Budeme tak silní, jak efektivní bude naše spolupráce Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, o. p. s. Budeme tak silní, jak efektivní bude naše spolupráce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cestovní ruch Luhačovické Zálesí
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Setkání informačních center Zlínského kraje Kroměříž
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
_ Setkání koordinátorů Počátky Mgr. Jan Martinec.
Aktuální stav čerpání evropských fondů Příprava na další programovací období z pohledu regionů Mgr. Radko Martínek hejtman Pardubického kraje.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Volnočasové projekty a EU financování
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
OBLAST 5: KULTURNÍ CESTOVNÍ RUCH A UDRŽITELNÝ ROZVOJ KULTURY Ing. Zdeněk Urbanovský Centrála cestovního ruchu Východní Moravy EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA.
Cestovní ruch: zákon pro posílení oboru i ekonomiky ČR Jitka Fatková ředitelka odboru cestovního ruchu Tisková konference MMR 24. červen 2010.
IX. Konference Finance pro města a obce Libor Lukáš hejtman Zlínského kraje zástupce AKČR pro Regionální operační programy Využití Regionálních.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Smlouva o spolupráci mezi regiony Vysočina a Champagne-Ardenne Podpis Témata spolupráce: –cestovní ruch, rozvoj venkova a měst, –hospodářský.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto SPL : „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“
Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Českou republikou Atlas Labe na území Královéhradeckého kraje prezentace výsledků projektu.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
REGIONÁLNÍ AKČNÍ PLÁN PRO ÚZEMÍ KRAJE VYSOČINA (RAP)
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Poslanecká sněmovna PČR Praha Návrh věcného záměru zákona o podpoře a řízení cestovního ruchu.
Program rozvoje venkova na období možnosti podpor pro obce Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Aktivity CzT vůči TIC. VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ TIC Projekt: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti CR formou dalšího vzdělávání Program: OPLZZ Cíl = zvýšení úrovně:
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Projekty realizované ROP SM krajem a ORP Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Cestovní ruch.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Upgrade Obsah 1.Celková strategie Východní Moravy (CS, claim, moodboard) 2.Hlavní marketingové nástroje: zdůvodnění 3.Nová dynamická orientace.
Aktuální stav přípravy programového období František Kubeš odbor regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj ČR RSK Pardubického.
ADONIS – ZO ČSOP projekty v cestovním ruchu , Dolní Kounice.
Královéhradecký kraj – podpora podnikání Ing. Michal Pultar Hradec Králové,
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Vyhlášené programy v roce 2016/2017
ŽIVÝ KRAJ – DESTINAČNÍ AGENTURA PRO KARLOVARSKÝ KRAJ, Z.S.
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Národní program podpory cestovního ruchu 2017
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Strategie regionu, obce
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Regionální akční plán Olomouckého kraje
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Kategorizace organizací destinačního managementu
Jednání PS Vzdělávání Mgr. Barbora Ledlová
Transkript prezentace:

Budeme tak silní, jak efektivní bude naše spolupráce Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, o. p. s. Budeme tak silní, jak efektivní bude naše spolupráce Staré Město,

Rok 2015 je rokem definitivního ukončení projektů v rámci ROP Je i rokem ukončení projektů v rámci IOP Díky tomu se radikálním způsobem mění postavení cestovního ruchu v systému dotační politiky na další období – pro cestovní ruch není připraven ani jeden dotační titul Omezené možnosti skýtá: Integrovaný regionální operační program (MMR) Revitalizace kulturních památek Revitalizace a zatraktivnění parků a zahrad u národních kulturních památek Posílení ochrany, uchování, digitalizace, zpřístupnění a využívání kulturního dědictví Opět (znovu) na začátku

Program rozvoje venkova (MZe) Pro podnikatele v agroturistice – podpora agroturistiky Operační program podnikání inovace pro konkurenceschopnost (MPO) Rozvoj podnikatelských záměrů pro začínající podnikatele / Poradenství Operační programy přeshraniční spolupráce Zachování a obnova kulturních a přírodních atraktivit Podpora rozvoje infrastruktury a dostupnosti atraktivit CR Koordinace marketingových a propagačních aktivit Udržitelný cestovní ruch, ochrana přírody, podpora biodiverzity Operační program zaměstnanost (MPSV) Rozvoj dalšího vzdělávání, zvyšování znalostí, dovedností a kompetencí pracovníků a konkurenceschopnosti podniků, podpora zaměstnanosti mládeže Opět (znovu) na začátku

Operační program rybářství (MZe) Podnikatelé v akvakultuře – činnosti související s cestovním ruchem s nabídkou rybaření Operační program životní prostředí (MŽP) Budování a údržba návštěvnické infrastruktury, usměrňování toku návštěvnosti, informovanost veřejnosti o potřebě ochrany ŽP Národní program podpory cestovního ruchu Cíle programu a podprogramu: dosažení růstu podílu CR na prosperitě regionů, vytvoření ekonomických podmínek k iniciaci a podpoře aktivit pro rozvoj domácího CR, zachování zaměstnanosti. Podpora tvorby nových produktů cestovního ruchu, aktivní začlenění cílových skupin, pro které je účast na cestovním ruchu obtížná, do aktivit cestovního ruchu, snížení sezónnosti, vytvoření podmínek pro zlepšení infrastruktury cestovního ruchu, zpřístupnění atraktivit.

Národní program podpory cestovního ruchu Uvažované zaměření programu: Podpora CR v regionech (Návrh MMR) Oslovení subjektů RSK a Regionálního Kolegia CR (včetně AK ČR) Definování konkrétních potřeb rozvoje regionů, Vypracování analýzy: zaměření programu, podporovaných aktivit, cílových skupin, indikátorů, atd. Identifikování konkrétních projektových záměrů, Podpora provázanosti aktivit a synergií, (definovat ty záměry, které nejsou podporované z žádného dotačního titulu – IROP, krajský dotační titul atd.) Možnost cílení výzev na financování vybraných opatření uvedených jak v Programech rozvoje CR krajů, tak Regionálních akčních plánech CR. MMR ČR žádalo při návrhu střednědobého výhledu státního rozpočtu navýšení prostředků Programu na 400 mil. Kč v roce 2017 a dalších letech, tyto prostředky by mohly být zacíleny i do více programů.

Regionální stálé konference (13) Koordinace rozvojových záměrů na úrovni kraje Zvolí zástupce RSK v Regionálním kolegiu CR Nemá právní subjektivitu, nerozděluje finanční prostředky Regionální kolegium CR (13 + 1) Koordinace rozvoje CR na území kraje nebo oblasti (nemá právní subjektivitu). Je součástí RSK Vytvořen seznam zájmových skupin 5 – 10 členů (samospráva, podnikatelé, NNO, kulturní instituce, ochrana přírody, destinační společnosti) Národní Kolegium CR (poradní orgán ministryně) Koordinovaný rozvoj CR na národní úrovni, podpora nadregionálních projektů. Transformace stávajícího Kolegia: MMR, CzT, 13 zástupců regionálních konferencí, zástupci státní správy, profesní a odborné veřejnosti, další členové dle potřeby Regionální konference a kolegium cestovního ruchu (návrh MMR) odborné veřejnosti, další členové dle potřeby

S čím můžeme (ne)počítat? Rozpočet ZK pro CCRVM (provoz a marketingové aktivity) -Rok 2015 na aktivity 2 miliony Kč -Rozpočet na rok 2016 se v těchto týdnech tvoří, nelze odhadnout, kolik prostředků dostaneme. Zatím dle rozpočtového výhledu kraje jsme pod skutečností letošního roku. -CCRVM společně s EKSCM předložili projekt do Central Europe na podporu kulturního turismu (rozhodnutí únor 2016) -CCRVM má připraveny projektové záměry pro Interreg V.a -CCRVM má připraveny projektové záměry směrem ke vzdělávání v cestovním ruchu -Diskutujeme i o dalších možnostech (partnerství v projektech)

Pojďme na začátek V roce 2008 byla zpracována Marketingová strategie a marketingová značka Východní Moravy. Již tehdy jsme věděli, že: Po skončení aktivní dotační politiky se musíme v zájmu konkurenceschopnosti regionu podílet na společném marketingu v poměru 80 : 20 procentům. Musíme vybírat aktivity a akce na nichž uplatníme model spolufinancování Musíme si nastavit optimální marketingový komunikační mix Vůči zahraničním trhům budeme vystupovat zejména s použitím PR nástrojů, online marketingu Musíme se umět dohodnout na společném postupu v ediční činnosti (tiskoviny)

