1 Současný stav veřejné osobní hromadné dopravy v městech ČR a její financování Ing. Miloslav Kulich předseda SDP ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úvod do MHD Trolejbusy: úvod.
Advertisements

Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
DOTACE PROJEKTY STUDIE SEMINÁŘE Podpora odborného vzdělávání zaměstnanců II – POVEZ II „Praktické příklady pro jednotlivé typy žadatelů“
Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
RWEStrana 1 Zemní plyn v dopravě - řešení pro čistá města Staňte se jedničkou v CNG společně s námi OSA – SDP ČR , Monínec 9/22/2016.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Česká asociace organizátorů veřejné dopravy - ČAOVD. S cílem koordinovat úsilí vedoucí ke zlepšení podmínek pro rozvoj integrované dopravy v České republice.
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Zpracovala Mgr. Andrea Žylová DUM/VYDMUCHOV/ŽYLOVÁ/ČLOVĚK A PŘÍRODA /006.
OBCE S ROZŠÍŘENOU PŮSOBNOSTÍ: EFEKTIVNOST A DOSTUPNOST ING. IVETA VRABKOVÁ, PH.D. 8. října 2014 Club Hotel Harmony Ostrava.
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_10_07_Česká republika – města a oblasti.
Plán SFDI na rok 2016 a programovací období Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD.
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_05_07_kraje.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Tarifní systémy, Tarify, jízdní doklady Ing.
Česká republika
Sdružení podnikatelů v teplárenství Setkání s novináři Zhodnocení topné sezóny a výsledky průzkumu u členů Ing. Mirek Topolánek 10. dubna 2014,
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města Využití CNG ve veřejné autobusové dopravě Bc. Ludomír Landa ředitel ČSAD MHD Kladno a.s. 1.
1 Seminář - Koordinace řízení českých a rakouských zásahových složek při řešení mimořádných událostí - metodiky, taktické postupy, legislativa – České.
Pražská integrovaná doprava Preference provozu veřejné hromadné dopravy 01/2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Setkání členů Rady Libereckého kraje s primátory, se starostkami a starosty obcí Rozpočet 2015 Marek Pieter Liberec,
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Určeno pro:žáky 2.ročník středních škol Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Česká republika Téma: Česká republika – průmysl Jméno autora: Mgr. Tomáš.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Naše kraje a jejich zajímavosti Vlastivěda 4
Rozvoj integrovaného dopravního systému DÚK v roce 2017
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Ústav technicko - technologický ZHODNOCENÍ EFEKTIVNOSTI DOTAČNÍCH TITULŮ.
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Sdružení dopravních podniků ČR odborná skupina TRAMVAJE
Komplexní řešení pro veřejnou osobní dopravu
Závěrečný účet kapitoly 335 Ministerstvo zdravotnictví ČR za rok 2016
Odkud se berou peníze v rozpočtu
Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií ŽP 100 mil. Kč na vozidla s alternativním pohonem pro obce a kraje + Memorandum o spolupráci Mgr.
Činnost služby dopravní policie za I. až III. čtvrtletí roku 2010 plk
Místní rozpočtové jednotky
Státní organizace.
Sídla.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 01 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-Vlastivěda.
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Financování přímých NIV
Doprava v České republice.
FEBA-European Federation of Food Banks
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
SC 3.3 IROP - dokumenty územního rozvoje se zaměřením na územní studie krajiny Praha Mgr. Ondřej Pešek.
České dráhy a požadavky objednatelů
Města České republiky kvíz 1.část spustit
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Výroční zpráva o stavu podnikání v Ústeckém kraji za rok 2017
SVĚTOVÉ STRANY Tereza Skálová.
Ministerstvo financí ČR červen 2011
Zemědělské družstevnictví Družstva za první republiky a dnes
Financování železniční infrastruktury
Ing. Věra Fuksová, jednatelka společnosti
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Rozvoj elektrické trakce v pražské autobusové MHD
Prevence v období adventu
Podnikový dluh a podnikový úpadek: analýza vývoje v roce 2012
zasedání Odborné skupiny autobusy při Sdružení dopravních podniků ČR
Vodní autobusy a vodní taxi
Transkript prezentace:

1 Současný stav veřejné osobní hromadné dopravy v městech ČR a její financování Ing. Miloslav Kulich předseda SDP ČR

2 Sdružení právnických osob provozovatelé MHD v největších městech ČR majoritní majetkový podíl měst a obcí Drahobejlova 6/2215, Praha tel , fax

3 Řádní členové SDP ČR: 1.DP města Děčína, a.s. 2.DP města Brna, a.s. 3.DP České Budějovice, a.s. 4.DP měst Chomutova a Jirkova, a.s. 5.DP města Hradce Králové, a.s. 6.DP města Jihlavy, a.s. 7.DP města Liberce, a.s. 8.DP měst Mostu a Litvínova, a.s. 9.DP města Olomouce, a.s 10.DP Ostrava, a.s. 11.Městský dopravní podnik Opava, a.s. 12.DP Karlovy Vary, a.s. 13.DP města Mariánské Lázně, a.s. 14.Plzeňské městské dopravní podniky, a.s. 15.DP hl. m. Prahy, a.s. 16.DP města Pardubice, a.s. 17.DP Teplice, s.r.o. 18.DP města Ústí nad Labem, a.s. 19.Dopravní společnost Zlín-Otrokovice, s.r.o.

