevýhodněním Arteterapie.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Projekt „Věda do škol“ Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Prostupné jazykové vzdělávání na ZŠ Deblín CZ.1.07/1.1.02/ Koordinátoři projektu (manažeři): Mgr. Ondřej Šerý Mgr. Zuzana Svozilová.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Učme se nově Souhrnné informace o projektu. Základní údaje Název projektu:Učme se nově Registrační číslo:CZ.1.07/1.1.04/ Název operačního programu:
Projekt SROP 3.3 – „Posílení kapacity místních a regionálních orgánů při plánování a realizaci programů v Karlovarském kraji“ Pedagogické a vzdělávací.
28. listopadu 2011, Brno ELSA European Land and Soil Alliance Evropský svaz ochrany půdy Seminář - inovace v regionech.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Koordináto ř i projektu (manaže ř i): Mgr. Ond ř ej Šerý Mgr. Zuzana Svozilová Prostupné jazykové vzdělávání na ZŠ Deblín CZ.1.07/1.1.02/
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Klinická hodnocení a farmakologie pro 3.tisíciletí – multimodální edukační platforma CZ.1.07/2.4.00/
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Okna vědy dokořán Rostislav Miarka. Souhrnné informace OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa 7.2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj Oblast.
PRAKTICKÁ PODPORA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY S VYUŽITÍM AUDIOVIZUÁLNÍCH PROSTŘEDKŮ reg.číslo:CZ.1.07/1.1.00/ Člověk v tísni o.p.s. vzdělávací program.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE Modernizací a inovací výuky k rozvoji klíčových kompetencí žáků Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.06/ Poskytovatel.
Systém dílčích kvalifikací - cesta k výučnímu listu Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice, Sportovní 322.
Prezentace výsledků projektu Centrum občanského vzdělávání CZ.1.07/1.2.00/
Seminář Reg. č: CZ.1.07/1.3.49/
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.1 Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních. Výzva č. 55 je.
Šablony OP VVV a podpora nadání
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního.
ELSA European Land and Soil Alliance Evropský svaz ochrany půdy
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
Výzva k předkládání žádostí
Projekt „Věda do škol“ Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Název projektu: Ve škole po škole
Konflikt, koření života
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Název operačního programu:
Krajský akční plán vzdělávání 1 ÚK
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

PROJEKT R E G I O N PROGRAM ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY V ÚSTECKÉM A KARLOVARSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/

Prioritní osa 1 – Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj Oblasti podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání Termín realizace: Rozpočet projektu: ,92 Kč Čerpáno: ,73 Kč

CÍL PROJEKTU VYTVOŘIT A OVĚŘIT NÁSTROJE VÝUKY A VÝCHOVY K ODPOVĚDNÉMU VNÍMÁNÍ REGIONU PRO JEHO UDRŽITELNÝ ROZVOJ U ŽÁKŮ ZŠ A SŠ ÚSTECKÉHO A KARLOVARSKÉHO KRAJE AKTIVITY BUDOVÁNÍ EKOSTEZEK A EKOKOUTKŮ VYTVÁŘENÍ EXKURZÍ PRO ŽÁKY TVORBA VÝUKOVÝCH A METODICKÝCH MATERIÁLŮ TVORBA VZDĚLÁVACÍHO WEBU

REALIZAČNÍ TÝM PŘÍJEMCE DOTACEUJEP Ústí nad Labem PARTNEŘI PROJEKTUDům dětí a mládeže Ústí n. L. Pedagogické centrum Ústí n. L. o.p.s. SOŠ pro ochranu a obnovu životního prostředí Schola Humanitas Litvínov ZŠ a MŠ Povrly

Klíčové aktivity  KA Tvorba obsahu vzdělávacích aktivit  KA Pilotní realizace, ověření a korekce vzdělávacích aktivit  KA Tvorba tištěných materiálů  KA Vytváření vzdělávacího webu

Výstupy projektu  Metodika budování a provozování ekostezek a ekokoutků (pro pedagogy základních a středních škol)  Metodika environmentální výchovy v terénu (pro pedagogy základních a středních škol)  Učebnice – exkurze v Ústeckém a Karlovarském kraji (pracovní listy pro žáky 1. a 2.st. ZŠ a SŠ)  Interaktivní učebnice environmentální výchovy  pro žáky 1.stupně základních škol  pro žáky 2. stupně základních škol  pro žáky středních škol  vzdělávací web  e-learningový kurz pro učitele

PŘEDSTAVENÍ VÝSTUPŮ PROJEKTU

vybudovány na padesáti spolupracujících školách a školských zařízení Ústeckého a Karlovarského kraje VYBUDOVÁNÍ EKOSTEZEK A EKOKOUTKŮ Tyto výstupy jsou součástí „Metodiky budování a provozování ekostezek a ekokoutků“ 

Bylo vytvořeno, pilotně ověřeno a evaluováno celkem 54 exkurzí:  45 tematických (každá pro 1. a 2. stupeň ZŠ a SŠ) - Přírodní ekosystém, Odpady, Voda, Českosaské Švýcarsko, Doprava, Zemědělství a lesnictví, Kulturní krajina, Přeměna krajiny a rekultivace, Sídla, Ochrana krajiny a památek, Ovzduší, Ochrana rostlin a živočichů, Průmysl a těžba, Půda, Přírodní zdroje  9 regionálních (každá pro 1. a 2. stupeň ZŠ a SŠ) – Ús tecko, Karlovarsko, Mostecko Tyto výstupy jsou součástí „Metodiky environmentální výchovy v terénu“ (určeno pedagogům) a učebnice „Ekologické exkurze v Ústeckém a Karlovarském kraji“ (pracovní listy pro žáky).  VYTVÁŘENÍ EXKURZÍ PRO ŽÁKY

VZORY PRACOVNÍCH LISTŮ

TVORBA VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ Interaktivní učebnice environmentální výchovy  pro žáky 1.stupně základních škol  pro žáky 2. stupně základních škol  pro žáky středních škol Tematické členění Ovzduší, Zemědělství a lesnictví, Voda, Půda, Přírodní ekosystémy, Přírodní zdroje_průmysl a těžba, Doprava, Odpady, Kulturní krajina, Přeměna krajiny a rekultivace, Ochrana přírody a krajiny

STRUKTURA INTERAKTIVNÍCH UČEBNIC  zdrojový textový materiál (Ž+U)  interaktivní prezentace tématu s propojením na  odkazy na výkladový slovníček (možno samostatně zobrazit) (Ž +U)  odkazy na související témata v jiných kapitolách (Ž +U)  odkazy na další rozšíření tématu na různých webových stránkách (Ž +U)  vstupující metodické poznámky (U)  doporučení pro předměty (U)  pracovní listy pro žáky (Ž ) s metodickými poznámkami a doporučením pro předměty (U)  texty úloh (Ž) s metodickými poznámkami a doporučením pro předměty (U)  náměty na skupinovou práci, na možnosti domácí práce s metodickými poznámkami (U)  propojení výkladových témat na příklady v regionu (UL a KV kraji) (Ž ), s metodickými poznámkami a doporučením pro předměty (U)  propojení na úlohy a pracovní listy na exkurzích (Ž ) s metodickými poznámkami (U)  příklady užití témat – ukázky práce na pilotních školách (U) (U – určeno učitelům; Ž – určeno žákům)

Kontext  souvislost života člověka a jeho prostředí  vztahy v biosféře – komplexní systém  lidská činnost – významný činitel ve vývoji  dynamika těchto vztahů – nutnost udržitelného rozvoje  souvislost mezi globálními problémy a lokálním jednáním  odpovědnost jedince  objektivnost, závažnost informací o ŽP  důraz na interdisciplinaritu Výstupem je funkční web s touto nabídkou: - dokumentace ekostezek a ekokoutků, které vznikly v pilotních školách - pracovní a didaktické listy k exkurzím -- metodiky pro učitele - softwarová aplikace interaktivních učebnic pro jednotlivé stupně škol - elektronická podoba vzdělávacího kurzu pro učitele - škola hrou – interaktivní hry pro žáky a studenty TVORBA VZDĚLÁVACÍHO WEBU

ŠKOLA HROU – INTERAKTIVNÍ HRY PRO ŽÁKY A STUDENTY z/games/1st_index.php z/games/2st_index.php games/ss_index.php ion.pf.ujep.cz /exkurze/deti/ dw_ss.php rze/deti/dw_zs. php

VZDĚLÁVACÍ KURZ PRO UČITELE

Výstupy jsou užívány oběma cílovými skupinami v obou krajích - žáky škol a školských zařízení - pracovníky škol a školských zařízení … registrujeme i přesah mimo tyto kraje Výstupy jsou užívány k přípravě pedagogů na PF UJEP Ústí nad Labem Výstupy jsou prezentovány na workshopech a konferencích zabývajících se didaktikou environmentální výchovy V prezentaci jsou použity původní obrázky a ikony grafičky Romany Novákové, vytvořené pro projekt REGION

DISKUSE - DOTAZY