Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_002/0000001.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Advertisements

Krajské akční plány Základní východiska
Metodický výklad výzvy
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Zasedání Regionální stálé konference pro území Olomouckého kraje Olomouc,
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
MINITÝMY PRO PROJEKT KAP Radovan Výsmek Zlín,
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Zpráva o postupu příprav Rámce pro investice do infrastruktury Červen 2016 PaedDr. Pavel Schneider, vedoucí.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Jana Stará
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Úvodní workshop Olomouc, Ing. Lenka Polachová projektová manažerka projektu.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Základní informace o KAP a MAP 10. března Přehled důležitých zkratek Evropské strukturální a investiční fondy (ESI fondy = ESIF) Krajské akční plány.
Projekt KAP LK. Dohoda o partnerství Základní změny pro nové programové období 2014 – 2020 od podpory všeho ke koncentraci na priority od plošné podpory.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
PLATFORMA PODPORY ŠAP a PA VE ŠKOLÁCH
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Plány aktivit/Školní akční plány
Podpora krajského akčního plánování
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Základní informace k ŠAP a PA
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Pracovní skupina Vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání (KAP)
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Plány aktivit/Školní akční plány
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
Krajské akční plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Analýza potřeb v území.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
4. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Návrh KAP č.1
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/

KAP a PS vzdělávání Proč KAP 1.územní dimenze 2.stanoveno metodikou výzvy č. 02_15_002 (OP VVV) pro KAP 3.podmínka čerpání pro školy v rámci IROP + tzv. šablony + regionální projekty Funkce PSV 1.mapování potřeb území a škol, vzdělávacího systému, trhu práce 2.vyhodnocování potřeb škol (analýza v území a ve školách) - stanovuje Priority 3.Rámec pro podporu infrastruktury a investic v kraji Výstupy PSV 1.Prioritizace potřeb 2.Rámec pro podporu infrastruktury a investic v kraji 3.Krajský akční plán rozvoje vzdělávání

Aktuální stav KAP = Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji Dne schválena výběrovou komisí OP VVV projektová žádost KAP Začátek realizace od Doba trvání 6 let ( – ) Realizační tým – 5 členů (kontakty na webu Odboru školství, mládeže a tělovýchovy Jihočeského kraje) Odborný garant – zástupce Národního ústavu pro vzdělávání (NÚV)

Postup vytváření KAP 1.Budování kapacit (11/ /2016) –sestavení realizačního týmu, ustavení Pracovní skupiny Vzdělávání 2.Analýza potřeb v území (01-04/2016) –analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému v území kraje –veřejné projednání povinných a nepovinných témat 3.Analýza potřeb ve školách zpracovávaná odborným garantem /Národní ústav pro vzdělávání/ (12/ /2016) –dotazníkové šetření provedené Národním ústavem pro vzdělávání (NÚV) –definování priorit rozvoje škol –zpracování Rámce pro podporu infrastruktury a investic za každého zřizovatele

Postup vytváření KAP 4.Prioritizace potřeb na území kraje (06/2016) –práce v rámci dílčích pracovních týmů, spolupráce s odborným garantem –zpracování seznamu projektových záměrů pro investiční intervence v IROP - Rámec pro podporu infrastruktury a investic (nutná podmínka pro předložení žádosti do IROP) –výstup z dotazníků předán zřizovateli → výběr do Rámce 5.Stanovení cílů rozvoje škol (09/ /2017) –na základě předchozí prioritizace potřeb –školy tvoří tzv. Plány aktivit; přímá podpora školám (workshopy, semináře aj.) 6.Tvorba a schválení KAP (10-12/2016)

Pracovní týmy a prioritní témata Prioritní (povinná) témata KAP: –Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě (také pro oblast ZŠ, minoritně pro MŠ) –Podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné, technické a environmentální vzdělávání) – také pro oblast MŠ a ZŠ –Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů –Rozvoj kariérového poradenství – také pro oblast ZŠ –Rozvoj škol jako center celoživotního učení –Podpora inkluze –Infrastruktura Nepovinná témata KAP: – Rozvoj výuky cizích jazyků; – ICT kompetence; – Čtenářská a matematická gramotnost; –další témata důležitá pro území/školy

