VÝZVA: „PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ“, Č. 03_16_067 Linda Maršíková Praha, 24. 8. 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ V OPERAČNÍM PROGRAMU ZAMĚSTNANOST. INTEGRAČNÍ SOCIÁLNÍ PODNIK Linda Janatová
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Sociální podnikání a jeho podpora v rámci období Ing. Linda Maršíková, Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
DOTACE PROJEKTY STUDIE SEMINÁŘE Podpora odborného vzdělávání zaměstnanců II – POVEZ II „Praktické příklady pro jednotlivé typy žadatelů“
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Seminář pro žadatele Výzva č. 78 Výzva pro předkládání grantových projektů v rámci oblasti podpory 3.1 Podpora vzdělávání a procesů v sociálních službách.
KONCEPT A MOŽNOSTI PODPORY SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Svatava Škantová MPSV 7. října 2015, Praha.
SC 4.1 Navýšení kapacity a zkvalitnění předškolního, základního a středního vzdělávání a zařízení pro poskytování péče o děti do 3 let  Datum vyhlášení.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky v období Mgr. Jan Veselský, specialista pro absorpční kapacitu DSO ORP Příbram.
Workshop dne prezentace projektu. Problematika rovných příležitostí patří mezi prioritní oblasti v politice EU. Spadá se tedy i rovnost mužů.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.1 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 24. dubna 2014.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ V OPERAČNÍM PROGRAMU ZAMĚSTNANOST. ENVIRONMENTÁLNÍ SOCIÁLNÍ PODNIK Karel Gregor , Praha.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Seminář k výzvě č „Sociální ekonomika“ Oblast podpory 3.1 Podpora sociální integrace a sociálních služeb Operační program lidské zdroje a zaměstnanost.
Seminář pro zájemce o veřejné zakázky v rámci projektů Úřadu práce v Mostě Práce na Mostecku pro každého Rodina a práce na Mostecku.
Partnerství Jihomoravského paktu zaměstnanosti pro podporu pracovního uplatnění mladých dospělých CZ /0.0/0.0/16_055/
od 11 hodin Městský úřad Ostrov, Jáchymovská 1, Ostrov
Výzva: „podporA Sociálního začleňování v SVL 3.výzva“ č. 03_16_052
Podpora sociálního podnikání
Dokument KAP MSK - obsah
Sociální podnikání Seminář pro žadatele,
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Podpora školství v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Místní rozpočtové jednotky
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Program podpory mladých lidí na trhu práce v regionu Děčínska a Šluknovského výběžku - CESTA Marcel Dittrich.
Seminář pro příjemce OPVK
Operační program Zaměstnanost
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Vzdělávací projekt v prostředí příspěvkové organizace kraje
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
Seminář pro žadatele Ústí nad Labem
v rámci výzev MAS Slezská brána v OPZ
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Podpora sociálního podnikání a zaměstnanosti znevýhodněných skupin I.
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Seminář pro žadatele OP Zaměstnanost Výzva MAS Českomoravské pomezí o
1. výzva k předkládání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu „MAS Lípa pro venkov – IROP – Kulturní dědictví“ VAZBA NA VÝZVU.
Aktivní politika zaměstnanosti Společensky účelné pracovní místo
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Statistické údaje Úřad práce ČR, Krajská pobočka v Ústí nad Labem, Kontaktní pracoviště Most.
Výzva: „podporA sociálního podnikání“, č. 03_17_129
Průmysl možnosti podpory
„VÍTEJTE I VY“, Železnohorský region
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
Seminář pro potenciální žadatele
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
Výzva: „podporA Sociálního začleňování v SVL 3.výzva“ č. 03_16_052
Výzva č. 2/19_OPZ_MAS Karl_04 Sociální podnikání
Výzva: „podporA sociálního podnikání“, č. 03_17_129
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Výzva č. 1/19_OPZ_MAS Karl_02 Zaměstnanost
Operační program Zaměstnanost
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
- ČESKY SEVER Sociální podnik a OPZ •.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Transkript prezentace:

VÝZVA: „PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ“, Č. 03_16_067 Linda Maršíková Praha,

VYHODNOCENÍ VÝZVY 03_15_015 vznik a rozvoj nových podnikatelských aktivit v oblasti sociálního podnikání – integrační sociální podnik ukončení příjmu žádostí max. délka projektu 24 měsíců (do ) alokace 100 mil. Kč 15% spolufinancování příjemce projekt Kč – Kč (de minimis) obchodní společnosti, OSVČ všechny regiony mimo hl. m. Prahy 2

VYHODNOCENÍ VÝZVY 03_15_ žádostí k hodnocení 16 podpořených žádostí Kč 283 registrovaných žádostí Kč 277 žádostí k věcnému hodnocení 3

VYHODNOCENÍ VÝZVY 03_15_015 – HLAVNÍ DŮVODY VYŘAZENÍ 4 Nesoulad s výzvou – nová podnikatelská aktivita - podnik již provozuje stejnou/podobnou činnost nebo není vyjasněno rozšíření podnikání Hodnotící kritérium „Administrativní kapacita“ – nevyhověl Absence sociálního principu Absence ekonomického principu – neudržitelný finanční plán Absence projektového řízení – cíle

VYHODNOCENÍ VÝZVY 03_15_015 5

VÝZVA 03_16_067 - HLAVNÍ ZMĚNY 6 Zařazení nové CS Azylanti do 12 měsíců od získání azylu a osoby, vykonávající trest odnětí svobody formou domácího vězení Snížení max. objemu nákladů investičního charakteru (nákup dlouhodobého hmotného i nehmotného majetku) včetně výdajů na křížové financování na 20 % (dříve 50 %) Zařazení NNO mezi oprávněné žadatele – 15 % spolufinancování Omezení počtu příloh na max. 3 (podnikatelský plán, finanční plán a smlouvy s odběrateli/partnerské smlouvy) a stran podnikatelského plánu na max. 20 stran

NOVÁ VÝZVA Č. 03_16_067 vyhlášení výzvy: ukončení výzvy: alokace: 100 mil. Kč místo realizace: ČR, mimo hlavní město Praha max. výše celkových způsobilých výdajů projektu: Kč (podpora v režimu de minimis) max. délka projektu: 24 měsíců (nejpozději do ) míra spolufinancování: 15 % hradí příjemce 7

ŽADATELÉ o OSVČ o obchodní korporace vymezené zákonem č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích o nestátní neziskové organizace: obecně prospěšné společnosti ústavy církevní právnické osoby spolky V hlavní činnosti poskytují sociální služby, v době podání žádosti jsou registrovaným poskytovatelem sociálních služeb. 8

CÍLOVÉ SKUPINY o osoby dlouhodobě či opakovaně nezaměstnané o osoby se zdravotním postižením o osoby opouštějící výkon trestu odnětí svobody o osoby opouštějící institucionální zařízení, tzn. zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy o azylanti do 12 měsíců od získání azylu, kteří jsou současně uchazeči o zaměstnání evidovanými na Úřadu práce ČR 9

ZAMĚŘENÍ VÝZVY vznik a rozvoj nových podnikatelských aktivit v oblasti sociálního podnikání - integrační sociální podnik: podnikatelská aktivita nově vzniklého subjektu – ne pro NNO, podnikatelská aktivita jako nově zřízená živnost subjektu již existujícího, podnikatelská aktivita jako nový obor činnosti v rámci stávajícího oprávnění k podnikání, podnikatelská aktivita jako nový produkt/služba v rámci stávajícího oboru činnosti, 10

ZAMĚŘENÍ VÝZVY podnikatelská aktivita jako nově zřízená provozovna poskytující stávající službu, avšak takovou, jejíž poskytování je jednoznačně vázáno k místu provozovny (např. otevření další kavárny/prádelny na jiném místě apod.). Zřízením nové provozovny bude uspokojena poptávka nových/jiných zákazníků. Nově zřízená provozovna musí být ekonomicky soběstačná, tzn., žadatel zaciluje podnikatelský plán jen na ni - prokazuje konkurenceschopnost nové služby v nové provozovně s ohledem na místní trh aj. 11

PRINCIPY SOCIÁLNÍHO PODNIKU EKONOMICKÝ PRINCIP LOKÁLNÍ (MÍSTNÍ) PRINCIP SOCIÁLNÍ PRINCIP ENVIRONMENTÁLNÍ PRINCIP

KLÍČOVÉ AKTIVITY ● vytvoření a zachování pracovních míst ● vzdělávání zaměstnanců z cílových skupin či realizačního týmu ● marketing sociálního podniku ● provozování sociálního podniku 13

