Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 26 Autor: Ošlejšková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Advertisements

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Brukvovité Brassicaceae
Růžovité.
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Rostliny v okolí lidských obydlí
Jméno: Ukázková prezentace.  Na obrázku vyznač libovolným způsobem modrým kolečkem TYČINKY.
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin I.
Krytosemenné rostliny
Elektronická učebnice - II
r. dvouděložné, růžotvaré, bobotvaré, plod, souplodí nažek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_413.
RŮŽOVITÉ - Rosaceae Velmi početná čeleď bylin i dřevin
Zpracovala: Hana Fikrová. Charakteristika čeledi violkovitých V mírném pásu to jsou jen byliny, ale v subtropech a v tropech to mohou být i keře až menší.
Vypracovala: Soňa Gráblová VII.A třída
Škola:. Základní škola Kladruby
Čeleď brukvovité Přídopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Čeleď: Brukvovité.
Čeleď: Brukvovité.
Název Rostliny krytosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník

Brukvovité.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: BRUKVOVITÉ, VŘESOVCOVITÉ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Co bychom už měli vědět…
POZNÁVÁNÍ: Krytosemenné rostliny - Brukvovité
Významné čeledi dvouděložných 1
PLODY.
Vypracoval: Antonín Jiříček - text Martin Kelar - obrázky, text
Pryskyřníkovité a růžovité
Čeledi: liliovité a amarylkovité Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí.
Rostliny.
R ŮŽOVITÉ ROSTLINY Daniel Aschermann David Ondroušek Tomáš Kudrna.
Krytosemenné rostliny Lucie Krapková 7. třída. Osnova Zařazení a výskyt Charakteristika Dělení Chryzantéma Dvouděložné rostliny Jednoděložné rostliny.
Lipnicovité rostliny Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Ekosystém okolí lidských obydlí Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_21_Risk krytosemenné rostliny.
Čeledi: břízovité, bukovité, vrbovité Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí.
Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 2 Autor: Ošlejšková.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
ČELEĎ BRUKVOVITÉ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Elena Sobotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_17_Ekosystém zahrady a sady Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 17 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – krytosemenné rostliny - opakování Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/20.
RŮŽOVITÉ Myroslava Palinkash Valerie Sobková Jakub Hrbáč.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_34_Přírodopis 7.ročník_Růžovité Téma: Růžovité CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: březen 2012.
Pipal, Veselý, Ringsmuth. Popis  Jednoletky, dvouletky, trvalky  Byliny či keře (vzácně)  Cca 3500 druhů  Listy – většinou střídavé, bez palistů 
Odd.: KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
čeledi krytosemenných rostlin I
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Vyšší rostliny Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_59_Růžovité
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_PŘÍRODOPIS
Čeledi: lilkovité a bobovité
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
autor: Helena Petrůvová název: VY_52_INOVACE_28_PRVOUKA_OVOCNÉ STROMY
Čeledi: PRYSKYŘNÍKOVITÉ HVĚZDNICOVITÉ
LICHOKOPYTNÍCI.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ČELEĎ LILKOVITÉ Borovková Kasíková Kolářová QA.5
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
BRUKVOVITÉ Dvouděložné rostliny.
Transkript prezentace:

Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 26 Autor: Ošlejšková Hana Ověření ve výuce: 7. třída Datum ověření:

Klíčová slova: Očkování rostlin, řízkování, češule, oboupohlavné květy, čtyřčetné květy, palist, medonosná rostlina, růže, ovocné dřeviny, kontryhel, řepík, léčivé rostliny, šešule, šešulka, brukev řepka olejka, brukev zelná, zelenina, brukev ředkev ohnice, tařice, kokoška, penízek.

Čeleď: růžovité

Charakteristické znaky: - byliny i dřeviny - oboupohlavné pětičetné květy - název odvozen od růže šípkové - plod: nažky - lidé je množí očkováním nebo řízkováním - často okrasné, užitkové nebo léčivé rostliny - dřevo se používá v řezbářství

Růže šípková Plodem jsou nažky v češuli. Šlechtěním vznikly okrasné odrůdy. Šípky – léčivé účinky. Z lístků se vyrábí růžový olej – parfémy. Ze šípků se vyrábí sirupy, zavařeniny, kompoty, domácí víno nebo šípkový likér.