Pracovní týmy a prioritní témata Pracovní týmPovinná témata Kariérové poradenství a podnikavost Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Rozvoj kariérového poradenství Polytechnické, odborné, další profesní vzdělávání Podpora polytechnického vzdělávání Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Rozvoj škol jako center celoživotního učení Inkluze Podpora inkluze Nepovinná témata Rozvoj výuky cizích jazyků, ICT kompetence, čtenářská a matematická gramotnost, další témata

Kontakty Kontakty na realizační tým KAP: Obecné dotazy k projektu: Ing. Hynek Čížek, Ph.D., vedoucí oddělení evropských fondů a strategií tel Ing. Michaela Pešková, finanční manažerka tel Mgr. Lenka Nováková, projektová manažerka tel Mgr. Jana Poračanová, projektová manažerka tel

Kontakty Kontakty na realizační tým KAP: Mgr. Lucie Jarkovská, projektová manažerka tel Ing. Martin Kolář, projektový manažer tel Informace o projektu: stránka OŠMT, Odborem zveřejňované informace, odkaz Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji jihocesky.cz/2150/krajsky_akcni_plan_rozvoje_vzdelavani_v_jiho ceskem_kraji.htm

Analýza potřeb v území Analýza potřeb v území: povinná součást procesu vytváření KAP jedná se o analýzu vývoje trhu práce a vzdělávacího systému v Jihočeském kraji, kterou zpracovává realizační tým KAP je nezbytným podkladem pro projednání priorit bude rozeslána členům pracovních týmů a členům Pracovní skupiny vzdělávání budou s ní seznámeni ředitelé, resp. zástupci škol při workshopech v květnu 2016

Analýza potřeb v území Analýza potřeb v území: Vstupy a zdroje: např. DZ rozvoje vzdělávací soustavy na území kraje; analýzy a doporučení RIS3 Strategie; strategie ITI/IPRÚ; výstupy Sektorových dohod; analýzy úřadu práce; další regionálně specifické analýzy vztahující se k problematice vzdělávání, uplatnitelnosti absolventů a potřeb trhu práce; Doporučení Rady vlády pro konkurenceschopnost a hospodářský růst jako jeden zdroj – výsledky Analýzy šetření škol, nastíněné priority příklady otázek, které by analýza měla řešit současný stav zpracování analýzy dokončení – nejpozději polovina dubna 2016

Rámec pro podporu infrastruktury Rámec pro podporu infrastruktury a investic včetně finančního rámce: seznam investičních projektových záměrů všech středních škol bez rozdílu zřizovatele – reálně realizovatelných do roku 2018/2019 projekty zašlou zřizovatelé realizačnímu týmu KAP (na základě dotazníku, termín zaslání zpět: polovina dubna 2016) zaslané projekty je zřizovatel ochoten a schopen spolufinancovat rámec projednává PSV a schvaluje RSK NEZBYTNÝ pro investiční intervence v IROP = možnost čerpání konzultace s Centrem pro regionální rozvoj České republiky (administrátor IROP): typy projektů, které je možné z IROP podporovat – RT KAP zašle dokument s typickými projekty

Rámec pro podporu infrastruktury při výběru projektů pomohou již schválená kritéria pro SC 2.4, a to jak pro SŠ a VOŠ, tak pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání kromě souladu projektu s KAP je základem možnosti podpory zaměření projektu alespoň na jednu z klíčových kompetencí: –komunikace v cizích jazycích –technických a řemeslných oborů –přírodních věd –práce s digitálními technologiemi nutné zapojit aktivity zaměřené na konektivitu školy a připojení k internetu a bezbariérovost vzdělávacího zařízení

Harmonogram do konce roku 2016 Předběžný harmonogram činnosti Pracovní skupiny Vzdělávání do konce roku 2016 v návaznosti na realizaci projektu KAP : 2. setkání – květen/červen 2016: –projednání analýzy potřeb v území –projednání výstupů z jednání pracovních týmů o povinných i nepovinných klíčových tématech KAP, projednání priorit v území –projednání Rámce pro podporu infrastruktury a investic včetně finančního rámce 3. setkání – září/říjen 2016: –schválení dokumentu KAP Předpokládaný termín příštího jednání Pracovní skupiny Vzdělávání: přelom května a června 2016

Děkujeme za pozornost