Výsledky výzkumu inzertních odhadů výkonnostní inzerce David Špinar, H1.cz
Výkonnostní inzerce? SPIRu chyběl v tradičním výzkumu „search“ (podobně jako jsou u výzkumů IAB) – úkol pro Komisi výkonnostního marketingu Ale co je „search“? Výkonnostní reklama? Bannery za PPC? Optimalizace pro vyhledávače? PPC systémy? Co s „display“ formáty v Google AdSense? Výzkum SPIRu = útraty v PPC systémech AdWords, Sklik, eTarget, AdFox, Facebook, ostatní Výsledky výzkumu inzertních odhadů výkonnostní inzerce, IAC 2010, David Špinar
Metodika výzkumu, aneb jak na to
Metodika výzkumu Některé PPC systémy sdělí výši své inzerce Některé agentury a velcí inzerenti sdělí své útraty resp. rozdělení investic mezi PPC systémy Na základě rozdělení investic (použit vážený průměr dle výše investice) od agentur a velkých inzerentů dopočítáme zbylé PPC systémy Doplňkové otázky odhalí výši spendu do zahraničí, resp. rozložení mezi „obsah“ a „vyhledávání“. Výsledky výzkumu inzertních odhadů výkonnostní inzerce, IAC 2010, David Špinar
Oslovení respondenti 4 x PPC systém (AdWords, Sklik, eTarget, AdFox) 13 x mediální agentura 26 x specializovaná SEM agentura 8 x webdevelopment agentura 20 x velký „samostatný“ inzerent Response rate nad očekávání vysoká! Výsledky výzkumu inzertních odhadů výkonnostní inzerce, IAC 2010, David Špinar
Jak to dopadlo? Výsledky výzkumu inzertních odhadů výkonnostní inzerce, IAC 2010, David Špinar
Inzerce v PPC systémech oficiální čísla výzkumu PPC systémmil. Kč% AdWords100463% Sklik 51232% eTarget AdFox Facebook372% Ostatní332% CELKEM % Výsledky výzkumu inzertních odhadů výkonnostní inzerce, IAC 2010, David Špinar dopočítaná čísla (podle interních propočtů H1.cz) PPC systémmil. Kč% AdWords100463% Sklik % eTarget 55 3% AdFox 50 3% Facebook372% Ostatní332% CELKEM %
Inzerce v PPC systémech Výsledky výzkumu inzertních odhadů výkonnostní inzerce, IAC 2010, David Špinar
Rozdělení rozpočtů Výsledky výzkumu inzertních odhadů výkonnostní inzerce, IAC 2010, David Špinar
Spravovaný rozpočet agenturami Výsledky výzkumu inzertních odhadů výkonnostní inzerce, IAC 2010, David Špinar Typ správymil. Kč% SEM agentury % Mediální agentury 64 25% Webdev. Agentury 3 1% CELKEM261100% Celkový spravovaný podíl *) % *) Ve skutečnosti více (cca 20 %)
Hurá, můžeme konečně srovnávat Výsledky výzkumu inzertních odhadů výkonnostní inzerce, IAC 2010, David Špinar
Search vs. Display, aneb pradávný „boj“ Výsledky výzkumu inzertních odhadů výkonnostní inzerce, IAC 2010, David Špinar
OK, tak pojďme display dát do „reálných čísel“ Výsledky výzkumu inzertních odhadů výkonnostní inzerce, IAC 2010, David Špinar
Nejsou katalogy taky tak trochu „vyhledávání“? Výsledky výzkumu inzertních odhadů výkonnostní inzerce, IAC 2010, David Špinar
Search, display – kdo jede rychleji? Výsledky výzkumu inzertních odhadů výkonnostní inzerce, IAC 2010, David Špinar
Úkoly pro příští ročník Vyřešit systematickou chybu převodu „nepřevoditelných“ klientů Skliku na AdWords, která má tendenci nadhodnocovat výsledky AdWords. Udržet příznivou response rate (zejména PPC systémů) Přidat do výzkumu další druh inzerce? Výsledky výzkumu inzertních odhadů výkonnostní inzerce, IAC 2010, David Špinar
Děkuji za pozornost. Otázky? David Špinar Tel: Výsledky výzkumu inzertních odhadů výkonnostní inzerce, IAC 2010, David Špinar