Spolupráce NNO, škol a měst/obcí aneb globální témata a aktivní občanství jako běžná součást vzdělávání na všech úrovních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Integrovaná strategie rozvoje území MAS Hrubý Jeseník pro roky Shrnutí dosavadních výstupů.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Česko-německý fond budoucnosti Jihlava, PhDr. Tomáš Jelínek, Ph.D. ředitel.
5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Projekt „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“. Prezentace ke konání 2. kulatého stolu dne v Medlově.
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Domov pro osoby se zdravotním postižením Všebo ř ice Z ř izovatel: Ústecký kraj Adresa: Pod Vodojemem 312/3C, Ústí nad Labem Vznik: v roce 1995.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Desatero problémů Chrudimi otevřena 1. etapa obchvatu doprava rozdělena Pce - Žďár i Pce - Vysové Mýto po obchvatu vybudování okružní křižovatky.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Místní Agenda 21 Ing. arch. Marie Petrová MMR. PS URROU
3. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán pro ORP Jablunkov reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ září 2016 od 14:00.
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Zaměřeno na malé a střední podnikání aneb společenská odpovědnost firem v olomouckém kraji Martin Fink Brno,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Úřad práce České republiky
Krajská síť environmentálních
Odbor rovnosti žen a mužů Sekce pro lidská práva ÚV ČR
Vize a požadavky Karlovarského kraje SPRSS JUDr. Tatjana Kašlíková, Mgr. Ilona Čtvrtníková, Mgr. Ferdinand Raditsch Aktivita je součástí projektu ‚Podpora.
Společné a koordinované politiky EU
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hlavní město praha a integrace cizinců
Spolupráce s obcí a dalšími partnery při transformaci sociální služby
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Společenská odpovědnost ve školství
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Akční plán Strategie MAS, Programové rámce, Fische
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Učitelská mobilita Erasmus+ Univerzita v Granadě
Goethe-Institut Praha S knížkou do života (Bookstart) 23. října 2017
jak budovat kulturu školy společně
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Chytrá řešení od společnosti E.ON
Základní informace o programu
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví ORP Chrudim Podpora sociální práce v obci Chrudim a ve správním obvodu obce s rozšířenou.
Vzdělávání Lokální partnerství Liberec Magistrát města Liberec, 1. březen 2017 Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání.
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická.
Dobrovolnictví v komunitě jako cesta k sociální soudržnosti
Tereza Bížová Představení se.
Aktuální informace o projektu IKAP
Spolupráce s rodiči a komunitou
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Rodinná politika v Olomouci 2015
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Klíčové aktivity projektu
Akční plán - plánované společné aktivity
Aktuální informace k dotačním titulům MŽP
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Spolupráce NNO, škol a měst/obcí aneb globální témata a aktivní občanství jako běžná součást vzdělávání na všech úrovních

CESTA ZA TITULEM SVĚTOVÁ ŠKOLA Základní filozofie podporuje vzdělávání a přípravu žáků na reálný život v globalizovaném světě a opírá se o jednoduchou metodologii tří kroků: 1. Uč se o daných tématech v různých předmětech 2. Zjišťuj, jak je na tom naše škola vzhledem k vytyčeným problémům neboli proveď šetření na své škole 3. Jednej neboli uskutečni akci, která přispěje k řešení nebo zvýší povědomí o daném problému

Kritéria pro udělení certifikátu Světová škola: 1. Témata globálního rozvojového vzdělávání jsou součástí života školy. 2. Škola veřejně prezentuje svoji činnost v oblasti globálního rozvojového vzdělávání. 3. Škola sleduje problémy v místě školy, které mají globální dopad. 4. Škola navrhuje způsoby řešení vybraných místních problémů s globálním přesahem. 5. Škola pořádá místní akce, které přinášejí pozitivní změny.

Studenti tvoří a realizují komunitní projekty mapují komunitu plánují projekt s cílem „něco změnit“ vytvářejí partnerství (obec, nno, ústavy, kulturní instituce, podnikatelé..) realizují a vyhodnocují akcí

Témata projektů práce se seniory: kurzy, kreativní dílny, společná setkání, čtení, divadlo, prohlídky města, vzdělávací semináře životní prostředí: úklid města, recyklace odpadu doprava: cyklostezky ve městě charitativní pomoc: sbírky, benefiční koncerty lidé se zdravotním postižením, dětské domovy: pravidelné volnočasové aktivity, kurzy veřejný prostor: komunitní plánování, bezbariérové přístupy, debaty o urbanistickém rozvoji oživení kulturního života: koncerty, divadla, výstavy, soutěže pro děti vzdělávací a osvětové akce a semináře

Světová škola a školy Active Citizens

PROČ? „Najednou vidím, že když si něco umanu, tak to prostě jde. Neříkám si, kdyby někdo, něco změnil. Říkám si, kdybych já něco změnila.“

i: i: e: