Ředitelství vodních cest ČR Organizační složka státu zajišťující rozvoj infrastruktury vodních cest v České republice Dopravní konference Pardubice 2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Advertisements

Využití labské vodní cesty pro sportovní a turistickou plavbu Občanské sdružení Sportovní přístav Kolín
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Strategie dopravy MD ČR
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Cíle územního plánování Cílem územního plánování je vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek.
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Název školy: Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 29 -DopravaAnotace Prezentace se zabývá světovou dopravou a jejími druhy Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný.
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
K plavebnímu stupni Děčín Doc. Ing. Josef Seják, CSc.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Služby vodní dopravy a ostatní formy dopravy
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Silnice nebo železnice
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Společenské a hospodářské prostředí. Doprava Obsah 1. Význam a postavení dopravy 2. Dopravní cesty 3. Osobní a nákladní přeprava.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Nové oddělení cestovního ruchu -Tvorba koncepce rozvoje cestovního ruchu -Navázání na Strategický plán města -Spolupráce s Komisí cestovního ruchu -Spolupráce.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
Páteřní trasy v Ústeckém kraji - propojování a diferenciace nabídek Ústí nad Labem.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě Ředitelství vodních cest ČR Ing. Jan Skalický pověřen řízením ŘVC ČR Aktuality ke splavnění Labe.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Priority dopravních staveb na území Ústeckého kraje a dopravní obslužnost PZ Kulatý stůl Ing. Jakub Jeřábek, vedoucí oddělení dopravní obslužnosti.
Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě Ředitelství vodních cest ČR Plány budování vodních cest pro osobní a nákladní dopravu Ing. Lubomír Fojtů ředitel.
Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.
Nejlepší realizovaná společná zařízení v Karlovarském kraji 1.
XI. Turistické fórum Polabí 22. dubna 2011 Zámek Poděbrady.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Cestovní ruch.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Labská stezka priorita rozvoje cykloturistiky v Ústeckém kraji Ústí nad Labem.
VYHLÁŠENÍ 1. VÝZVY POPRVÉ V ČESKÉ REPUBLICE Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava 2007 – 2013 Tisková konference – Zlín
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK Seminář pro žadatele z JMK , Hodonín.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
1 Labská stezka v Ústeckém kraji prezentace stavu budování stezky KONFERENCE Labská cyklotrasa pro všechny aneb Od pramene k moři - napříč Evropou - bez.
Pravidelná veřejná osobní lodní doprava. červenec 2007 Inspirace k obnovení tradice osobní lodní dopravy na Labi na Litoměřicku listopad 2007 Nastavení.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Setkání členů Rady Libereckého kraje se starosty měst a obcí úterý
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Stavební akce a uzavírky na krajské silniční síti
Podnikatelská zóna Š t e r n b e r k
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Baťův kanál Karolína Žujová IX.B 2016/17.
Projekt LABEL LABE-ELBE – Adaptace na povodňové riziko v povodí Labe
Dotační programy sfdi.
Baťův kanál.
Lucie Mališová 1. ročník N GK-KART
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Systém vodních staveb v Evropě
VY_52_INOVACE_65_Doprava v ČR
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Prezentaci připravil: Martin Zubalík
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Průběžné výsledky přípravy VRT
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Ředitelství vodních cest ČR Organizační složka státu zajišťující rozvoj infrastruktury vodních cest v České republice Dopravní konference Pardubice 2015 Splavnění Labe do Pardubic rozvoj rekreační plavby Ing. Lubomír Fojtů ředitel

O nás a našich úkolech zřízeno 1. dubna 1998 organizační složka státu zřízená Ministerstvem dopravy rozvoj dopravně významných vodních cest dle zákona 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace součástí vodních cest a zároveň i staveb nutných pro provoz na vodních cestách zabezpečení správy, údržby a oprav součástí vodních cest výkon vlastnických práv k nově zřizovaným součástem vodních cest podpora a propagace vodních cest provozování veřejných přístavů správa přístavního území ČR v Hamburku O nás a našich úkolech zřízeno 1. dubna 1998 organizační složka státu zřízená Ministerstvem dopravy rozvoj dopravně významných vodních cest dle zákona 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace součástí vodních cest a zároveň i staveb nutných pro provoz na vodních cestách zabezpečení správy, údržby a oprav součástí vodních cest výkon vlastnických práv k nově zřizovaným součástem vodních cest podpora a propagace vodních cest provozování veřejných přístavů správa přístavního území ČR v Hamburku

Vnitrozemské vodní cesty dle zákona 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě Horní Vltava 142 km Labsko - vltavská vodní cesta součást páteřní sítě TEN-T 338 km Baťův kanál 53 km

Přínosy vodních cest minimum nehod na vodě žádné ztráty zboží malé riziko poškození minimum nehod na vodě žádné ztráty zboží malé riziko poškození Bezpečnost levná doprava pro výrobky a suroviny cenový regulátor dopravních nákladů surovinová bezpečnost státu levná doprava pro výrobky a suroviny cenový regulátor dopravních nákladů surovinová bezpečnost státu Ekonomie nízké externí náklady menší počet kamiónů levný zdroj čisté energie nízké externí náklady menší počet kamiónů levný zdroj čisté energie Ekologie krajinotvorný prvek udržování vodní bilance protipovodňová ochrana krajinotvorný prvek udržování vodní bilance protipovodňová ochrana Krajina

