Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Advertisements

11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
1.Management? 2.Management jakosti?
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Systémy řízení jakosti
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Management systému řízení kvality
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
ÚVOD A STRUČNĚ Z HISTORIE 1. část
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém managementu SSHR
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém managementu SSHR
Transkript prezentace:

Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, Cheb Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity: III02 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM: VY_32_INOVACE_33Jen14 Jméno autora: Ing. Věra Jeníková Datum (období) vytvoření DUM: 2013 Ročník: 2. Vzdělávací oblast: ekonomika Vzdělávací obor: řízení a zabezpečování jakosti Klíčová slova: Zaměření na zákazníka, vedení a řízení lidí Anotace: Žák se seznámí s principy zaměření na zákazníka, vysvětlí, kdo je zákazník, seznámí se s principem vedení a řízení lidí Druh učebního materiálu: prezentace Očekávaný výstup: porozumění výše uvedeným principům Metodika učebního materiálu: prezentace s výkladem

Autorem materiálu a všech jeho příloh, není-li uvedeno jinak, je Ing. Věra Jeníková.

PRINCIPY MANAGEMENTU JAKOSTI I. Ing. Věra Jeníková

Základní principy managementu jakosti Zaměření na zákazníka Zaměření na zákazníka Vedení a řízení lidí Vedení a řízení lidí Zapojení lidí Zapojení lidí Procesní přístup Procesní přístup Systémový přístup k managementu Systémový přístup k managementu Neustálé zlepšování Neustálé zlepšování Přístup k rozhodování na základě faktů Přístup k rozhodování na základě faktů Vzájemně prospěné dodavatelské vztahy Vzájemně prospěné dodavatelské vztahy

Zaměření na zákazníka „Organizace jsou závislé na svých zákaznících a proto mají rozumět současným a budoucím potřebám zákazníků, mají plnit jejich požadavky a snažit se předvídat jejich očekávání.“ (citace z normy ČSN EN ISO 9000:2006)

Zaměření na zákazníka Zaměření na zákazníka def. podle normy ČSN EN ISO 9000:2006 : „Zákazník je organizace nebo osoba, která přijímá produkt (výrobek, služba).“

Zaměření na zákazníka Externí zákazníci jsou konečným arbitrem – rozhodují o existenci podniku Externí zákazníci jsou konečným arbitrem – rozhodují o existenci podniku Podniky by měly dělat všechno pro trvalé uspokojování požadavků zákazníků Podniky by měly dělat všechno pro trvalé uspokojování požadavků zákazníků

Zaměření na zákazníka Nejdůležitější procesy a činnosti principu zaměření na zákazníka:  definice toho, kdo je pro organizaci zákazníkem  systematické zkoumání a porozumění požadavků zákazníků

Zaměření na zákazníka  definování cílů organizace podle požadavků externích zákazníků  systematická komunikace požadavků zákazníků v organizaci  rychlé a efektivní plnění požadavků zákazníků

Zaměření na zákazníka  systematické měření spokojenosti a loajality zákazníků  rozvoj vztahů se zákazníky

Vedení a řízení lidí „Vedoucí osobnosti prosazují soulad účelu a zaměření organizace. Mají vytvářet a udržovat interní prostředí, v němž se mohou lidi plně zapojit při dosahování cílů organizace.“ (citace z normy ČSN EN ISO 9000:2006)

Vedení a řízení lidí Řídící pracovníci musí být pozitivním příkladem ostatním zaměstnancům podniku Řídící pracovníci musí být pozitivním příkladem ostatním zaměstnancům podniku Chování, postoje a jednání vedení podniku má garantovat stálost účelu organizace a její strategické směřování Chování, postoje a jednání vedení podniku má garantovat stálost účelu organizace a její strategické směřování

Vedení a řízení lidí Tento princip vyžaduje od manažerů především:  systematické zkoumání a porozumění potřeb a očekávání všech účastněných  definování jasné mise, vize, hodnot, politiky a strategie

Vedení a řízení lidí  stanovení cílů organizace, které budou výzvou ve všech oblastech  řídící pracovníci mají být pro podřízené přirozenou autoritou a vzorem v postojích a jednáních  účinné zapojování a motivace zaměstnanců do procesu neustálého zlepšování

Vedení a řízení lidí  aktivní účast vrcholového vedení organizací na procesech zlepšování  poskytování zdrojů pro všechny procesy  rozvoj podpory a oceňování lidí při plnění strategických záměrů a cílů podniku  rozvoj organizačních struktur

Zdroj Veber J. a kol.: Řízení jakosti a ochrana spotřebitele, Praha 2007, Grada Publishing, a.s., ISBN Veber J. a kol.: Řízení jakosti a ochrana spotřebitele, Praha 2007, Grada Publishing, a.s., ISBN Doc. Ing. Hutyra M., CSc. a kol.: Management jakosti, Ostrava 2007, VŠB-TU, ISBN Doc. Ing. Hutyra M., CSc. a kol.: Management jakosti, Ostrava 2007, VŠB-TU, ISBN