NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2880.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Základy účetnictví - rozvaha Označení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
VZDĚLÁVACÍ OBLAST:TEORETICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Tematická oblast:Rozvahové účty Předmět:Účetnictví Název:Procvičování - vztahy v rozvaze Anotace: Digitální učební.
1 Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_UCE_008 Název školy Obchodní akademie, Střední pedagogická škola a Jazyková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_760.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_62_INOVACE_02_11 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_02_11 Zpracoval:Ing.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy : Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_UCE136 Jméno autora:Ing. Alena Urešová Třída/ročník:2. a 4. r. Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Majetek a závazky domácnosti
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Bankovnictví.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_16 NázevBankovní pojmy Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_20 Název materiáluOpakování.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 7 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Kam s penězi, aby nezahálely
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Aktivní bankovní operace – úvěry pro občany
Struktura finančního trhu
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Aktivní bankovní operace – úvěry
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VKLADOVÉ SLUŽBY BANK II.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Banky a jejich funkce – Pracovní list
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
Opakování – pracovní list
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Hospodářská politika VY_32_INOVACE_40_815
Kam s penězi, aby nezahálely – Pracovní list
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Střední škola obchodně technická s. r. o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT NÁZEV A ČÍSLO MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_18_S11-M-9 VYTVOŘENO: Červen 2013 AUTOR: Zdeňka Špinlerová VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika a její aplikace SADA: Matematika pro 9. ročník NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Finanční matematika - úvod

ROČNÍK: 9. DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: Prezentace STUPEŇ A TYP VZDĚLÁVÁNÍ: Základní vzdělávání – druhý stupeň POMŮCKY: Učebnice - kalkulačka CÍL – INOVACE: Podporuje aktivní výklad i opakování učiva s využitím interaktivní tabule METODICKÉ POKYNY: Nejde o hodnocení znalostí, proto se správné odpovědi odkrývají hned, žák si sám počítá správné odpovědi. Materiál slouží k otestování znalostí žáků zda se vyznají v pojnech z oblasti finanční matematiky. OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Žák si ověří svoje znalosti pojmů z oblasti finanční matematiky.

 9. ročník

CO ROZUMÍME POD POJMEM FINANČNÍ MATEMATIKA? Finanční matematikou rozumíme soubor obecných matematických metod uplatněných v oblasti financí, jakými jsou např. poskytování krátkodobých a dlouhodobých úvěrů, investování nebo různé obchodní transakce.

FINANČNÍ MATEMATIKA SE ZABÝVÁ EKONOMICKÝMI POJMY PENÍZE BANKOVKY MĚNA PENĚŽNÍ ÚSTAVY ÚROK VALUTY DEVIZY DAŇ DLUŽNÍK INFLACE ÚROKOVÁ MÍRA VĚŘITEL AKCIE

Finanční matematika je plná pojmů. Některé finanční pojmy se používají i v běžné řeči. Ale vyznáte se v jejich pravých významech? Dokážete se v nich orientovat? Otestujte se

Co je pro vás nejvýhodnější udělat s penězi, které jste dostali pod stromeček? a) Přispět jimi na snížení státního dluhu. b) Uložit je na spořicí účet. c) Utratit je v povánočních slevách. 1

Víte, co je likvidita? a) Zbraň hromadného ničení. b) Souhrnný název pro pohyb finančních prostředků. c) Momentální schopnost uhradit splatné závazky. 2

Co je podle vás inflace? a)V šeobecný růst cen v ekonomice o více než 2%. b)V šeobecný růst cen v ekonomice. c)J ev, kdy jsou ceny v ekonomice po určité období stabilní. 3

Bankomat je: a)Č tecí přístroj pro zjištění ceny výrobku umístěný u pokladen. b)Z ařízení ke zjištění kreditu mobilního telefonu. c)Z ařízení, které umožňuje výběr hotovosti prostřednictvím debetní nebo kreditní karty. 4

Víte, co je exekuce? a)R ychlá a účinná ochrana věřitelových práv. b)V ýkonná moc, vláda. c)Z ánik, smrt. 5

Co je podle vás bankrot? a)S tav bankovního účtu tři dny před výplatou. b)Z právního hlediska neschopnost dlužníka platit své dluhy. c)T otální výpadek energie. 6

Co je podle vás anuita? a)S tručná charakteristika literárního díla. b)P ravidelná splátka v konstantní výši. c)O značení letopočtu po narození Krista. 7

Dividenda je: a)D ruh nebankovního úvěru. b)P odíl na zisku akciové společnosti. c)D ruh elektronické součástky. 8

Co si myslíte, že je portfolio? a)S ouhrn všech aktiv, které jsou ve vlastnictví investora. b)M ocenský orgán v říši. c)T aška na písemnosti. 9

Kolik druhů platných mincí máme celkem v naší zemi: a)p ět b)š est c)d evět 10

Jak jste byli úspěšní? Nevěděli jste odpověď na některou z otázek? NEVADÍ V příštích tématech si projdeme základní pojmy finanční matematiky. DĚKUJI ZA POZORNOST

 TREJBAL, Josef. Matematika pro 9. ročník základní školy. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1999, 85 s. ISBN  ODVÁRKO, Oldřich a Jiří KADLEČEK. Matematika pro 9. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: Prometheus, 2004, 90 s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN  ODVÁRKO, Oldřich a Jiří KADLEČEK. Matematika pro 9. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: Prometheus, 2004, 80 s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN  DOLCETA Online Consumer Edication: Finanční vzdělávání. [online]. [cit ]. Dostupné z: gramotnost.html: gramotnost.html