4 Odborné skupiny: Autobusy Dopravně provozní Ekonomika Pevná trakční zařízení Přepravní kontrola Tramvaje Tramvajové tratě Trolejbusy

5 19 provozovatelů MHD provozuje: 7 tramvajových systémů 13 trolejbusových systémů 19 autobusových systémů 1 systém metra

6 Provozní údaje: Tramvaje: 77 linek o délce 992 km provozní síť 340 km vozidel 50 % z nich starších 20 let 4 % nízkopodlažních

a23a45a67a89a1011a1213a1415a1617a1819a2021~2425~2829~32<32 počet vozů Česká republikaSlovenská republika Počet tramvajových vozů podle stáří k

8 Provozní údaje: Trolejbusy: 93 linek o délce 710 km provozní síť 300 km 668 vozidel průměrné stáří 9,7 roku 17,7 % starších 15 let

9 Provozní údaje: Autobusy: 544 linek o délce km provozní síť km vozidel průměrné stáří 5,64 roku 29,3 % nízkopodlažních

10 Dopravní výkony v tis. vozkm

11 Meziroční pokles o: 576 tis. vozových km 0,18 % Praha tis. vozkm - 0,90 % Brno ,08 % Liberec ,80 % Ostrava ,16 % Praha metro ,85 % Děčín ,05 % Opava ,07 % Olomouc ,17 %

12 Dopravní výkony v tis. místkm

13 Meziroční nárůst o: tis. míst.km 0,85 % Děčín ,49 % Liberec ,61 % Praha ,59 % Pardubice ,81 % Olomouc ,52 % Ústí n.L ,39 % Opava ,81 % Praha metro ,99 %

14 Financování obnovy vozového parku MHD: Vlastní zdroje dopravních podniků (odpisy) Investiční dotace akcionářů nebo společníků, tzn. měst a obcí Státní podpora Ostatní zdroje (např. úvěry, nyní i fondy EU)

15 Program státní podpory obnovy vozidel MHD Nositelem je MD ČR Fixní částka do výše 30 % pořizovací ceny U NP vozidel nebo vozidel se zabudovaným zařízením pro přístup osob se sníženou pohyblivostí dalších max. 20 % Další zvýšení fixní částkou pro vozidla na plynový pohon V současnosti nezvýhodňuje elektrickou trakci

: dotováno 22 % vozidel 2005: dotováno 48 % vozidel Meziroční snížení počtu nakupovaných vozidel z 234 (2004) na 125 (2005), tj. na 53 % ! (výpadek nákupů DP Praha) Počty vozidel MHD zakoupené celkem, z toho se státní podporou

17

18 Požadavek na státní podporu 2005: Kč Přidělená podpora: Kč tj. 37,7 %

19 Z nakupovaných vozidel bylo v roce % nízkopodlažních

: dot. města 47 % dot. stát 3 % vl. zdroje 24 % ost. zdroje 26 % 2005: dot. města 50 % dot. stát 5 % vl. zdroje 45 % ost. zdroje 0 % Struktura investičních zdrojů do obnovy vozového parku

dot. města 26 % dot. stát 9 % vl. zdroje 65 % 2005 dot. města 26 % dot. stát 12 % vl. zdroje 62 %

22 Meziroční nárůst přepravených osob o 2,3 % Počet přepravených osob

23 Meziroční nárůst tržeb o 6,6 %

24 Počet zaměstnanců celkem, z toho řidičů MHD počet zaměstnanců počet zaměstnanců celkem z toho řidičů MHD Meziroční pokles počtu zaměstnanců: o 2 % Zároveň vzrostl počet řidičů MHD: o 0,8 %

25 Úhrada prokazatelné ztráty městy: meziroční nárůst z tis. Kč (2004) na tis. Kč, tj. o 2,2 % DP Praha čerpá 68 % prokazatelné ztráty.

26 Několik syntetických ukazatelů: úhrada prokazatelné ztráty na 1 přepraveného cestujícího: 5,27 Kč úhrada prokazatelné ztráty na 1 ujetý vozový km : 37,15 Kč úhrada prokazatelné ztráty na 1 ujetý voz. km mimo DP Praha : 23,65 Kč úhrada prokazatelné ztráty na 1 ujetý místový km : 0,34 Kč tržba na 1 přepraveného cestujícího : 2,68 Kč tržba na 1 ujetý vozový km : 18,93 Kč tržba na 1 ujetý místový km : 0,17 Kč