PARTNERSTVÍ partner bez finančního příspěvku právní forma není omezena partner se podílí na realizaci věcných aktivit projektu (konzultace, odborné garance, práce s CS) partnerem se NEROZUMÍ subjekt, který je v dodavatelském či odběratelském vztahu k příjemci 14

INDIKÁTORY Celkový počet účastníků Počet sociálních podniků vzniklých díky podpoře Počet podpořených již existujících sociálních podniků účastníci v procesu vzdělávání/odborné přípravy po ukončení své účasti – žadatel uvede „0“ účastníci, kteří získali kvalifikaci po ukončení své účasti – žadatel uvede „0“ znevýhodnění účastníci, kteří po ukončení své účasti hledají zaměstnání, jsou v procesu vzdělávání… – žadatel uvede „0“

PŘÍLOHY VÝZVY podnikatelský plán – příloha žádosti sada rozpoznávacích znaků pro integrační sociální podnik 16

IS KP14+ registrace – Pokyny k vyplnění žádosti ( elektronizace – kvalifikovaný elektronický podpis (i v případě oprávněné osoby jednající za žadatele) role uživatelů (editor, čtenář, signatář; signatář musí mít zřízený vlastní účet) vyplnění projektové žádosti; komunikace, upozornění, depeše (zprávy mezi uživateli) Hotline: Instruktážní videa: 17

ZPŮSOB HODNOCENÍ A VÝBĚR PROJEKTŮ fáze hodnocení: hodnocení přijatelnosti a formálních náležitostí věcné hodnocení – hodnotící komise výběrová komise Specifická část pravidel pro žadatele a příjemce Příručka pro hodnotitele Informace pro žadatele k psaní žádosti a podnikatelského plánu – výzva č. 67 Podpora sociálního podnikání 18

INFORMAČNÍ ZDROJE o výzva č.03_16_067 – Podpora sociálního podnikání o Esf forum – diskuzní metodický klub „Podpora sociálního podnikání (výzva č. 03_16_067) o Obecná část pravidel pro žadatele a příjemce o Specifická část pravidel pro žadatele a příjemce pro projekty se skutečně vzniklými výdaji 19

ROZPOČET PROJEKTU

ROZPOČET PROJEKTU - STRUKTURA Celkové způsobilé náklady projektu = přímé náklady + nepřímé náklady I. Přímé náklady  1. Osobní náklady (realizační tým projektu – např. manažer podniku, psycholog, vedoucí CS, psychosociální pracovník - obvyklé ceny a mzdy – sledují se max úvazkywww.esfcr.cz  2. Cestovní náhrady (zahraniční služební cesty dle vyhlášky MF a cestovné zahraničních expertů (per diems) do ČR)  3. Zařízení a vybavení a spotřebního materiálu (investiční výdaje - max. 20 % způsobilých výdajů a neinvestiční výdaje) 21

ROZPOČET PROJEKTU - STRUKTURA  4. Nákup služeb (marketingové služby, vzdělávací kurzy, poradenství k sociálnímu podnikání, nájemné prostor pro CS)  5. Drobné stavební úpravy (max Kč na každou jednotlivou účetní položku majetku v jednom zdaňovacím období, např. úprava pracovního místa, které usnadní přístup osobám zdravotně postiženým)  6. Přímá podpora CS (mzdy zaměstnanců z cílové skupiny – minimální výše úvazku pro CS 0,4, cestovné, ubytování, při služebních cestách pro CS, jiné nezbytné náklady pro CS pro realizování projektu (zdravotní prohlídka….)  7. Křížové financování – max. 20% 22

ROZPOČET PROJEKTU - STRUKTURA II. Nepřímé náklady – 25 % (administrativa, řízení projektu, účetnictví, personalistika, komunikační a informační opatření, občerstvení a stravování a podpůrné procesy pro provoz projektu, cestovní náhrady spojené s pracovními cestami RT, spotřební materiál, zařízení a vybavení, prostory pro realizaci projektu, ostatní provozní výdaje atd. 23

KONTAKTNÍ OSOBY PRO VÝZVU Mgr. Linda Janatová – Mgr. Markéta Kousková – Ing. Linda Maršíková – Mgr. Veronika Pokorná – 24

TĚŠÍME SE NA VAŠE PROJEKTY!