Použití metody CLIL v hodinách MATEMATIKY na Střední škole stavební Jihlava.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ICT ve výuce jazyků Mgr. Jana Sochorová Základní škola a Mateřská škola Česká Bělá.
Advertisements

ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod.
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
A.Učební plán B.Metody výuky C.Aktivity školy A.Učební plán Výběr předmětů Dělení studijních skupin.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
1 Střední průmyslová škola Třebíč Mgr. Alena Cahová.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Nové učebnice pro výuku obecné chemie a angličtiny pro chemiky
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
EU_62_A_sada 2_18_M_Termínovaný vklad_Duch
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Jak se UČIT K MATURITĚ? Motivace, koncentrace, paměť.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Video z mého města Mgr. Pavlína Hrabětová.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
MATEMATIKA a VÚP RNDr. Eva Zelendová
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_19_AJ4
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vznik pracovního poměru
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_11_AJ4
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
WORD Číslování stránek
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
Věcné učení Ochrana přírody
Astronomické jednotky délky
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
POVOLÁNÍ.
MAŠINKY - bludiště Prostorová orientace.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury
Gymnázium Česká Lípa.
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
WORD Tabulky - ohraničení
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_120_M6
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_14_Popis obličeje
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Hudební nástroje vnímání.
Mgr. Veronika Vaňousová
Transkript prezentace:

Použití metody CLIL v hodinách MATEMATIKY na Střední škole stavební Jihlava

 já a angličtina  téma vyučovacích hodin s CLILem  IAT  realizační tým  přípravy a realizace  žáci vs. angličtina, kamera  hodnocení + zajímavosti  video – sestřih z hodin

 maturita + VŠ  na SŠS Jihlava „uživatelsky“ = „potřebuju-li“ – materiály pro výuku, práce s počítačem, matematické programy – projekty (Cizí jazyky interaktivně, Finanční mechanismy EHP/ Norska) Já a angličtina

 „Vzájemná poloha kružnice a přímky“  AG – syntéza matematických dovedností  vhodné pro úkol „sestavit krokový postup“  „málo“ nových slovíček (cca 20)  opakovací hodina (ne nová látka) Téma vyučovacích hodiny s CLILem

 IAT ActivBoard na SŠS Jihlava od r  v M + F používám skoro denně  pro výuku cizího jazyka ideální  dostatek materiálu k danému tématu  pracovní listy - interaktivní IAT

Realizační tým  Mgr. Petr Šíma  Mgr. Josef Kotlík (kamera + střih)  Alena Pelechová (jazykové korekce) + Aaron Cotta (jazykové korekce)

Přípravy  jak dostat AJ reálně do M (AG) ?  reálná situace: – žádost o pomoc – 1. h. – slovní zásoba – 2. h. – sestavit krokový postup „jak určit vzájemnou polohu kružnice a přímky“

Přípravy  převod příprav do AJ  jak se téma učí v AJ (internet)  slovíčka  „scénář“ – souslednost  pracovní listy (6 + 8 A4) – interaktivní úkoly  jazykové korekce  dohoda s kameramanem

Realizace  žáci 4.TL (technické lyceum, 17 ž.) byli předem informováni (+souhlas) o CLILu – nevěděli téma a úkoly  natáčení - 2 delší vyuč. hodiny  zkušenosti kameramana (projekty) – pozice kamery i „herců“, světlo, zvuk, příprava pro střih, …

Žáci vs. angličtina, kamera  žáci angličtinu i úkoly v PL zvládli bez problémů  nervozita z kamery a práce s IAT  největší problém – (ne)hlasitost  zhodnotili v anketě

Hodnocení + zajímavosti  přípravy na hodiny – výběr materiálu, převod do AJ, pracovní listy atd. - časově náročné (hodně úprav)  natáčení – velmi hladce

Hodnocení + zajímavosti  přínos: – rozšíření slovní zásoby (žáci i učitel) – spolupráce učitelů jazykových a nejazykových předmětů – porovnání matematických postupů ČR x mimo (zajímavé) – opakování k MZ

Hodnocení + zajímavosti  problémy: – nejednoznačnost při výběru anglických ekvivalentů českých matematických pojmů (1.slovník x 2. slovník x videa na internetu x rodilý mluvčí) – práce se světlem – (ne)hlasitost žáků při natáčení – lesson plan (nejasné kolonky)

Foto

Děkuji za pozornost