Nová dynamická orientace CCRVM Iniciační téma: prostřednictvím destinačních managementů / podnětů trhu / trendů = otevírat zajímavá témata Cílem je iniciovat podnikatelské příležitosti bez ambice je zároveň realizovat, to zůstává na subjektech, jejichž náplní práce je právě obchod a realizace projektů. Cílem je také vytvářet velká témata a následně programy a produkty oslovující trhy evropských zemí, které mohou vzniknout jen za podpory CCRVM jako subjektu na úrovni celého regionu Východní Morava (např. CM stezka jako produkt kulturního turismu, Pastevecké stezky apod.) SPOLUPRACUJME! Strategicky plánujme!

Cíl ve střednědobém horizontu 4 let CCRVM: plní funkce, ve kterých není zastupitelná (reprezentace navenek, koordinace velkých projektů, podpora jednotlivých atraktivit a subjektů z titulu synergie aktivit) otevírá nová témata, a tím iniciuje zájem zahraničních cestovních kanceláří a jiných organizací, a zejména inspiruje a dává do pohybu zajímavé projekty aktivně podporuje „prodejní místa“ turismu, tedy „Informační centra“, prostřednictvím společných aktivit důsledně rozvíjí webový portál: jeho funkce a využití pro jednotlivé organizace, subjekty a zejména obce, zajišťuje jeho propagaci

Základní podmínkou dlouhodobě úspěšného marketingu je kontinuita. cílové skupiny komunikace zůstávají v platnosti pro další období hlavní marketingové slogany zůstávají v platnosti pro další období celkové vyznění a identita zůstávají beze změny Hlavní marketingové nástroje: web, sociální sítě (obecně online marketing) VELETRHY: veletrhy zůstávají přes jejich určitý útlum nejvýznamnějším místem setkávání odborné i laické veřejnosti a tvoří povědomí o důležitosti a atraktivnosti oblastí a regionů také v novinářské obci, v účasti na nich je CCRVM nezastupitelná. SPOLUPRACUJME! Strategicky plánujme!

Co NE a co JISTĚ Ustupujeme od vydávání Mapy zážitků Není v našich finančních možnostech mediálně podporovat formou intenzivních kampaní eventy – jejich podporu zajistíme zejména on-line marketingem, prezentacemi při veletrzích a výstavách Nejsme schopni finančně podpořit vydávání materiálů pro jednotlivé turistické oblasti Jsme připraveni vydávat Turistického průvodce VM, zajistit účast na vybraných veletrzích a výstavách, připravovat studijní cesty pro CK a média, spolupracovat se ZZ CzechTourismu, realizovat MKT kampaně (DCR)

CHCEME... Intenzivní spolupráci budeme rozvíjet zejména s TIC, městy, obcemi, destinačními managementy, podnikateli (příprava a realizace PPP projektů) Významně se musí zlepšit spolupráce s kulturními institucemi (VMP, NPÚ, 14|15 BI aj.) a rovněž s návštěvnickými „tahouny“ regionu (Zoo Zlín) Spolupráce bude rozvíjena se sousedními kraji, CzechTourismem, odbornými asociacemi (AHR, ATIC, AOCR), MMR Nezbytné je navázat spolupráci zejména se slovenskými regiony Důležitá je spolupráce s církvemi, maticemi a spolky vzhledem k produktu poutního turismu a CM stezky Chceme sledovat nejnovější trendy v řízení destinace (model St. Gallen)

Rekapitulace aneb malé ohlédnutí druh aktivityfinanční objem veletrhy ,03 kampaně ,86 kampaně na podporu events ,00 Webové prezentace a aplikace ,00 fam a press tripy, prezentace ,03 tiskoviny ,00 DVD, filmy, reklamní spoty ,81 tvorba strategie a značky vč. optimalizace ,00 tvorba produktů, pasport ,00 celkem ,73

Děkuji Vám za pozornost a spolupráci Tel.: