Státní rozpočet a daně Občanský výchova 9. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Advertisements

ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk.
Struktura daní v ČR.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_04.
Daně.
Daně Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník
STÁTNÍ ROZPOČET Autor: Ing. Vladimír Havlík
SOCIÁLNÍ POLITIKA STÁTU
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
VY_32_INOVACE_ Daňová soustava.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Podmínky zápočtu VFA Docházka 50% Docházka 50% Prezentace referátu Prezentace referátu Test Test.
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
definice daně přímé daně (daň z příjmu, majetkové daně) nepřímé daně
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Veřejné finance Ing. Vojtěch Jindra. Veřejné finance Finance představují proces tvorby, rozdělování a užití peněžních fondů a peněžního kapitálu. Finance.
Státní rozpočet II. Petr Machala.
Státní rozpočet Rozpočet přebytkový Rozpočet vyrovnaný
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Je plán finan č ního hospoda ř ení státu, obvykle na jeden rok. Má formu zákona, který navrhuje vláda a schvaluje parlament.
Veřejné finance Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
VY_32_INOVACE_ 17 Státní rozpočet.  Je schvalován každý rok parlamentem  Obsahuje část příjmovou a část výdajovou VY_32_INOVACE_ 17 Státní rozpočet.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odkud stát získává peníze.  Přímé : platí daňový poplatník (občan odvádějící tuto daň) přímo státu, prostřednictvím finančního úřadu  Nepřímé : platí.
Daňová teorie a politika
Daňová soustava I. Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Státní rozpočet I. Petr Machala.
Typy rozpočtů Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Petr Machala. Co může vyjadřovat tento graf? Míra veřejného dluhu v roce 2011 Máme důvod k radosti?
Základní prvky daňové techniky
1 Optimalizace daní a odvodů podniku VŠFS, Zima 2006 Jiří Přibyl.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_DAŇOVÁ.
DANĚ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO9 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Daně Tématický okruh: Stát a národní hospodářství Vzdělávací obor:
DAŇOVÁ SOUSTAVA. Daňová soustava  Členění na přímé (z příjmu a majetkové) a nepřímé  Kdo je plátce a poplatník?  Daně přímé  Daň z příjmu FO a PO.
DANĚ a jak na ně. daň odvody do veřejných rozpočtů (státu a obce) odvody do veřejných rozpočtů (státu a obce) daň: přímá z příjmů z příjmů z nemovitostí,
PŘÍMÉ A NEPŘÍMÉ DANĚ Kristýna Nevolová Lucie Krausová C2A.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_20_Fiskální politika TEMA:Finanční gramotnost.
Daňová soustava v ČR Daně tvoří významnou část příjmů státního rozpočtu a jsou významným nástrojem ovlivňování ekonomiky státem Daně tvoří významnou část.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E20.17 Ročník2. ročník.
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk. ROZPOČET seznam veškerých plánovaných výdajů a příjmů porovnání pravidelných příjmů a výdajů, rozdělování a užití peněz druhy:
Finanční právo Nováčková Dominika, Kateřina C3A. Finanční právo souhrn právních norem, obsahem jsou finanční vztahy, to znamená vztahy získávání, shromažďování,
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2015  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení sse systémem daní v ČR AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Určeno pro: žáky 4.ročníku středních škol Vzdělávací obor: Základy společenských věd, Občanská nauka Tematický okruh: Základy práva Téma: Finanční právo.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Jana Volková Název: VY_32_INOVACE_20_OV9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Státní rozpočet.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Státní rozpočet (prezentace) Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_04.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_26_Daně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST DANĚ ZŠ HejniceZ. Hyxa. DANĚ Daně a veřejné rozpočty daně jsou jedním ze zdrojů příjmů veřejných rozpočtů. Veřejné rozpočty jsou státní,
Občanský výchova 9. ročník
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
Rozpočet obce.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Daně VY_32_INOVACE_44_890 Projekt.
VY_32_INOVACE_56_Národní hospodářství
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Daně (prezentace) Autor: Mgr.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Název projektu: Moderní škola
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Šárka Vítová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Daňová soustava v ČR Daňová soustava v ČR Musí odpovídat soustavám EU
Státní rozpočet je plán finančního hospodaření státu, obvykle na jeden rok. Má formu zákona, který navrhuje vláda a schvaluje parlament.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Daně.
RODINNÝ ROZPOČET (PŮJČKA, HYPOTÉKA)
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Anotace Vysvětlit, jak správně hospodařit s penězi. Popsat, co je rozpočet a objasnit žákům, jak sestavit svůj měsíční rozpočet a rozpočet rodiny. Objasnit.
Transkript prezentace:

Státní rozpočet a daně Občanský výchova 9. ročník

 plánované výdaje a příjmy státu na určité období (1 rok) Víte co je to státní rozpočet K čemu potřebuje stát peníze?

Státní rozpočet Příjmy státu – zisk ze státních podniků, příspěvky občanů na zdravotní a sociální pojištění, daně, poplatky Výdaje státu – sociální dávky, zdravotnictví, školství, armáda, policie, mzdy státním zaměstnancům, oprava silnic, památek, kultura, dotace zemědělství Vyrovnaný rozpočet –výdaje a příjmy jsou vyrovnané Přebytkový rozpočet – výdaje jsou nižší než příjmy Schodkový rozpočet – výdaje převyšují příjmy Deficit – rozdíl, o nějž výdaje převyšují příjmy u schodkového rozpočtu

Daně a stát  Daň – je poplatek občanů státu za jeho služby  Daně tvoří jeden z nejvýznamnějších zdrojů příjmu státu – mezi procenty celkového příjmu státu

Daně v ČR  V naší republice máme dva typy daní: přímé daně a nepřímé  Přímé daně: platí člověk rovnou (přímo) státu.  Nepřímé daně: platí poplatník obchodníkovi v ceně zboží a teprve obchodník odvede tuto daň státu.

Přímé daně  Daň z příjmu fyzických osob (15%)  Daň z příjmu právnických osob ( 19%)  Daň z nemovitosti  Daň z převodu nemovitosti (3%) –  Daň darovací a dědická

Nepřímé daně  Daň z přidané hodnoty (21% a 15%)  Spotřební daň Občan kupující rohlík Obchodník prodávající rohlík Stát