Řešíme logický problém (všeobecný jazykový rozbor) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné z Metodického.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VĚTA JEDNODUCHÁ, SOUVĚTÍ, sklaDEBNÍ VZTAHY
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_739_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Karel Bílek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Porovnáváme povrch a objem válce a kuželu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zbyněk Tůma. Dostupné z Metodického portálu.
Dopravní situace 16 křižovatka Jungmannova - Kollárova Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Čteme s porozuměním II. Pokyny: 1)Prohlédni si pořádně obrázek. 2)Pořádně si přečti čtyři věty. 3)Rozhodni, která z vět se nejlépe hodí k obrázku. 4)Klikni.
TROJÚHELNÍKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Koncovky přídavných jmen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jolana Ronková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Dopravní situace 4 křižovatka Růžová – U Parku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Trojúhelník - těžnice.
Třeťáci a matematika XI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lucie Barillová. Dostupné z Metodického portálu Provozuje Národní.
Anotace Finanční gramotnost –Kvíz Hospodaření s penězi na svačinu AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Hospodaření s kapesným na svačinu.
Návo d Znáš dobře mluvnici? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu
Riskuj Riskuj! soutěž – slovní druhy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického portálu.
Literární riskuj Jarmila Karlovcová 6. třída Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Literární riskuj Jarmila Karlovcová 6. třída
Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Matematika – 4. ročník. Pracujeme s diagramy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
Práva a povinnosti osob
Práva a povinnosti osob
Práva a povinnosti osob
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Optika – vznik světelných svazků
Optika – vznik světelných svazků
  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mona Drábková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Čteme, i když to neumíme. Pozoruj obrázky a snaž se pomoci paní učitelce se čtením. Nakonec tě čeká pár lehoučkých úloh. Autorem materiálu a všech jeho.
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Soubor interaktivních her z matematiky I.
Grafy pro malé školáky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Magdalena Málková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých a záporných čísel
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Téma: Jaro v CHKO České středohoří Tobiášův vrch
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Půjdem spolu do Betléma…
Interaktivní test z fyziky – 6. ročník
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování na desítky a stovky
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel.
Transkript prezentace:

Řešíme logický problém (všeobecný jazykový rozbor) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Přečti si text, zodpověz otázky. V Mánesově ulici v Praze bydlí pět nerozlučných kamarádů. Každý z nich navštěvuje jinou třídu, věnuje se jinému koníčku a doma chová jiné zvířátko. Děti spolu rády tráví volný čas a podnikají různé výlety. 1.Znáš nějaký literární příběh, ve kterém vystupuje parta pěti kamarádů? 2.Kdo je autorem toho příběhu? Bylo nás pět – Karel Poláček Rychlé šípy – Jaroslav Foglar

V Mánesově ulici v Praze bydlí pět nerozlučných kamarádů.  Urči ve větě všechny slovní druhy.  Vypiš z věty základní skladební dvojici, rozhodni se, kterým slovním druhem je vyjádřen podmět.  U zvýrazněných jmen urči mluvnické kategorie a vzor.  Slovo bydlí nahraď synonymem.  Najdi ve větě přívlastky, rozhodni, které jsou shodné a které neshodné.  Vysvětli význam slova nerozlučný.

Každý z nich navštěvuje jinou třídu, věnuje se jinému koníčku a doma chová jiné zvířátko.  Rozhodni se, zdali uvedený větný celek je větou jednoduchou nebo souvětím. Své tvrzení odůvodni.  U zvýrazněného slova urči mluvnické kategorie.  Najdi ve větném celku zájmena a urči jejich druh.  Vyčasuj zvýrazněné slovo ve všech tvarech podmiňovacího způsobu přítomného.  Vypiš z větného celku všechny předměty a urči jejich pády.  Najdi ve větném celku homonymum. Vysvětli jednotlivé významy.

Děti spolu rády tráví volný čas a podnikají různé výlety. Označ body, které obsahují správnou odpověď:  Jedná se o větu jednoduchou.  Slovo rády je příslovce.  Podstatné jméno čas je konkrétní jméno.  Slovo volný je ve větě přívlastkem shodným.  Slovo výlety je ve větě předmětem ve druhém pádě.

Najdi v osmisměrce podstatná jména a přiřaď je ke správnému druhu do tabulky: VKEZHMYZJIM IÍŘÁVODAADO KNEDVEŘESAR KBVATÍNRZVA ÁYDHOUSLEÁV LROVTSĎOLKA OMĚSTOPERAR PVÁNOCEPTSE pomnožnáhromadnálátkováobecnávlastní

Doplň správně tabulku podle níže uvedených instrukcí a zjisti, kdo chová kočku?  Petr tráví sobotní odpoledne geocachingem – tedy sbíráním kešek.  V domě číslo tři bydlí veselá a vtipná Jindřiška.  Žákyně 5. B bydlí v domě číslo dva.  Ten, kdo chová užovku červenou, bydlí v čísle jedna.  Žák 4. A bydlí v domě číslo pět.  Chlapec, který rád skládá puzzle, chodí do třídy 4. B.  Žákyně, která ráda tancuje latinskoamerické tance, chová morče.  Žák 4. A chová doma leguána.  Chlapec, který bydlí v domě číslo 1, rád hraje fotbal.  Dívka bydlící ve třetím domě ráda čte knihy o koních a ponících.  Chlapec chodící do 4. A se jmenuje Petr.  Ten, kdo rád hraje fotbal, se jmenuje Dan.  Jeden žák se jmenuje Jakub.  Jeden žák chodí do 5. A a jedna žákyně navštěvuje třídu 6. A.  S pejskem chodí na procházku dívka, která ráda čte knihy.  Do 5. B chodí Katka.

důmjménotřídakoníčekzvířátko