Ovocné dřeviny: jabloně třešně hrušně

Další ovocné dřeviny: jeřáby slivoně višně

A ještě další ovocné dřeviny: maliník ostružiník jahodník obecný

Léčivé rostliny: Kontryhel obecný Řepík lékařský

Čeleď: brukvovité

Charakteristické znaky: Nejčastěji byliny. Oboupohlavné čtyřčetné květy. Listy střídavé, jednoduché, bez palistů. Plod: šešule, šešulka. Olejniny (řepka olejka), zeleniny, plevele, medonosné rostliny, píce. Některé jsou chráněné.

Zástupci: Řepka olejka Brukev zelná

Z brukve zelné byly vyšlechtěny: zelí, kapusta, růžičková kapusta, kedluben, květák, brokolice.

Z ředkve seté byly vyšlechtěny ředkvička a ředkev černá. Ředkev setá ředkvička

Ředkev černá Křen selský

Ředkev ohnice Kokoška pastuší tobolka

Penízek rolní Tařice skalní - chráněná

horcica.html

Otázky: 1. Vysvětlete pojem „oboupohlavné“ květy. 2. Vysvětlete k čemu se využívá a co znamená pojem „řízkování“. 3. Které ovocné dřeviny patří do čeledi růžovitých? 4. Vyjmenujte aspoň 2 léčivky z čeledi růžovitých. 5. Vysvětlete pojem „medonosné“ rostliny. 6. Ze které rostliny z čeledi brukvovité se lisuje olej? 7. Vyjmenujte aspoň 2 plevele z čeledi brukvovité. 8. Ze které rostliny bylo vyšlechtěno zelí nebo květák?

Odpovědi: 1. Mají tyčinky i pestík/y v jednom květu. 2. Používá se k rozmnožování. Jedná se o rozřezání rostliny na menší části, z každé z nich vyroste nová rostlina. 3. Jabloně, hrušně, višně, třešně, slivoně, meruňky, broskvoně, jeřáby, ostružiníky, maliníky. 4. Kontryhel obecný, řepík lékařský. 5. Poskytují pyl včelám. 6. Brukev řepka olejka. 7. Penízek rolní, kokoška pastuší tobolka, brukev ředkev ohnice. 8. Brukev zelná.

Zdroje: _Pirus_communis_L.jpg 8_obecn%C3%A1_1.jpg/300px-Prunus_cerasus_vi%C5%A1e%C5%88_obecn%C3%A1_1.jpg 8px-Illustration_Prunus_cerasus0.jpg _in_Helsinki.jpg/258px-Rowanberries_in_late_August_2004_in_Helsinki.jpg 306_Rubus_idaeus.jpg _Pirus_communis_L.jpg 8_obecn%C3%A1_1.jpg/300px-Prunus_cerasus_vi%C5%A1e%C5%88_obecn%C3%A1_1.jpg 8px-Illustration_Prunus_cerasus0.jpg _in_Helsinki.jpg/258px-Rowanberries_in_late_August_2004_in_Helsinki.jpg 306_Rubus_idaeus.jpg

258px-Blackberries_on_bush.jpg jpg/250px-Illustration_Fragaria_vesca0.jpg pM%29.JPG/200px-Alchemilla_vulgaris_%28RpM%29.JPG atoria0.jpg/258px-Illustration_Agrimonia_eupatoria0.jpg _K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-169.jpg/258px-Brassica_napus_- _K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-169.jpg x-Broccoli_bunches.jpg

Armoracia_rusticana.jpg Capsella_bursa-pastoris.JPG Thlaspi_arvense.jpeg Alyssum_saxatile3.jpg Armoracia_rusticana.jpg Capsella_bursa-pastoris.JPG Thlaspi_arvense.jpeg Alyssum_saxatile3.jpg Jurčák, J.; Froněk, J. Přírodopis 7, 1st ed.; Prodos: Liberec,