Pro koho budujeme vodní cesty? Nákladní doprava Osobní doprava Hromadná přeprava os. Cestovní ruch

Plavební stupeň Děčín Zvýšení parametrů na VVC (podjezdní výšky a ponory) Splavnění Labe do Pardubic přístaviště na středním Labi Hněvkovice – Týn nad Vltavou dokončení přístavišť na dolním Labi Priority výstavby vodních cest ČR plán 2015 – 2022 přístav Petrov přístav Pahrbek přístav Veselí n/M plavební komora Praha – Staré Město plavební komora Rohatec plavební komora Bělov Zahájení realizace staveb Splavnění Labe do Pardubic je podmíněno zahájením realizace záměru Plavební stupeň Děčín (2019 – 2022)

Splavněním Labe do Pardubic ušetří exportu z Ostravska 130 km! Splavněním Labe do Pardubic ušetří exportu z Ostravska 130 km! 230 km 360km Ostrava

8 Splavnění Labe do Pardubic

9 Stupeň Přelouč II Rozsah záměru: nová plavební komora o rozměrech 115x12,5 m vč. rejd a čekacích stání laterální plavební kanál délky 3,5 km Plánovaný harmonogram realizace: 2019 – 2022 ÚR vráceno k prvoinstančnímu orgánu novelizace EIA + výjimky předpoklad vydání ÚR 6/2017  překonání nesplavného úseku délky 2,5 km včetně spádu stávajícího jezu Přelouč

plavební komora 115 x 12,5 m Slavíkovy ostrovy stávající jez přeložky komunikací a přemostění plavební kanál přeložka biokoridoru a rekultivace Nesplavný úsek v délce 2,5 km Labské hrčáky Plavební stupeň Přelouč II

12 Modernizace plavebního stupně Srnojedy Plánovaný harmonogram realizace: 2019 – 2020 předpoklad vydání ÚR 4/2016  modernizace plavební komory z roku 1937, která neodpovídá současným nárokům na bezpečnost a spolehlivost plavebního provozu Rozsah záměru: modernizace stěn, vystrojení a ovládání PK přístup pro těžký jeřáb tvarová úprava dolní rejdy doplnění čekacích stání výstavba velínu

13 Silniční most přes Labe mezi Valy a Mělicemi Rozsah záměru: výstavba nového mostu podjezdná výška 7,0 m Plánovaný harmonogram realizace: 2019 – 2020 vydáno pravomocné SP  zvýšení podjezdné výšky a šířky plavebního pole u mostního provizoria na silnici III. třídy

Rozsah záměru: přístavní hrana servisní centrum čekací stání, protipovodňová ochrana Plánovaný harmonogram realizace: 2021 – 2022 umístění přístavu vzejde z doporučení technicko-ekonomické studie Dopravní uzel Pardubice  vybudování nového plnohodnotného koncového přístavu pro nákladní dopravu  umožnění provádění překladní činnosti při svobodném přístupu k vodní cestě prostřednictvím veřejného přístavu Veřejný přístav Pardubice

15 Stabilizace plavební dráhy v přístavu Chvaletice Rozsah záměru: výstavba usměrňovací hráze (výhonu) prohrábka plavební dráhy Plánovaný harmonogram realizace: 2019 vydáno pravomocné ÚR  stabilizace parametrů a snížení zanášení plavební dráhy v přístavu Chvaletice  záměr navazuje na akci Splavnění Labe do Pardubic

Rozvoj přístavní infrastruktury pro rekreační plavbu v úseku Chvaletice - Kunětice Plánovaný harmonogram realizace: zpracováno urbanistické řešení zahájení přípravy v roce 2018  realizace záměru je podmíněna realizací akce Splavnění Labe do Pardubic (souvislá splavnost Labe do Pardubic) Rozsah záměru: přístaviště malých plavidel přístavní můstky pro OLD Lokality: Pardubice Kunětice Kladruby n/L Přelouč Valy - Mělice Chvaletice

Rozvoj přístavní infrastruktury pro rekreační plavbu na Labi a Vltavě  přístaviště malých plavidel  přístavní můstky pro OLD  servisní centra vč. čerpání PHM Lokality Malé Žernoseky, Litoměřice, Roudnice nad Labem, Štětí, Mělník, Neratovice, Brandýs nad Labem, Čelákovice, Nymburk, Poděbrady, Oseček, Kolín Davle, Praha  doplnění sítě veřejné přístavní infrastruktury pro rekreační plavbu Plánovaný harmonogram realizace: 2016 – 2020

Rekreační přístav Pardubice Předmět záměru: zajištění veřejné přístavní infrastruktury pro rekreační plavbu v centru města Pardubice Plánovaný harmonogram realizace: zatím v úrovni idejí zahájení přípravy v roce 2017 (dispoziční studie)  realizace záměru je podmíněna realizací akce Splavnění Labe do Pardubic (souvislá splavnost Labe do Pardubic)

Děkuji za pozornost Ing. Lubomír Fojtů ředitel Ředitelství vodních cest ČR nábř. L. Svobody 1222/12, Praha 1 Ing. Lubomír Fojtů ředitel Ředitelství vodních cest ČR nábř. L. Svobody 1222/12, Praha 1